Hanbin meneguk kopi yang dibancuh olehnya tadi. Berkali kali dia melihat jam yang berada di dinding itu dan berkali kali jugalah dia merungut tak puashati sebab Jihyo datang lambat.
ding dong... bunyi loceng kedengaran. Tanpa membuang masa, Hanbin terus membuka pintu rumahnya..
"kau nak kerja ke tak ha?" marah Hanbin.
Jihyo yang berada di hadapan pintu rumah itu menunduk malu. cel*ka punya laki! Sumpah Jihyo dalam hti. Tanpa bercakap apa apa, dia terus masuk ke dalam rumah Hanbin.
"Kau, nanti teman aku pergi Kolej.." kata Hanbin.
"Im ur maid.. not ur PA.."
Ambik kau! Bisik hati Jihyo lalu mengambil baju bajunya yang bersepah. dia keliru dgn lelaki ni.. berapa banyak kali dia mandi?
"Im your bos... kalau aku cakap 'A' kau kena ikut.." kata Hanbin.
Jihyo mendengus. Dasar lelaki kurang protein... bisik hati jihyo..
"aku nk tanya kau, mana phone aku?" Tanya Jihyo.
"Ok aku tanya.. siapa punya phone?" Jawab Hanbin dgn pertanyaan.
"Aku.."
"Siapa yang simpan?"
"Akulah.."
"Ha mana lah aku tau! Kau yang simpan tp tuduh aku yang ambil.." kata Hanbin tak nak mengaku ̄ω ̄
Jihyo hanya sekadar memandang Hanbin dengan pandangan tak percaya. Senyuman Hanbin yang 'ikhlas' sgt tu, membuatkan Jihyo rasa menyampah gilerr..
* * *
"Jhope!"
Panggilan seorang lelaki mnarik perhatian Hoseok sepenuhnya. dia tergamam. Jimin! Ini gila!
"Ji-Jimin.."
Jimin memandangnya dengan pandangan biasa. Tiada apa apa reaksi dari wajahnya.. Tapi, kedatangan Jimin merupakan petanda buruk bagi Hoseok!
"Aku datang bukan nak jadikan kau musuh.. aku cuma nak cakap yang, kau takkan dapat syarikat keluarga aku.. aku tak sangka kau buat aku macam ni.." kata Jimin jelas kecewa.
Hoseok mendiamkan diri. Serba salah dibuatnya. Ah!! Pergi mati dengan perasaan bersalah tu!
"Kalau kau nak tau.. aku dah ada bukti yang menunjukkan kau bersalah dalam hal ni.. Disebabkan kau, aku teruk dibelasah oleh gangster gangster dalam penjara tu. Aku cuma nak kau rasa apa yang aku rasa. Dalam masa 15 minit saja lagi, polis akan datng.."
Hoseok jadi panik.. ketakutan melanda di dalam jiwa lelakinya. jimin berubah 100%..
"Aku harap kau rstu hubungan aku dgn Jihyo. Sebb lepas ni, aku akan bawa dia bersama aku.." kata Jimin.
Hoseok ketawa perlahan. Dia rasa tkut dgn kata kata Jimin.
"Kenapa kau buat macam ni kat aku?" Tnya Jimin.
"Sbb aku benci kau... kau ada keluarga kandung tapi tak pernah hargai mereka..." kata Hoseok.
"Apa kaitannya dengan kau?!" Bentak Jimin.
Hoseok diam. Dia tak mahu bocorkan rahsia keluarga Park.
Bunyi siren polis kedengaran di luar. "Polis datang dgn cepat. Aq pun tak tau kenapa.." kta Jimin lalu keluar dr rumah itu.
* * *
"Yah! Kim Hanbin," panggil Jihyo apabila lelaki itu hanya berjalan tanpa memandang ke arahnya. Dia tak tau ke org penat nak angkat beg dia ni,..
YOU ARE READING
He Is My NamjaChingu
FanfictionBercinta dengan seorang lelaki yang good-looking adalah idaman setiap perempuan dalam dunia.. trmasuklah Jihyo. Tapi, dia seorang yang pemalu utk mengaku yang lelaki kacak yang tinggal serumah dengannya sebagai teman lelaki. Park Jimin. lelaki inil...