"Yoongi x de jmpa aku pun.." kata Jimin setelah disiasat oleh 2 org lelaki itu.
Namjoon dan Jungkook memndang antara satu sama lain. Tidak percaya apa yang mereka dengar. Jadi, Yoongi ke mana? Takkanlah Yoongi pergi tanpa memberitahu mereka apa apa.
"kenapa sebenarnya?" Tanya Jihyo tidak mengerti dengan apa yang sedang berlaku.
"Takkanlah dia larikan diri.." kata Jimin.
Namjoon dan Jungkook terus memandangnya. Tertanya tanya dengan maksud ayat Jimin tadi.
"maksud kau?" Tanya Namjoon.
"Tak de apa apa.. aku cuma ckp saja.." kata Jimin.
* * *
"Lepaskan aku!" Teriak Yoongi sekuat hatinya. Sungguh, dia tak tau siapa yang menangkapnya.. sungguh, dia tak tau.
Mata dan tangannya diikat. Tidak tau dia berada di mana. Harapannya hanya satu... dia nak balik.. dia takut..
"Sshhh... kau buatkan semua 'kawan-kawan' takut.." kata lelaki itu.
"Maksud kau?" Tanya Yoongi.
"Opps.. maaf.. bakal 'kawan-kawan' kau..."
"Kau siapa?! Apa salah aku!" Teriak Yoongi.
"Salah kau hanya satu."
"Apa dia?! Tell me!"
"Kau tahu rahsia aku..."
* * *
2 minggu berlalu.. tiada berita tentang Yoongi. Laporan polis sudah pun dibuat.. namun, masih belum ada apa apa maklumat yang datang.
Jimin mendekati Jihyo lalu memeluknya. Entah kenapa, semenjak kehilangan Yoongi, hatinya sentiasa gelisah.. dia takut... seolah olah, Yoongi sudah mati.
"Yah! Park Jimin!" Kata Jihyo lalu menolak Jimin jauh darinya.
"Buya?!" kata Jimin merajuk.
Jihyo berpeluk tubuh. Menyampah apabila melihat wajah Jimin yang merajuk. Eleh, aku lagi comellah.. detik hati Jihyo.
"awak ni tak kerja ke? Sekarang dah pukul 8 pagi tau.." kata Jihyo.
"Chagiya, saranghae.."
Pipi Jihyo merona merah lagi.. Jihyo menolak tubuh Jimin lembut. Perasaan malu tu datang lagi.. tak sangka, boleh pula Jimin mengusiknya macam ni..
* * *
Taehyung menyilangkan kedua belah tangannya. Malas betul nak duduk d sini berlama lama dengan pegawai polis ni. Benci betul!
"Kami nak soal awak tentang kematian Doktor Won.." kata pegawai itu memandang Taehyung serius. Taehyung hanya tersengih.. tak ambil berat pun tentang kematian doktor psikologinya.
"Awak bersama dengan dia pada hari jumaat pada pukul 11 malam.. boleh saya tau, apa yang awak buat dengn dia?" Tanya pegawai polis itu.
YOU ARE READING
He Is My NamjaChingu
FanfictionBercinta dengan seorang lelaki yang good-looking adalah idaman setiap perempuan dalam dunia.. trmasuklah Jihyo. Tapi, dia seorang yang pemalu utk mengaku yang lelaki kacak yang tinggal serumah dengannya sebagai teman lelaki. Park Jimin. lelaki inil...