Chapter 4

299 31 3
                                    


"Ehh...tgk tu!" Kta Hoseok mnunjukkan ke suatu arah. Bts melihat ke arah yg ditunjukkan. Msing2 mula teruja kcuali Jungkook.

"Yoona!!" Taehyung memanggil smbil terlompat-lompat sperti monyet. Dia brlari ke arah Yoona diikuti yg lain kcuali Jungkook. Jungkook trpinga-pinga apabila semua mninggalkannya.

"Korang buat apa kat sni?" Namjoon mmberi soalan pling bijak di dunia.

"X nmpk ke kitorang tgh msak?" Blas Namjoo geram.

"Tnya pun x boleh! Menyampah la kau ni! Hai Yoona..." nda suara Namjoon yg keras ketika brckp dgn Namjoo mnjdi lmbut apabila menyapa Yoona.

"Ulat bulu dh naik daun!!" Kta Eunji selamba smbil membelek telefonnya.

"Hey,kau! Knpa tetiba kluarkan high note ni? Jin rasuk? Hesy..knpa semua kna rsuk jin hrini? Jin hyung buat apa dkt diorang?" Soal Taehyung. Jin mnyepak punggung Taehyung kuat sehingga dia terjatuh.

"Gwaenchanayo?" Yoona mnyoal. Dia mnghampiri Taehyung yg kesakitan.

"Aahh...appo! Jin hyung buat!" Adu Taehyung. Jin memandang taehyung sperti mahu mncekik adiknya itu.

"Hesy..apa la korang ni. Knpa dtg sni? Nk buat apa?" Soal Bomi yg pning melihat drama percuma di hadapan mereka.

"Kitorang dtg nk bsuh bju dkt sni." Blas Namjoon. Bomi buat muka pokerface. Geram!

"Whatever lah! Yoon giliran kau. Ppali!" Bomi brsuara. Yoona mngambil bola bowling dan mmbuat lontaran. Sekali lgi bola yg dilontar mngena pin2.

"Strike!" Bts dan Apink bersorak.

"Ooo yeah!! Lalalalalala... Happiness! Lalala..." Hoseok yg sdg mnanyi lgu red velvet trhenti apabila Namjoon mnekup mulutnya.

"Mr Chu~ ipsul wie chu.... Eh kejap knpa aku mnyayi plak ni?" Jimin mnyoal diri sndiri.

"Nseb kau sedar. Aku bru plan nk sepak kau smpai ke Nami Island." Kta Yoongi.

"Hyung,bila nk start ni?" Soal Jungkook yg sdah naik bosan dgn hyungnya yg x hbes2 merapu.

"Nk start la ni. Jom2." Ajak Namjoon mngambil tmpat di sbelah lane Apink.

"Ishh...aku ingat siapa la yg duduk sni. Reserved bgai. Blik2 muka korang jgk." Gumam Eunji tetapi msih dpt didengari oleh Bts.

"Aku tau kau suka kitorang duduk sni kan? Ye la, boleh tgk muka hensem kitorang ni. Siapa x suka kan?" Blas Taehyung bangga.

"Adumakk!!! Perasannya! Ada plastik x? Nk termuntah aku dgr." Kta Eun Ji.

"Korang reserved bgai ni,pndai sgt ke main?" Chorong mnyoal.

"Pndai la! Ni bts okey. Kau ingat apa?" Blas Jin walau hakikatnya mreka x tau main pun.

"Elehh...ye la tu! Klau hebat sgt,jom lawan!" Kta Chorong mncabar.

"Jom!" Trus shja Yoongi mmbuat kputusan tnpa brbincang dgn yg lain. Saat itu, Bts rsa sperti mahu melempar Yoongi ke Zoo Negara.

Mereka mngambil tmpat msing2 dan brsedia utk bermain. Bts kelihatan gelisah apabila mrkah yg diperoleh Apink sdah jauh ke hdapan. Stelah hmpir 2 jam brmain, kni tiba gliran pemain terakhir iaitu Jungkook dan Yoona. Semua mmberi sokongan memandangkan markah mreka kni hampir sma.

"Kookie, fighting!" Kta Taehyung.

"Yoon, do the best! Klahkan diorang." Eunji mmberi semangat.

Kedua-dua mmbuat lontaran secara serentak.(boleh ke? Heheh..hentam sajalah...). Bola yg dilempar Yoona mnjatuhkan kesemua pin mnakala bola Jungkook melencong memasuki longkang. Jungkook tercengang.

