– Tényleg szép lett a haja, megérte ennyit készülni - jelentette ki Zsófi, mire felröhögtem.
Abdul, és az ő hiúsága. Szegény, javíthatatlan.
– Ez meg hová készül? A Hiltonba? - kérdeztem, amikor megláttam a gurulós bőröndjét, amit maga mellett húzott. De a nap miatt hunyorognom kellett, szóval alkalmasnak ítéltem az időt arra, hogy kirobbantsak egy újabb csatát Napsival a szemüvegemért.
– Törjétek ketté, és akkor mindenkinek jut egy-egy lencse - tanácsolta Zsófi, miközben felállt a táskájáról.– Gurulós bőrönd? Ötletes - nézett végig Abdulon.
– A másfél kilométeres séta miatt gondoltam... – közölte amaz, miközben megigazgatta a haját. Mondom, javíthatatlan. Közben persze tovább dulakodtunk Napsival.
De Zsófi nem ezen a részleten akadt fent, ahogy láthatóan Napsi sem.
– Milyen séta? – kérdezte Napsi, és még a lökdösésemet is abbahagyta, én pedig az alkalmat kihasználva elszedtem tőle a szemüvegemet.
– A Bábelre. A pályaudvartól gyalogolni kell. - közölte Abdul, az ezek szerint Zsófiéknak új információt.
– Miért? - kérdezte dühösen Zsófi. Szívás, ha nem tudják...
– Mert a fesztivál nem a pályaudvaron van. Nem gugliztatok? –csodálkozott Abdul. Mondjuk én sem igazán értettem, miért nem nézték meg, mindegy.
– Nem - vágták rá Napsival- Vagyis nem pontosan erre.
– Másfél kilométer ennyi csomaggal? .hisztizett Napsi –Remélem, valaki segít majd - nézett ránk nagy, kutya szemekkel. Pff ennek nem dőlök be...
– Hidd el, akad majd jelentkező – röhögtem ki, a rajongóira célozva.
– Miért nem segítesz te? - kérdezte sértődötten.
– Mert én nem vagyok hülye – vihogtam. Tuti, hogy nem leszek a csicskása. Inkább Abdulhoz fordultam.
–Hallod, Atesz nem vette fel a telefont - osztottam meg Abdullal a problémámat.
–Neee! -hitetlenkedett. - De vajon miért nem?
–Nem tudom -vallottam be.
–Hé, hallod, biztos már ott van és nagyban bulizik, azért nem hallotta a telefon csörgést. - gondolkodott
- Igen, szerintem is már ott van. Lehet , hogy a vonaton majd felveszi végre a telefont - jelentettem ki.
Lassan megérkezett Hipó is, aki lázra panaszkodott, hiába mért 36,2-t a lázmérő. Na mindegy. Jól elvoltunk azzal, hogy megpróbáljuk elmagyarázni neki, nincs semmi baja. De amikor megkérte Zsófit, hogy egy spatula segítségével vizsgálja meg a torkát, már nem bírtam tovább, és szétröhögtem magam. Hipó kicsit nem normális.
– Találós kérdés. Mi az? Nagy, kék, koszos, füstöl és felénkhalad? – kérdezte mellettem a vigyorgó Napsi.
– Egy meteor? – kérdeztem vissza, mire mindannyian röhögőgörcsöt kaptunk.
Megérkezett a vonat, kinyílt az ajtó, de annyian szálltak be, hogy már egy darab szabad hely nem maradt. Döbbenten álltunk, amikor eszembe jutott, hogy talán egy másik vagonnál kéne próbálkozni.
– Gyerünk, a másik vagonba, futás! – Kiáltottam, és már szaladtunk is Abdullal, a lányokat, és az asztmára panaszkodó Hipót elhagyva. Fel ugrottunk a legközelebbi vagonba, de nem volt szabad hely. Így volt ez a következő három vagonnál, mígnem találtunk szabad helyeket. Az ablakon kinézve üvöltöttünk vissza a többieknek.
– Gyorsan, ide! Gyertek már! - kiabáltam.
– Nem segítenétek? - kiáltott vissza Napsi.
– Dehogynem. Foglaljuk a helyet! – röhögtem.
Mi leültünk egy punk gyerek mellé, úgy vártuk Zsófiékat. Tudom, tudom. Úriemberek vagyunk. De mégis ki a francnak van kedve segíteni, amikor lehet ülni is?
– Ki a haverod? – vigyorgott rám Napsi.
– Ja, hogy ő? Nem. Azt mondja, miattad jött. Ugye? - kérdeztem, de a punk még mindig kifejezéstelenül maga elé meredt, pont mint amikor ide ültünk. Helyes gyerek.
- Dehogy -nevetett Napsi gúnyosan - Miattad jött, hogy lássa milyen bunkó vagy. -vágta hozzám a sértését.
- Szerintem meg a te lábadat szeretné méregetni inkább, meg azt az izét, amit sortnak csúfolsz -vágtam vissza.
- De az egy nadrág ! Sort, sort, sort!! Jegyezd már meg! - kiabálta, nem egy tekintetet ide vonzva.
- Azt én nem nevezném nadrágnak. Szerintem ez max egy bugyinak minősül, de lehet, hogy még annak se. - oltottam tovább.
- Mert te aztán annyira tudod - vetette oda sértetten.
- Igen, tudom - vigyorogtam, majd rákacsintottam. Ő csak undorodva elfordult.
– Jól ültök? - kérdezte Zsófi.
- Ja, kösz. -feleltük szórakozottan.
– Napsi, hol vannak a polifoamok? - kérdezte Zsófi.
– Nem tudom. Nálad voltak.
– Nálam? Nálam nem – a fejét rázva gondolkodott.
– Az állomáson hagytuk? – kérdezte Napsi kipillantva az ablakon.– Ott nincs semmi.– közölte.
– Oké – szólt Zsófi. – Tudom, hol van.
– Megvan?
– Aha.
– Na, akkor jó.
– Apu kocsijában maradt - sóhajtott Zsófi. Kis hatásszünet.Majd mind elröhögtük magunkat. Istenem, de bénák. A fejem fogva nevettem. Bár én majdnem otthon hagytam a sátramat. Mindegy, ez mellékes....
– Jövök, Bábel feszt! –jelentette ki Napsi hirtelen.
– Jövök, Atesz! –ábrándozott Abdul.
– Jövök, csajok! – tettem hozzá, nehogy már kimaradjak.
– Jövök, Anthony Kiedis! – suttogta Zsófi, amin csak a szememet tudtam forgatni.Ő és Chili Junior. Ahha ahha, persze...
– Jövök, orvosi sátor! – sóhajtott Hipó.
– Jövök, kannás bor! – szólt a Punk. - erre mind értetlenül néztünk rá, de végül ráhagytuk.
YOU ARE READING
Leiner Laura: Bábel Szasza szemszögéből ^.^ [NEM LESZ FOLYTATÁS]
FanfictionLeiner Laura Bábel című könyve alapján :) :D Természetesen mindenki másképpen képzeli el, de itt az én változatom :) Ez az ELSŐ Bábel fanfiction Szasza szemszögéből, szóval ne lopjátok! Ez a kedvenc Leiner Laura könyvem, és annyi Cortez szems...