Bab 3

46 7 0
                                    

"mama Dania nak keluar nieyy !", Kata Dania sambil menjerit. "Nak pergi mana ?",tanya Pn.Nasya . "Nak pergi Taman,nak pergi jumpa Nurul and Natasya ," kata Dania ,"haa,baiklah hati hati tau!", nasihat Pn.Nasya . "Okay", kata Dania sambil memakai kasut Air Max miliknya .

******************************
"Nurul ohh Nurul",jerit Dania . "Ehh,sapa pula tuu ", Nurul tertanya tanya siapa yang datang ke rumah niey , padahal tak dijemput datang . "Haaa Yaya kejap ",jawab Nurul lagi. "Ehh Dania rupanya , asal kau datang rumah aku nieyy ada apa apa yang penting ka ? Tanya Nurul . "Ermm nanti aku cerita sekarang nie kau kena ikut aku pergi taman , sebelum pergi taman kita kena pergi rumah Natasya",ujar Dania . "Buat apa nak pergi taman?",tanya Nurul lagi . "Ish ,kau niey jangan lah banyak tanya ikut jalan ", ujar Dania lagi . "Haa Yaya",jawab Nurul . Ada ada saja Dania tuu.

******************************
"Ermm apa yang kau nak cakap",tanya Nurul . Dania masih lagi berdiam. "Oii termenung apa cek kak oii ", kejut Natasya. "Ermm sebenarnya.... sebenarnya...," belum sempat Dania bercakap,Nurul pun menyibuk. "Sebenarnya apa?", Tanya Nurul . "Sebenarnya aku nak pindah ", jawab Dania . "Haa pindah ? Nak pergi mana pula kau niey ?", tanya Natasya . "Ermm aku kena pindah ke KL", jawab Dania lagi . "Herrmm nak buat apa kau pergi sana ?", tanya Natasya bertubi tubi . "Ermm My parent suruh berdikari sendiri", ujar Dania . "So , kau setuju?", tanya Nurul . "Yapp", jawab Dania . "Kau pergi berapa bulan ",tanya Natasya lagi . "Aku pergi sana selama 11 tahun ",ujar Dania . "What 11 years? Mak aii asal lama sangat nieyy",tanya Nurul sambil membuat muka cuak . " Sampai umur kau mencecah 23 tahun ?", Tanya Natasya. "Yes ! In-syaallah kalau ada masa aku datang balik Perlis nieyy ", ujar Dania sambil tersenyum. "Hmm ,oklah bila kau nak pergi sana ", tanya Dania sambil membuat muka sedihnya itu . "I think maybe Sabtu nieyy kott",ujar Dania . "Amboi cepatnya ", kata Natasya . "Hmm it's okay lah guys nanti kalau rindu whatsapp lahh ",ujar Dania sambil memujuk Nurul dan Natasya maklum lah siapa yang tak sedih bila kehilangan rakan karibnya .

******************************
"Haa kamu ke mana tu Dania", tanya En.Rahim secara mengejut apabila Dania melangkah masuk ke dalam rumah. "Opocot , Ish apa lah papa nie dah kenapa,buat Nia terkejut niey, Nia pergi Taman lah jumpa Natasya and Nurul.",ujar Dania bertubi-tubi."haa macam mana Dania dah fikir masak masak",tanya En.Rahim secara tiba-tiba. "Ermm Da..Da..Dania setuju",jawab Dania ."haa baguslah tuu ",puji En.Rahim."Papa ermm bila nak bertolak?",tanya Dania lagi . "Ermm maybe Saturday",jawab En.Rahim . "Ohh, okay ",kata Dania. "Aduh asal cepat sangat niey , Sabtu niey? ",Bisik hati Dania .

******************************
"Weyhhh aku lawak argg tengok Dania tuu ", kata Zain . "Haa ? Lawak ? Apa yang lawak ?", tanya Aidil. "Yalaah kau tengoklah badan dia tuu , dahlah gemuk,hitam , selekeh laa tuu",hina Zain bertubi-tubi. "Ehh dia bukan ke orang kaya apa yang selekehnya?",tanya Aidil . "Tak bukan selekeh jenis macam tak cermin diri yang penampilan diri dia tu selekeh haha", hina Zain lagi ."Kau nieyy tak baiklah cakap macam tuu ",kata Aidil "ehh dah betul haha ada satu hari tu dia datang tanya aku , mana kelas 1 KPG ",ujar Zain . "Bistu kau jawab ?",tanya Aidil . "Memang taklah aku nak jawab , aku siap kata kat dia lagi ", ujar Zain sambil ketawa terbahak-bahak. "Ehh kau tak baik buat kat dia macam tu , one day kalau dia balas balik apa yang kau hina dia , baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah jangan main lepas jaa ",ujar Aidil panjang lebar ."haalah dia boleh ke ubah diri dia bagi cantik? Buat lawak lah kau nieyy", kata Zain sambil menepuk badan Aidil ."mana lah kita nak tahu ", jawab Aidil .

Bersambung....

Note:tolong bc and vote yaa

Dania Emelda Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang