Bab 11

1.5K 148 15
                                    

Setelah keluar dari K Holdings.. Jihyo terus menuju ke kedai makan. Dia duduk di sebuah meja yang jauh dari org lain. entah knapa., hatinya tiba tiba merindui lelaki itu.

dia menekapkan tangannya ke wajahnya. Cuba utk melepaskan rasa rindu kepada Jimin walaupun dengan cara membayangkan wajah Jimin saja.

Dia tersenyum saat membayangkan wjh Jimin dan ayat ayat romantik lelki itu..

Tiba tiba, dia terasa ada yang memerhati. Jihyo menurunkan tangannya. terkejut juga dia apabila melihat Taehyung duduk berhadapn dengannya.

"E-encik nak apa?" Tanya Jihyo. Rasa janggal walaupun Taehyung selalu menganggunya.

Taehyung tertawa perlahan. dia memandang jihyo dengan lebih dkat. "You're different.." ujarnya.

"Maaf Encik Taehyung.. saya nak bersendirian.." kata Jihyo lalu memeluk tubuh. Rasa menyampah pula.

* * *

Dia mengetap bibir. Air matanya meluncur laju. Sedih apabila melihat Taehyung dan Jihyo sedang berdua duaan di kedai makan. Tapi, itu bukan salah Jihyo... itu salah dirinya sendiri.. ramai yang ingat dia larikan diri dari penjara. Padahal dia yang dilarikan oleh Jackson..

"Sudah lah tu, Jimin.. tak ada gunanya kau intip Jihyo lagi.. dia dah ada org lain dah." Pujuk Kai.

Ya.. itu Jimin. Dia tak berani nak berhadapan dengan Jihyo. Melihat Jihyo jauh macam ni sudah cukup merawat rindunya. Dia tau selama 8 bulan juga Jihyo menderita.

Dia pernah melihat Jihyo memeluk beg galas Jimin. Dia juga pernah melihat Jihyo menangis seorang diri di rumahnya dulu. Sungguh... itu menyakitkan jiwa Jimin..

Tapi, keluarganya tidak menyuruh Jimin untuk memberitahu Jihyo tntng keadaannya. Oleh sebab itu Jimin hanya mampu mengintip Jihyo dari jauh.

"Dahlah.. jom blah.. apa lah kau ni.. bnyk lagi perempuan.. si mangkuk tu juga kau nak.." kata Kai merungut.

* * *

"Apa kurangnya saya?" Tanya Taehyung tiba tiba.

Jihyo memandangnya dengan pandangan pelik. Kurang? Tiada yang kurang tentang Taehyung. Dia sempurna.. tapi, hati Jihyo hanya utk Jimin. Dia sanggup tunggu Jimin walaupun memakan masa beribu tahun. Dia sanggup.

"Encik Taehyung.. please, saya tak nak ckp benda ni.. cukuplah. Kehilangan park Jimin buat saya sedih sangat. Jangan buat saya sedih lagi.." kata Jihyo.

Taehyung memandangnya. tangannya mulai memegang tangan Jihyo.

"What are you doing?!" Marah Jihyo lalu menarik tangannya. Marah dengan sikap Taehyung.

"Ok, Im sorry.. I just want to get your attention." Kata Taehyung lalu tersengih.

"Encik Taehyung. Saya pergi dulu.." kata Jihyo.

Jihyo melangkah pergi. Tidak mahu menoleh ke belakang lagi. Cukuplah.. cukuplah Jimin yang menjadi cintanya. dia tak perlukan pengganti.

* * *

Dia menunggu pintu dibuka. dah 5 minit dia tunggu. Penat gila! Sempat lagi Jihyo membuka galeri di telefonnya. Melihat wajah Jimin yang masih tersenyum di dalam galeri tersebut.

He Is My NamjaChinguWhere stories live. Discover now