Bab 6

1.9K 176 9
                                    

Jihyo Pov

Sekli lagi aku berdiri di hadapan apartment Encik Taehyung. Tapi, kali ni mestilah berteman.. Encik Taemin jadi peneman aku sekarang.

"Mana Encik Taehyung?" Tanya Taemin.

Aku menggelengkan kepala tanda tidak tahu. Dah berkali kali aku tekan loceng rumahnya.. tapi tak bersahut pun.

"Eh, dengar tak?" Tanya Taemin.

Bunyi kaca pecah. Tanpa cakap apa apa, Taemin terus membuka pintu rumah tu.. nasib baik tak berkunci. Aku hanya mengikuti Taemin dari belakang.

* * *

"Encik Taehyung okay?!" Tanya Taemin lalu meletakkan kepala Taehyung di ribanya. Darah darah yang mengalir keluar dari pergelangan tangannya membuatkan mereka berdua bertambah risau.

"Jihyo, tolong gantikn tempat saya kejap.. saya nak minta tolong dengan Encik Sehun." Kata Taemin lalu mengalihkan kepala Taehyung ke riba Jihyo.

Taemin meninggalkan mereka berdua. "Encik Taehyung..." kata Jihyoblalu menampar lembut pipi Taehyung agr lelaki itu tersedar.

"Awak ok tak?" Tanya Jihyo lagi.

* * *

Jimin meletakkan bungkusan hadiah yang diterimanya tadi ke dalam bilik kerja. Mesti Jihyo terlupa yang hari ni dia terima anugerah GA tu.. Jimin menghela nafas berat. Kecewa dengan ketidak hadiran jihyo tadi.

Tapi, kenpa Taehyung tak datang juga tadi? Bisik hati Jimin. Dia memandang ke arah telefonnya. Hatinya mula memaksa untuk menghubungi Jihyo. Tapi, bagaimana kalau Jihyo tak jawab.

"Jimin ah!!" Jeritan seorang lelaki membuatkan dia terkejut.

"Kenapa kau kat sini lagi? Yang lain semua tunggu kau.." kata Kai lalu memaut tangan Jimin.

Namun, tetap saja fikirannya menerawang kepda Taehyung dan Jihyo. Jangan jangan mereka..

* * *

Jihyo menyuapkan bubur itu kedalam mulut Taehyung. Hatinya sebak apabila melihat lelki itu dari td termenung. ada air mata yang jtuh ke pipi.. Jihyo hanya mampu mengelap air mata lelaki itu.

"Encik Taehyung..."

"Hidup saya dah tak bermakna lagi, Jihyo. Semuanya dah tak bermakna lagi.." kata Taehyung lalu memeluk Jihyo. Dia menangis di bahu perempuan itu.

"Ke-kenapa?" Tanya jihyo.

"Sebab saya tk menang anugerah tu.. kenapa mesti Jimin? Kenapa?"

Tak guna punya jantan -_-#. Bisik hati jihyo. Jap, is that mean? Jimin menang? Bisik hti Jihyo lagi.

"Apalah encik Taehyung.. saya tetap akan minat karya encik.. say sangat sukakan karya encik.." kata Jihyo untuk menyenangkan hati lelaki itu.

Bukan itu Jhyo, kau tak tau apa yang aku kesalkan... bisik hti Taehyung.

* * *

Jihyo membuka pintu rumah. Terkejut juga dia apabila melihat ramai yang datang ke rumah. Pabo! Sudah pastilah mereka nak raikan kejayaan Jimin ni bersama sama.. Jihyo hanya memberikan senyuman saja kepada para tetamu.

He Is My NamjaChinguWhere stories live. Discover now