Chapter 2

361 34 3
                                    


"Baiklah,kamu pun dh knal dgn Yoona..jdi Yoona,kmu bleh duduk di sbelah Jungkook."

"Mwo?!" Jungkook brsuara krana terkejut.

Yoona mngalihkan pndgnnya mncri arah suara itu. Sebaik terpandang Jungkook,matanya terbuntang luas.

"Knapa Jungkook? Awak ada msalah ke?" Miss Sora menyoal Jungkook. Terkebil-kebil Jungkook apabila disoal. "Jeon Jungkook,sya tnya ni..awak ada msalah ke?"

"T..tak ada. Jwisonghamnida sonsaengnim." Jungkook mnundukkan kepalanya sebagai tanda meminta maaf. Pndgnnya dialihkan pda Yoona. Dia merenung tjam gadis itu.

"Yoona,kamu boleh duduk di sebelah Jungkook." Arah Miss Sora.

Lmbat2 Yoona melangkah menghampiri tmpt duduknya. Kerusi kosong di sebelah Jungkook ditarik menimbulkan bunyi bising.

"Boleh x jgn bising? Sakit telinga aq!" Marah Jungkook tpi dlm nada perlahan. Bimbang didengari oleh Miss Sora.

Yoona tersentak. "Sorry..sya x.." blum sempat dia menghabiskan ayatnya,kta-ktanya dipotong oleh Jungkook.

"Diamlah! Aq nk dgr cikgu ajar. Klau nk ckp,duduk tmpat lain. Aq x de msa nk lyan kau!"

Yoona hnya menunduk."Omma...Appa...Yoon nk blik!! Yoon nk pindah sek lma!" kta Yoona dia dlm hati. Air mta yg mula bertakung di tubir mta segera diseka. Tdak mahu disoal oleh gurunya. Yoona mngeluarkan bku drpd begnya dan mula menumpukan perhatian pda guru di hdapan.

~~~~~~~~~~~~~~~~

KRINGG!!!

"Baiklah klas,kamu boleh prgi rehat. Jgn lupa siapkan kerja yg sya bg tdi esok sya nk kutip."

"Nae Miss Sora!!" Sahut pelajar2 klas 1-A. Mereka mula meninggalkan kelas untuk berehat.

Yoona hnya memerhati seorang demi seorang meninggalkan kelas mereka. Jungkook di sebelah dipandang.

"Apa tgk2?!" Jungkook mnyoal.

"X de apa la." Yoona kmbali memandang ke hdapan. Dia tdak tahu mahu berehat dgn siapa memandangkan dia msih belum mempunyai rkan.

"Kau x nk rehat ke?" Soal Jungkook. Yoona trsenyum segaris sbelum mnggeleng. "Suka hti kau la.." Jungkook trus brlalu meninggalkan Yoona sndirian. Yoona mengeluh prlhan. Perutnya yg berbunyi dipandang kosong.

"Hai Yoona.." sapa seseorang. Yoona mengangkat wajahnya dan melihat pemilik suara itu.

"Hai..urmm Eunji kan? Awak x rehat?" Soal Yoona.

"Nk rehat la..Jom la join skali." Eunji mngajak Yoona. Belum sempat Yoona mmbalas, beberapa org gadis melangkah msuk ke dlm kelas.

"Eunji cptlah..aq lpar ni!" Kta salah seorang drpd mereka.

"Unnie..Ji ada kwn bru." Britahu Eunji pda gadis itu. Sebaik mndgr prktaan kwn baru,mereka terus mnghampiri Eunji.

"Wahh...kwn bru...Annyeonghaseyo Chorong imnida." Kta Chorong memperkenalkan diri lalu diikuti 4 yg lain..

"Hai,sya Yoona." Yoona mmperkenalkan dirinya pula.

"Yoona,jomlah rehat sama2." Ajak Hayoung.

"Gwaenchana..sya x rehat. Korang prgi la rehat."

"Jomlah...sya dgr perut awak bunyi tdi! Kkaja... jgnla malu2 dgn kitorang." Ajak Bomi pula. Yoona akhirnya mengalah. Mereka bertujuh menuju ke kantin brsama.

~~~~~~~~~~~~~~

Di Kantin.....

Di hujung kantin, Bts sdg menikmati mkanan mreka smbil brgelak ketawa.

I Love Him?!Where stories live. Discover now