"Dia menyewa kat rumah Jimin.. sebab tu mereka rapat. Kau kenapa banyak tanya ni?" Tanya Jin lalu menghirup minumannya.
"Oh.. aku tanya je." Kata Taehyung lalu tersengih sendiri.
Jin memandangnya pelik. Malas nak melayan sikap Taehyung yang dr dulu. "Mereka berdua tu ada apa apa ke?" Tanya Taehyung.
Jin memandang Taehyung dengan pandangan hairan. Yang si V ni nak tau sangat ni kenapa? Bisik hati Jin.
"tak ada apa apalah kot.. sebab kau tau sendiri kan yang Jhope tak suka adik dia bercinta. Dia percaya dekat Jimin untuk jaga Jihyo. Kenapa? Dont tell me that you like her.." kata Jin.
Taehyung tersengih sendirian. Soalan Jin dibiarkan tanpa jawapan. Dasar budk krng protein. Bisik hati Jin.
* * *
"Saya dah lama fikir tentang ni semalam.." kta Jimin sambil memandang wajah Jihyo.
"Apa dia?" Tanya Jihyo ingin tau.
"awak mesti berhenti kerja." Kata Jimin lalu membaca novel yang ditulis oleh Jihyo.
"Mana boleh!!!" Kta Jihyo.
Jimin memberikan fokusnya pada Jihyo. Novel itu diletakkan di tepi. Wajah Jihyo merona merah. Rasa menyampah apabila ditenung macam tu. He he.. dia suka sebenarnya..
"Degil.." kata Jimin
" awak ni terlalu kuat cemburu..." kata Jihyo lalu mengemas buku buku komik Jimin. Dia mendengus apabila melihat buku buku komik tu.
"Bila awak pergi ke anugerah GA tu?" Tanya Jihyo.
"17 haribulan ni."
Jihyo mengangguk lagi. Tiba tiba loceng rumah berbunyi. "Biar saya tgk siapa yang datang.." kata Jihyo lalu membuka pintu utama.
-_- kenpa endingnya menyedihkan? Bisik hati Jihyo.
"Hey Jihyo.." sapa Taehyung.
"Jimin mana?" Tanya Namjoon.
Nasib baiklah ahli BTS yang lain ada datang.. termasuklah...
"Oppa!!" Jerit Jihyo lalu memeluk Hoseok seeratnya. Dia rindu dengan Hoseok. Selain daripada Jimin, Hoseok adalah org yang paling dekat dengannya.
Mereka semua masuk ke dalam rumah. Jimin menjemput semua rakannya untuk duduk.
"Aku tak sangka korng serapat ni." Kata Taehyung tiba tiba.
"Maksud awak" tanya Jihyo.
"Biasanya kalau kawan biasa, takkan sampai berpelukan bila bergambar.." kata Taehyung lalu menunjukkan sekeping foto yang ditemuinya diatas sofa.
"Ehh.. hehehe.. oppa, I can explain this.." kata jihyo lalu merentap kasar kertas itu drinya.
"Aku dh cakap.. kami memang rapat... dia dah.."
"Saya anggap dia sebagai oppa saya juga.." kata Jihyo.
"Ooh.." kata Hoseok. Tapi, tetap saja.. dia risau dengan Jihyo.
YOU ARE READING
He Is My NamjaChingu
FanfictionBercinta dengan seorang lelaki yang good-looking adalah idaman setiap perempuan dalam dunia.. trmasuklah Jihyo. Tapi, dia seorang yang pemalu utk mengaku yang lelaki kacak yang tinggal serumah dengannya sebagai teman lelaki. Park Jimin. lelaki inil...