Prolog

4.4K 241 1
                                    

Hoseok menepuk bahu Jimin dan rakan rakannya yang lain sebagai tanda sapaan darinya. Mereka duduk di ats sofa di rumah Hoseok.

    "Bangtan Boys are here!!" Teriak Jin menggila.

   Mentang mentanglah omma dan appa Hoseok tak ada di rumah, sesuka hatinya saja nak buat bising. Dasar gila!

    Hoseok terus menutup mulut Jin. "Adik aku masih kat atas. Dia tengah tdur!!" Kata Hoseok marah lalu mengetuk kepala Jin.

    "Yah! Aku hyung kaulah!" Marah Jin lalu memukul bahu Hoseok.

    Bunyi tapak kaki kedengaran menuruni tangga. "Alamak." Kata Jungkook lalu menelan air liurnya.

    Mereka tergamam apabila melihat seorang perempuan berdiri di hadapan sambil menggosok mata kerana masih rasa mengantuk.

    "Err... Ji-Jihyo... err.. tak ti-tidur lagi?" Tanya Hoseok. Nervous. Takut adiknya akan memberitahu hal ini kepada omma dan appa mereka.

    "Siapa mereka ni?" Tanya Jihyo lalu memandang mereka seorang demi seorang.

    "Kawan oppa.. ni, Jungkook, Jin, Namjoon, Yoongi.. dan.."

    "Jimin.. park Jimin." Perkenal Jimin tanpa diminta.

    "Oh hi korang.. sorrylah.. nak minum apa apa tak?" tanya Jihyo.

    "Erh, tak perlu.. kami nak minum soju.. eh,"

    Plak! Satu bantal di baling ke arah Yoongi.

    "Aku je yang kena (-_-!)" Kata Yoongi.

    "Kami..."

    "Tak pe.. Ji tak bagitau omma.. oklah.. Jihyo tidur dulu.. good nite."  Kata Jihyo lalu naik dan masuk ke dalam biliknya.

     Mereka menghela nafas lega. "Baik juga adik kau.."

    "Huh, kau tak kenal dia lagi. Aku yang duduk dengan dia ni lagi kenal dia.. alah, dia risau tu.." kata Hoseok.

    "Pasal apa?" Tanya Jungkook llu memasukkan biskut kedalam mulutnya.

    "Dia risaulah sebb dia nak ke Ilsan esok.. tapi, tak jumpa rumah sewa lagi.."

     "Alah, pindahlah lain kli.." kata Jin.

     "Masalahnya, dia dah beli tiket tu.. dia bohog dekat omma yang dia nak cari kerja dan dh jumpa rumah sewa. At last omma aku percayalah.." kata Hoseok.

     "ooh... susah nak cari rumah sewa.. eh, jap! Jimin hyung, kenapa kau tak nk sewakan bilik dekat adik Hoseok? Lagipun, rumah kau besar apa..." kata Jungkook.

    Hoseok tertawa perlahan.  "Kau nak aku percaya dengan muka Jimin ni?" Tanya Hoseok.

   "Aku ok je. Senang sikit. sekurang kurangnya rumah aku ada yang kemas.." kata Jimin lalu bermain dengan telefonnya.

    "Nanti aku tanya Jihyo." Kata Hoseok lalu ketawa yang dibuat buat.

     Minta minta Jihyo tolak.. bisik hati Hoseok.

   Harap haraplah jihyo tak mahu.. bisik hati Hoseok

He Is My NamjaChinguWhere stories live. Discover now