"Alah, tengoklah..." kata Jihyo memaksa Jimin untuk melihat gambarnya dengan Kim Taehyung tadi. Jimin pula masih berkeras tak mahu melihat gambar itu.
Jihyo masih dengan sikapnya. Dia mahu Jimin tengok juga gambar itu... dia masih memaksa Jimin utk melihat gambar yang berada di dalam telefonnya.
Tiba tiba, Jimin menarik Jihyo dan memeluknya dari belakang. Jihyo terkaku.. walaupun dah berkli kali kena peluk oleh si Jimin ni, dia tetap rasa malu.
"Wae?" Tanya Jihyo.
"Jangan buat saya rasa cemburu lagi..." kata Jimin llu meletakkan dagunya di atas bahu Jihyo.
"A-awak cemburu?"
"Awak tak pernah ambil gambar kita berdua dan simpan dalam telefon. Selalunya, hanya saya sorng saja yang beria- ia nak ambil gambar kita.."
Kata kata Jimin menusuk di kalbunya. Kenapalah aku tak pernh fikir perasaan Jimin.. bisik hati Jihyo. Dia serba salah.
"Saya serba salah.. saya tak nak omma dan appa tau tentang kita.. saya takut mereka tak restu.." kata Jihyo.
"Awak dah putus asa ke dengan hubungan kita?" Tanya Jimin lalu melepaskan pelukannya.
sdh pasti tidak.. sebab, sebab dia dah jatuh cinta pada Jimin. Alah!! tkkan nak bgtau Jimin pula.. seganlah!
Muah! Muah! ♥♥
Jihyo terus melarikan diri masuk ke dalam biliknya. Jimin memegang bibirnya. Tak sangka yang Jihyo mencium bibirnya tadi.
"Saranghaeyo, Song Jihyo!!" Teriak Jimin sekuat hati.
"Yah Park Jimin!!" teriak Jihyo dari dalam bilik.
Jimin ketawa sekuat hatinya kerana rasa gembira yang teramat sangat.
* * *
Jihyo memandang ke arah gambarnya dan juga Kim Taehyung. Dia memandang gambar itu lama. Bukan kerana dia terpikat dengan ke'handsome'an lelaki itu, tetapi dia masih berfikir hendak membuang gmbar ini atau tidak.
jihyo merupakan peminat karya Kim Taehyung dari sekolah menengah lagi.. Lagipula, susah betul nak jumpa Kim Taehyung dan gambarnya juga tiada di laman sosial.. sudah pastilh gambar tu begitu berharga.. tapi, antara Jimin dengan Taehyung mana satu lebih penting.
"Jimin!" jawab Jihyo.
Perkataan 'delete' ditekan. Ah, tak pe.. lepas ni kau akan jumpa idola kau setiap hari.. kata Jihyo sekadar menyedapkan perasaannya.
* * *
Seperti biasa, Jihyo akan siapkan makan malam untuk mereka berdua. Jimin pula akan mengemas meja sebelum makan. Apabila mendapati meja tak berkemas, sdh pastilah Jimin yang akan kena marah..
Makanan dihidangkan di atas meja. Jimin pula dah tak sabar nak merasa makanan yang dimasak oleh yeojachingunya.
"Ni saja yang ada.."
"Ha? +_+ " tanya Jimin.
"Kita dah sebulan tk keluar beli barang dapur.." kata Jihyo lalu mencubit pipi Jimin tanpa dia sedari. Jihyo berjalan menuju ke dapur untuk mengambil gelas.
Selalunya, apabila Jihyo terpeluk atau tercubit Jimin tanpa dia sedari, Jimin akan diamkan saja. Sengaja nak ambil kesempatan. Jarang Jihyo nak peluk dia..
YOU ARE READING
He Is My NamjaChingu
FanfictionBercinta dengan seorang lelaki yang good-looking adalah idaman setiap perempuan dalam dunia.. trmasuklah Jihyo. Tapi, dia seorang yang pemalu utk mengaku yang lelaki kacak yang tinggal serumah dengannya sebagai teman lelaki. Park Jimin. lelaki inil...