"Aku minta maaf. Klau la aku x bwk kau tdi, msti smua tu x akan jdi. Aku punca smua ni trjdi. Aku yg bersal.... " Yoona tiba2 memeluk Jungkook mmbuatkan dia tergamam."Sya x slahkan awak." Kta Yoona smbil trsenyum. Jungkook mnatap wjah Yoona lma mmbuatkan Yoona berasa malu.
"Kau ni cntik la." Kta Jungkook. Yoona terkedu. Jungkook hnya tersenyum. Dia sndiri keliru sma ada kta2 itu ikhlas atau krna mahu mnyempurnakan denda yg diberikan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jungkook memasuki kwasan perumahannya stelah mnghantar Yoona pulang. Rumah milik kluarganya kelihatan gelap.
"Mesti hyung dh tdur ni. Selamat aku!" Kta Jungkook.
Kreta diparkir di sebelah kreta hyungnya. Jam di tgn dilirik sekilas. Sdah pkul 12.15 pgi. Jungkook memasuki rumah prlahan-lahan tdak mahu mngganggu hyungnya. Tiba2 lampu trpasang dgn sndirinya.
"Haa!! Bru blik? Kau prgi mna?" Soal Jin. Jungkook trkejut mlihat hyungnya yg brada di ruang tamu. Disangkakan hyungnya sdah ke dreamland.
"Eeyy, kookie... Lmbtnya blik. Kau prgi mna tdi? Date? Dgn Yoona eh?" Hoseok pula mnyoal.
"X la.. Bila plak kitorang date? Lmbat ke? X lah.. Cptlah ni.. apa yg lmbtnya?"
"Woi pak cik... kau kluar drpd club pkul,10 lbih.. spatutnya pkul 11 kau dh smpai.. Tpi,tgk la skrg pkul brp. Kau melencong ke mna tdi?" Namjoon pula mnyoal.
"Mna ada melencong. Jln jem la..." Jungkook msih mmberi alasan.
"Klau jem,kitorang x smpai lgi la cik biskut oiii..." kta Jimin.
"Mngaku je la.. kau prgi date dgn Yoona kan? Dkt mna?" Soal Yoongi.
"X date pun. Kookie bwk dia tenangkan perasaan dkt taman. Ksian tgk dia tdi.."
"Hello...ni Jungkook ke? Or ada jin rsuk kau? Aku x rsa ni adik aku. Wahai jin kluarlah engkau dr bdn adik aku. Bultaureunne..Fire.....oeoo.." Taehyung mmegang kpala Jungkook smbil mmbca jampi.
"Mende hyung ni? Aku okey la." Jungkook cba mnepis tgn Taehyung di kpalanya.
"Mu jgn nk nipu.. Aku tau ni bukan adik aku. Mu kluor cepat sbelum aku hempuk mu dgn oven Jin hyung." Kta Taehyung.
"Knp dgn Taetae hyung? Skrg ni aku ke hyung yg kna rasuk tu?" Jungkook mnyoal.
"Kau la! Adik aku x ksiankan yeoja! Means kau ni bkn adik aku. Kau ni jin yg rasuk dia! Kluar kau! Kluar! Nyah kau!!" Kta Taehyung smbil mlempar garam yg entah bila dia ambil pda Jungkook,
"Woi2! Garam aku!! Taehyung! Stop it!! Oh nooo!! Hbes dh garam aku yg fabulous mcm aku ni! Kau mmg nk kna kan Tae??" Jin mnjerit dn merampas bekas garam di tgn Taehyung. Mukanya merah menahan mrah.
Jimin mncuit Yoongi. Yoongi pula mncuit Hoseok smentara Hoseok mnyiku Namjoon. Prlahan-lahan mreka bgn dri sofa dan mnarik Jungkook brsma mereka.
"Lari!! Jin hyung is on fire!!!!!!" Kta Yoongi. Mreka mnaiki tngga mnuju ke blik msing2.
Taehyung meneguk air liurnya melihat wajah Jin yg merah seperti tomato. "H..hyung? Korang dh naik ke? Jgn la tinggal aku sorang2." Kta Taehyung.
"Taehyung!!!" Jin mngeluarkan high note nya mnyebabkan rumah itu bergegar. Taehyung melarikan dri krna sdah tdak snggup mndera telinganya mndgr high note hyungnya.
Jungkook menutup telinganya mnggunakan bntal. Stelah suara Jin tdak lgi kdengaran, dia mengubah bantal yg digunakan utk mnutup telinganya.
"Taetae hyung la nii...Bju aku msuk garam, Jin hyung mngamuk. Esok msti jiran sbelah ni mrah." Bebel Jungkook.
Bjunya ditanggalkan lalu dia baring di atas katilnya. Dia brgolek ke kiri dan knan. Tiba2 dia tringatkan Yoona. "Hishh...kau ni knpa? Gila ke? Asal ingat dia?? Wake up Kookie!! Baik aku main game dri ingat dia". Telefonnya di meja kcil di sbelah katilnya dicapai. Bkn icon game yg ditekan sebaliknya icon msej yg dtekan. Jungkook bgaikan tdak sedar apa yg dilakukannya.
-Kau okey kan? Aku minta maaf tau sbb tdi.. sleep well...- Jungkook
Sebaik shaja butang send ditekan, Jungkook memarahi dirinya. "Apa kau buat ni?! Yahh Jungkook! Kau ni dh gila ke? Knp kau nk kisah sgt psal minah tu? Biarkan je la dia tu... Biarlah dia nk kna kcau skali pun!"
Sdg dia memarahi diri sendiri, telefonnya brbunyi mnandakan ada mesej yg msuk. Jungkook trus mncpai telefonnya dan mmbca msej yg diterima.
-Kookie... Tdo cpt! Kau mmbebel apa? - Jin
Jungkook trsentak. Trus shaja dia mnarik selimut dan tdur. Skali lg telefonnya berbunyi, kali ini dia hnya mmbiarkan.
~~~~~~~~~~~~~
Jungkook yg sdg nyenyak dibuai mimpi dikejutkan oleh ketukan kuali Jin.
PANG! PANG! PANG!
"Bgn semua!! Dh pg ni! Cpt bgn sbelum hyung simbah air dkt korang! Ppalli ireonna!!"
"Kjap la hyung! Awal lgi ni la... Hrini kan cuti,biarlah kitorang bgn lewat." Kta Namjoon drdp bliknya yg trletak di hdpn blik Jungkook.
Kdgrn suara Jin mmbebel. "Hoi...byk la kau pnya awal! Dh lewat tau x? Bgn cpt!"
Jungkook mncpai telefonnya. Jam bru mnunjukkan pkul 7.30 pg. "Apa yg lmbtnya? Ni msti nk suruh org prgi psar dgn dia...".Bebelan Jin dri luar diabaikannya. Msej yg diterima semlm dibuka.
-Aku okey.. Thanks again Kookie... Nites..- Yoona
"Omooo!!! Knp aku x bca semlm?
Hai readers kesayangan beta.. sorry sgt2 sbb dh lma x update.. Sjak msuk form 4 ni, sibuknya luar biasa.. Cuti sekolah pun hwork brtimbun... Author akan cuba update msa cuti ni demi korang smua.. Skali lg author nk minta maaf sgt2... Korang jgn mrah ehh...