Chapter 8

210 24 4
                                    


-Aku okey.. Thanks again Kookie... Nites..- Yoona

"Omooo!!! Knp aku x bca semlm?!" Jungkook mnumbuk bantal barbie milik Hoseok yg diculiknya.

"Jungkook!! Asal kau jerit?! Kna sampuk ke?" Jin mngetuk pintu blik Jungkook dengan kuat mcm nk trcabut dibuatnya.

"Xde pape la hyung.." blas Jungkook. Serentak itu ketukan yg mnyakitkan telinga td trhnti. Jungkook mnarik nfas lega. Bru dia hndak bergolek semula, trdengar suara Jin.

"Bgn cpt! Tlg hyung kjut alien2 ni lpstu kita ke pasar."

Jungkook mngeluh. Apabila sudah tiada tnda2 Jin brada di hdapan bliknya, Jungkook kmbali mnarik selimutnya. "Jungkook! Bangun! Kau jgn gatal nk tdur blik... Nnt hyung x bg mkn bru tau.."

Kelam kabut Jungkook bgun dri katil dn mnuju ke bilik air. Jin tersenyum puas apabila mndengar pintu bilik air ditutup. 5 bilik lgi dipandang lalu dia mnarik nafas panjang.

"BANGUN SEMUA!!! BANGUN!! IKUT AKU KE PASAR ATAU KORANG X DPAT MKN!!"

Serentak itu terlihatlah 4 lg adiknya kelam kabut keluar dri blik msing2 mnuju ke bilik air. Jin mnuju ke bilik Yoongi. Adiknya yg seorang itu msih lg tdur. Dagunya dipegang memikirkan cara mngejutkan hantu tidur itu. Jin ke biliknya dan kembali semula dgn cebok di tgnnya.

SPLASH!!

"Siapa simbah aku ni syaiton??!!" Soal Yoongi yg trkejut.

"Bgun pun.. Cpt mndi, ikut aku ke pasar." Arah Jin lalu mninggalkan Yoongi trpinga-pinga.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Hyung!! Nak tilam tu!!"

"Hyung, nak kumamon ni!!"

"Hyung!! Tteokbokki!!! Aku nakk!"

"Hyung ada halmeoni jual bju frozen!"

"Hyung Taetae nk ketam tu~"

"Hyung!!!! Maripossa!!"

Jin mnepuk dahinya. Mnyesal pula dia bawa 6 alien itu brsamanya ke pasar. Org ramai memandang mereka pelik. Dia mnarik seorang demi seorang adiknya supaya mngikutnya. Raungan mreka tdak lgi dihiraukan. Keenam mreka dibawa ke kereta. Setelah smua msuk ke dlm kereta, Jin mngunci kereta dan kmbali semula ke pasar. Mreka berenam memandang antara stu sma lain.

"YES!! Xpyah aku jln lma2 pusing pasar tu!" Kta Namjoon.

"Bye2 Jin hyung!" Kta Jungkook pula sambil melambai pda Jin.

Keseronokkan mreka itu hnya seketika apabila keadaan dlm kreta itu brtukar mnjdi panas. Msing2 mula merungut.

"Yah! Lma lgi ke?" Soal Yoongi.

"Ahhh!! So hawt! I can't!" Hoseok mngipas-ngipas wajahnya mnggunakan tgnnya.

"Asjsgnsksmh pnas!! Pnas!! Terbakar ni! Mahshgsbgstshsnjai" Taehyung mula mngeluarkan bahasa aliennya.

"Sesiapa tlg call Jin hyung cpt!! Kuda ni tarik rmbut aku sbb pnas!" Jerit Jimin mmbuatkan smua trkejut. Smua memandang ke arah Jimin yg sdg menahan sakit kerana rmbutnya ditarik oleh Hoseok dgn kuat.

"Kuda gila, brhnti kcau Jimin aku!" Yoongi mnarik Hoseok mnjauhi Jimin.

"Apa msalah korang ni? Haih.. kna sampuk lgi ke?" Soal Taehyung smbil mnggaru kpalanya.

"Woi! Tlg la call Jin hyung! Aku pnas sgt ni!!!!" Namjoon pula mnjerit kepanasan.

Jungkook memerhati hyungnya yg mula mngganas. Namjoon dan Yoongi sdg bertumbuk krna panas. Jimin dan Hoseok pula sdg brlawan menari lgu sistar. Taehyung... sdg rap lgu cypher pt.3. Telefonnya dikeluarkan lalu nombor Jin didail.

I Love Him?!Where stories live. Discover now