Bab 7

1.8K 149 8
                                    

Senyuman tak lekang dari bibir Jihyo. Buku buku yang bersepah di ruang pejabat BTC itu disusunnya dengan senyuman yang masih terpamer di bibirnya. Ingatannya melayang kepada Jimin. Ayat ayat romantik Jimin malam tadi masih berlegar legar di kepalanya..

"Dah habis ke interview mereka berdua tu?" Suara Oh Sehun menarik perhatian Jihyo.

"Interview? Interview apa?"

"Kan wartawan dari GA entertainment tu interview Park Jimin dengan Kim Taehyung. Takkan kau tak tau.." kata Sehun.

Mwo? Jadi, Jimin dengan Encik Taehyung ditemu bual lah? Detik hari Jihyo.

"Song Jihyo..."

"Ada apa encik?" Tanya Jihyo lalu mendekati lelaki itu.

"Tolong bagi buku ni dekat pemeriksa.. esok atau lusa, buku ni akan di publish." Kata lelaki yang merupakan pengurus di BTC.

"Ooh.. ok.." kata Jihyo lalu segera menuju ke tingkat satu di mana semua pemeriksa novel novel berada.

* * *

"Kenapa dari tadi kau tanya ni?" Marah Jin. Dahlah dari tadi dia kena tunggu lif dengan budak separuh gila ni. Lepas habis interview td.. dri tadi V tanya tentang Jihyo. Macamlah dia oppa kandung Jihyo.

"Sebab, aku dah sukakn dia.." kata Taehyung sambil tersenyum sendiri..

Jin ternganga.. tak sangka apa yang dia dngr. Kim Taehyung sukakan seorang gadis? Bukan ke dia ni, cold-hearted?

"Im serious.."

"jinjja? Tapi aku rasa kau tak de peluang lah.. Jihyo tu macam suka Jimin jer.." kata Jin.

Pintu lif terbuka. Serentak itu, mata Taehyung menangkap susuk tubuh Jihyo yang berada di dalamnya.

"Jihyo ah..."

* * *

Jihyo Pov

"Jihyo ah..." satu suara menarik perhatianku. Gulp. Alamak, Encik Taehyung? Dia buat apa kat sini? Bisik hati kecil ku.

Aku keluar dari perut lif.. nasib baik Jin oppa pun ada. Fuhh... aku menundukkan badanku tanda hormat.

"Kamu buat apa sini, Jihyo?" Tanya Jin.

"Dia kerja dekat BTC ni." Jawab Taehyung.

Aku hanya tersenyum tak tau nak cakap apa.. "oppa tak biasalah kat sini.. besar betul BTC ni.." kata Jin cuba untuk menceriakan suasana kami.

"Betul tu *^▁^*." jawabku sepatah sepatah.

"Macam mana dengan temu bual?" Tanyaku lagi.

"Macm biasa... satu hari nanti, awak pun akan ditemu bual.." kata Taehyung.

"Ha'ah.. bosan gila.. oppa yang jadi PA dia ni pun dah rasa menympah dengan soalan reporter tu.. banyak sangt tanya.."

Dah namanya wartawan..-_-.

"Encik Jin, tolong saya kejap.." pinta seorang gadis.

* * *

"Encik Jin, tolong saya sekejap.."

Fuhh. Slamat.. detik hati Jin. Tak mhu berlama lama dengan mereka berdua. Takkn lah dia nak ganggu Taehyung, kan?

He Is My NamjaChinguWhere stories live. Discover now