"Yah!! Apa kau buat? Kita dh klah dgn yeoja." Jungkook diserang oleh Bts. Smentara Apink bersorak keseronokkan.

"Kesimpulannya, kau la klah game hrini. Kau la yg kna denda." Kta Yoongi. Sekali lgi Jungkook tercengang.

"What the..."

"Sbb kau la kita klah. So kau kna denda." Kta Jin dipersutujui yg lain.

"Okey fine. Apa denda tu?" Jungkook akhirnya mengalah. Bts yg lain mula tersenyum-senyum. Msing2 memberikan pndgn yg sukar ditafsirkan.

"Nnt dkt rumah kitorang bgtau." Kta Jimin.

"Congrats Apink. Hebatlah kau Yoona." Puji Jin. Yoona tersenyum malu.

"Ah yeah! Ah yeah!! Wi are wi wi are..wi are wi wi are." Hoseok sdah mula mmbuat tarian gilanya dan diikuti oleh Taehyung.

"Shake it! Shake it for me!" Jimin trut mnyertai mereka dan mnyanyikan lgu sistar.

"Jimin! No!!!" Bts mnjerit serentak.

"Hahaha! Wowoww... Tach ma badeh..badeh! Every badeh...badeh!"Hoseok mula mnjdi gila. Apink tercengang melihat kegilaan Bts. Beberapa org yg brada di kwsn itu memandang mreka pelik.

"Geurae wolf naega wolf.. Aauuuu!! Aa saranghaeyo....." mulut Jimin ditekup oleh Jungkook.

"Jeling2 kau mnjeling pda adikku Jungkook.. lma2 dlm diam engkau jatuh cinta!!" Namjoon mnyanyi apabila ternampak Jungkook dan Yoona berbalas jelingan.

"Apakah? Knpa korang ni?" Soal Naeun.

"Dh kna rasuk kot." Blas Jin. Terkebil-kebil dia memandang adik-adiknya yg dilanda kegilaan.

"Naega che challaga! Che che che challaga.." Jimin mnyanyi smbil mnggoyangkan punggungnya. Apink, Yoona, Jin, Yoongi dan Jungkook mnepuk dahi.

"Dah mkin kritikal ni." Kta Chorong.

"Anaybjnijnuhvddygbulahjsfdh" Taehyung brckp mnggunakan bhas yg tdak difahami org lain.

"Omg! Taehyung! Stop it! Guys!! Brhenti!" Jin mnghentikan mreka.

"Wae? Apa jdi? Knpa? Knpa?" Soal Namjoon hairan.

"Sedarlah wahai adik-adikku... sedarlah! Bgnlah!" Jin mula berdrama. Yoongi mnepuk dahi.

"Adoyaii... hyung pun dh terjebak! Jom blik dlu Kookie." Yoongi mngajak Jungkook tetapi dihalang oleh Hoseok.

"Jgn tinggalkan daku ohh syg!!"

"Omoo...dh prah ni! Jungkook tlg aku!" Yoongi meminta prtolongan apabila Hoseok memeluknya. Apink ternganga. Chorong mnutup mta Yoona dan Eunji.

"Yah!! Guys! Wake up! Malu la ckit,org semua tgk!" Bomi brsuara mnghentikan kegilaan mreka. Jungkook mlepaskan nfas lega. Kmudian mreka trus pulang ke rumah msing2.

~~~~~~~~~~~~~

Bts brkumpul di ruang tamu stelah pulang drpd mall. Dia mnanti denda yg akan diberikan oleh hyungnya.

"Apa denda tu?" Soal Jungkook tdak sbar.

"Mcm biasa.. tackle prempuan." Blas Jin.

"Alah..kcang je! Ingatkan apa tdi." Blas Jungkook.

"Tpi kitorang yg plih prempun tu." Tmbh Namjoon mmbuatkan Jungkook mula gelisah.

"Kitorang nk kau tackle..." Jimin sngaja tdak mnghabiskan ayatnya mmbuatkan Jungkook geram. Bntal kecil di tgnnya dilemparkan tepat ke muka Jimin.

"Ckp la btul2. Nk tackle siapa?" Soal Jungkook geram.

"Park Yoona!"



Taaraaa.....kemerapuan melanda. Heheh... Chapter ni mcm bosan ckit, sbb author gedik sgt nk update waktu sahur. Hehe... mian readers sekalian...

I Love Him?!Where stories live. Discover now