Chapter 9

312 22 5
                                    


Kau suka duduk rumah sorang2? Xde org kcau?" Soal Jungkook.

"Xde pun.. Cuma aku x suka la dgn jiran aku. Aku x sure siapa, tp diorang tu tinggal dkt lorong blkg rumah aku."

Jungkook resah. "Wae?"

"Tgh2 mlm mnjerit mcm org gila.. Siang tdi pun sma. Blh kta hari2 la diorang akan mnjerit. Stress aku!" Kta Yoona. Geram setiap kali memikirkan ttg jirannya itu.

"Kau tau x siapa jiran kau tu?" Soal Jungkook. Yoona hnya mnggeleng. Jungkook mnarik nafas lega.

"Tpi halmeoni sebelah rumah aku ckp, diorang tu namja. Anak org kaya, handsome. Hurmm.. klau muka je handsome tp perangai mcm hantu x guna jgk..." selamba shaja Yoona brkta.

Jungkook tersedak. Dadanya ditepuk-tepuk. 'Uishh selamba je dia ckp.. klau la dia tau aku jiran dia tu, xtau la apa nk jdi..'

"Gwaenchanayo?"

"Nae..aku okey. Haih...siapa la yg sebut nma aku ni??"

"Ada org kutuk kau la tu." Kta Yoona pula. Jungkook ketawa mmbuatkan Yoona pelik. "Wae? Knp kau gelak? Apa yg lawak?" Soal Yoona.

"Nothing.. Aku tringat hyung aku je. Diorang bt lawak tdi." Blas Jungkook.

"Knp kau ajak aku kluar?" Soal Yoona. Sedari tdi dia ingin brtanya.

"Sja.. xblh ke?" Jungkook mnyoal kmbali.

"Xde la.. Aku cuma pelik. Knp ajak aku, kwn kau kan rmai lgi. Hyung kau pun ada. Knp x ajak diorang?"

"Kau plak knp kluar dgn aku? Bkn Apink ada ajak kau kluar ke?" Soal Jungkook kmbali.

Yoona trsengih-sengih. "Urmm... Ehh ais-krim! Kkajja!" Yoona brlari mninggalkan Jungkook sndirian.

Yoona yg sdg brlari ke arah pnjual ais-krim dipandang. Jungkook melelaskan nafas berat. "89 days more..."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

BTS tiba di sekolah awal drpd biasa hri itu. Jungkook memandang smua hyungnya yg kelihatan pelik. X prnh pulak hyungnya bersemangat ke sekolah, tetapi pg itu mreka terlebih semangat. Yg lebih pelik, mreka tdak ke kelas msing2, tetapi mnuju ke kelas Jungkook. Sangkanya mereka mahu mnghntarnya sehingga ke kelas, namun tekaannya salah. Hyungnya ke kelas utk brjumpa dgn Yoona!

"Yoona! Hai!!" Jimin mnyapa Yoona dri muka pintu.

"Yoona!!" Hoseok pula melambai-lambai di sebelah Jimin.

"Yoona! Sni!!" Namjoon pula memanggil dri pintu blkg.

Yoongi memandang mereka lalu trsenyum sndirian. "X swag btul cra korang ni..". Dia melangkah msuk ke dlm kelas dn mngambil tmpt milik Bambam di hdapan Yoona. "Hai.." spa Yoongi smbil trsenyum manis pda Yoona.

"Haii..." spa Yoona kmbali pd Yoongi. Smua BTS tdak brpuas hati krna Yoona tdak mmbalas sapaan mreka sebaliknya Yoongi.

"Yoona x nak Tae..." rajuk Taehyung.

"Ani.. bu..bukan mcm tu. Urmm..."

"Abaikan je alien ni. Yoona sihat?" Soal Jimin. Yoona hnya mngangguk.

"Yoona, jgn kwn dgn bdk pendek brdua ni." Bisik Namjoon pd Yoona. Sbenarnya bkn bisik pun krna msih dpt didengari oleh Jimin dan Yoongi. Mreka brdua mmberi pndangan kau-dah-lama-hidup-ke pada namjoon.

"Yoona, jgn layan sgt diorang ni.. Xbtul ckit. Ada wayar ptus dlm kpala tu." Kta Jin.

Giliran jin pula mnerima pndgan kau-nak-mati-cepat-ke pda Jin. Nmun dibalas semula dgn pndgan kalau-orang-buli-aku-tak-dapat-makan-malam. Trus smuanya brtukar mnjadi baik. Jungkook mnepuk dahi melihat karenah hyungnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 08, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I Love Him?!Where stories live. Discover now