Chapter 3

308 30 4
                                    


"Aku lgi sedih! Dpt Miss Sora. Dh la grang mcm harimau. Harimau pun x garang mcm dia. Lpstu dh tua." Kta Jungkook.

"Ehemm....Jeon Jungkook!" Suara seseorang memanggilnya dri blkg. Mreka trus brpaling. Melihat pemilik suara itu, msing2 pucat lesi.

"M..mi..miss...."

"Cabut!!!" Jin mmberi arahan. Ksemua mreka melarikan dri. Miss Bora memandang mreka pelik.

"Knp bdk2 tu? Aku nk tnya psal bola keranjang je. Yg lari mcm nmpk hntu tu knpa? Haish...pelik. Bts..Bts.. Mcm2 la korang ni." Miss Bora brkta sndirian.

Bts brlari ke locker mreka. Masing2 tercungap-cungap. Taehyung dan Jimin tersandar letih di pintu locker. Yoongi dan Namjoon pula sudah terbaring dia ats lantai.

"Asal kita lari tdi?" Soal Jungkook stelah mngumpul smula tenaga.

"Tah..aku ikut Jimin. Woi, asal kau lari?" Blas Yoongi.

"Mna aku tau. Dah Jin hyung kta cabut. Aku lari je la." Blas Jimin. Smua memandang Jin.

"Aku pun x tau knpa kita lari. Heheh..." kta Jin mmbuatkan semua rsa nk sepak dia smpai ke planet Marikh.

"Kau tau x aku pnat brlari? Hbes brterabur swag aku!" Bebel Yoongi.

"Swag..swag.. X hbes2 dgn kau punya swag tu. Menyampah aku. Woi Tae, kau buat apa tu?" Soal Jin. Taehyung yg sdg memukul Hoseok terhenti.

"Ni hah..ada jin dlm bdn Hoseok hyung. Drpd tdi asyik menyanyi lgu sistar." Kta Taehyung mnyambung pkulannya pda Hoseok.

"Touch ma badeh...badeh.. Every badeh..badeh.."

Semua trnanga melihat Hoseok. Jungkook mnepuk dahi. Mjur tiada siapa di situ,klau tdak trpksa dia mnhan malu dgn sikap hyungnya.

"Tae brhenti! Brhenti woi! Sugar free! Wuu! Neo sugar free,ijeneon suga free." Hoseok mula menari tarian sugar free pula. Smua trnganga melihat Hoseok. Namjoon mnyepak punggung Hoseok.

"Ohoiiii.... Mata brtentang mataa.. Hey! Senyumlah,senyumlah ahaii Hoseok gila!" Namjoon mula mnari-nari.

"Hyung,jom msuk klas. Tinggal je diorang ni." Ajak Jimin.

"Jimin,mna kau nk prgi? Hahahaha! Jimin...jimin... you got no jams!" Kta Namjoon smbil ketawa terbahak bahak.

"Sakitnya tuh di sni di dlm hatiku. Sakitnya tuh di sni aku x ada jams. Sakitnya tuh di sni pas Namjoon hyung ckp. Sakitnya tuh di sni menggilakan aku." Kini Jimin trut terjebak dgn virus gila mreka.

"Omg! X swag btul korang ni! Dh jom msuk klas, biarkan diorang dlm dunia fantasi awan biru tu."

"Bu..lan madu di awan biru. Jgnlah tinggalkan aku... Oo..." Ksut sek Jin hinggap di muka Taehyung. Taehyung pengsan sebaik shaja terbau kasut Jin yg sdah 2 thn x dibasuh.

"OH MY TAE!! Wake up Tae! Jgn tinggalkan aku!" Kta Jimin smbil memeluk Taehyung. Jin dan Yoongi mmbuat pokerface pda Jimin smentara yg lain msih lgi gila.

"Hyung. Jomlah! Dh lewat sgt ni!" Ajak Jungkook. Melihat hyungnya tdak mmberi sebarang respon, Jungkook mnuju ke kelas sndirian mninggalkan hyungnya yg msih berdrama.

Pintu kelas dibuka. Pn Song yg sdg mngajar terhenti. Dia memandang Jungkook tjam tetapi Jungkook hnya buat selamba.

"Knpa msuk klas lmbat?" Soal Pn Song.

"Maafkan sya. Hyung sya buat drama sbb tu sya terlewat." Blas Jungkook.

"Kamu boleh duduk di tmpat kamu."

"Pn song, knpa x denda je dia? Dia slalu msuk kelas lmbat." Kta seorang pelajar lelaki yg brnma Jun. Jungkook mmberikan jelingan tjam pda Jun. "Its okey Pn song. Abaikan je apa sya ckp tdi. Pn smbung la ajar."

I Love Him?!Where stories live. Discover now