Jihyo pov
Aduh, beratnya.. kenapa aku tak leh gerak? Aku membuka mataku perlahan lahan. "Yahh!!" Teriakku ke telinga Jimin.
Sesedap dia saja tidur atas aku. Tak guna. Aku tolak tubuhnya sekuat hati. Dia menggosok matanya.
"Berapa kali saya nak cakap jangan kacau saya tidur!! (╰_╯)" marahnya.
Jimin terus menariknya dan memeluknya seerat mungkin. Aku mulai lemas dengan pelukannya.. Dasar Jimin si gila!
"lima minit saja." Kata Jimin sambil menutup matanya.
aku diam. Tak bergerak lagi. Berada dalam dakapan lelaki ini merupakan satu igauan utk setiap perempuan.
Aku memandang wajah Jimin. aku tersenyum seorng diri."Thanks, chagi.."
aku diam. Tak mahu bergerak langsung. aku rasa selesa berada di dalam dakapan lelaki yang bernama Park Jimin ini.
* * *
Jihyo menyediakan sandwich kepada Jimin. Rambut Jimin jelas serabai setelah tidur selama 9 jam. Semalam dia terpaksa bersengkang mata utk melukis komik terbarunya.
Jimin duduk di meja makan. Menunggu Jihyo menghidangkan sandwic untuknya. Jihyo menuangkan air jus oren untuk Jimin.
"Ada penerbit yang dah baca buku awak?" Tanya Jimin lalu meneguk air jus oren itu.
"Belum.." kata Jihyo lalu tertunduk lemah. Jimin memegang kepala Jihyo. Jimin memandang mata Jihyo.
"gwenchana... awak mesti akan jadi penulis satu hari nanti.." kata Jimin.
Jihyo tertunduk malu. perasaan malu itu sudah menebal di dalam jiwanya. Walaupun dah bersama Jimin selama 1 tahun, perasaan malu tu tak nak hilang! Uwaaa 😭!!
"Gu-gumawo..." kata Jihyo lalu memandang ke tempat lain. Malu nak bertentang mata dengan Jimin.
"Jihyo..." panggil Jimin.
"Nae?"
Muah!
"Arghh!!" Jihyo menyentuh pipinya. Merah mukanya apabila melihat wajah Jimin yang sdh tertawa berdekah dekah melihat wajah comel Jihyo.
Jimin sendiri tak tau kenapa Jihyo boleh jadi pemalu sangat. "You know what, awak comel bila muka merah.." kata Jimin.
"Awak.. awak jahat!" Kata Jihyo lalu berlari masuk kd dalam biliknya.
Jimin mengeluh perlahan. Susah ni. bisik Hati Jimin llu menelan air liurnya.
* * *
Jihyo memegang pipinya yang merah itu. Kenapa aku menjerit? Sepatutnya aku balas ciumannya tadi.. bisik hatiku. Aku mengeluh perlahan.
Aku membuka komputer ribaku. Eh, ada email masuk dari BT Creatives!! Teriak hatiku.
....tahniah, kami akan terbitkan buku anda pada selasa ni.. anda di alu alukan utk bertemu dengan Kim Taehyung..
"Yahoo!!!" belum habis Jihyo membaca, dia dah menari sakan.
Jimin yang mendengar jeritan Jihyo terus masuk ke dalam bilik. "Waegurae?" Tanya Jimin.
Tanpa berbicara apa apa, Jihyo terus melompat dan memeluk Jimin. Kakinya dililitkan di pinggang lelaki itu.
YOU ARE READING
He Is My NamjaChingu
FanfictionBercinta dengan seorang lelaki yang good-looking adalah idaman setiap perempuan dalam dunia.. trmasuklah Jihyo. Tapi, dia seorang yang pemalu utk mengaku yang lelaki kacak yang tinggal serumah dengannya sebagai teman lelaki. Park Jimin. lelaki inil...