Bab 9

1.6K 145 11
                                    

Jihyo meraup wajahnya. dia tak dapat fokus dengan kerjanya. Daritadi staff staff BTC asyik menyindir dirinya yang jelas lemah tak berdaya. Sungguh, dia perlukan Park Jimin. Dia masih mahu mendengar ayat ayat romantik lelaki itu.

"Baik kita berpisah saja.."

Kata kata Jimin tadi membuatkan air matany bertakung lagi. Mana mungkin dia dapat lupakan seorang lelaki bernama Park Jimin. lelaki yang berjaya membuatnya tersenyum setiap hari.. tak.. dia takkn lepaskan Jimin..

* * *

"Kau dah lawat Jimin tadi?" Tanya Jin kepada hoseok yang dari tadi termenung. Jungkook dan Namjoon pula hanya mendengar perbualan mereka. Hoseok hari ni nmpak dingin saja.

"Kau lawat pembunuh tu untuk apa?" Tanya Hoseok biadap.

"Yah! Hyung.. kau tak boleh main serkap jarang je.. macam mana kalau dibuktikan Jimin tak bersalah.. kenapa kau ni?!" Marah Jungkook.

'Kau nak bukti apa lagi? Dah jelas dia yang buat!" Bentak Hoseok.

"aku tak percya Jimin buat.. aku kenal dia.. kalau dia buat salah, dia akan terus minta maaf ataupun sembunyikan diri untuk sementara waktu."

"eh kau boleh diam tak Namjoon?" Marah Hoseok.

"Kau nak marah kenapa?!" Mrah Jin lagi.

"Korang tak kesian ke dengan Yoongi ah? Kita dah jumpa pembunuh tu tapi korang msih nak pertahankan. Kenapa?!" Tengking Hoseok masih tak puas hati dengan Jin.

"Eh! Siallah!" Kata Hoseok lagi lalu beredar meninggalkan rumah itu.

"Peliklah prangai dia.." kata Namjoon.

"Taehyung pun pelik.. kwan kita hilang, dia langsung tak nak ambil tau.." kata Jungkook lagi.

Jin hanya menggelengkan kepalanya saja.. dia keliru sekarang.. dia yakin ada yang menganiaya Park Jimin. Dan mungkin orang itu, Kim Taehyung atau lebih dikenali sbg V.

* * *

"Helo, Park Jimin.." kata Taehyung lalu menghadiahkan senyuman kepada Jimin. Dia menanggalkan cermin mata hitam yang dipakainya. entah kenapa, Jimin rasa benci sangat tengok muka Taehyung sekarang.

"Kau nak apa?" Tanya Jimin.

"Aku hanya lawat tempat baru kau... kau apa khabar?" Tanya Taehyung dengan senyuman yang tak lekang dari mukanya.

Jimin tersengih. "Sejak bila kau ambil berat tentang aku?" Tanya Jimin.

"Oklah.. memandangkan kau tak nak aku ambil berat tentang kau.. aku datang ni hanya satu saja.. aku nak cakap yang,..."

Taehyung berhenti seketika. Dia mendekatkan wajahnya ke cermin yang menjadi penghalang itu.

"Jihyo akan jadi milik aku lepas ni.. dia tak layak bersama dengan seorang pembunuh.." kata Taehyung lalu tersenyum kejam..

Jimin terkaku. "So, bermimpi sajalah kalau kau nak sentuh kulit Jhyo.. sekarang... dia aku yang punya.." kata Taehyung.

* * *

"Oppa, tolonglah... tolonglah bawa Jimin balik.. saya yakin dia tak buat.. jebal.. oppa.." rayu Puan Park sambil menangis. Mana mungkin dia mahu melihat anak nya berada di dalam penjara.

He Is My NamjaChinguWhere stories live. Discover now