Bab 8

33 6 0
                                    

"Ehh korang tahu tak Dania dah balik , walawe lawak kott "

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Ehh korang tahu tak Dania dah balik , walawe lawak kott ". "Ehh yakaa ". " Jom jom aku nak pi tengok . "Ehh apa kecoh kecoh nieyy ?", tanya Zain Fikry . "Nie kau tak tahu lagi ke Emelda Rahim tu sapa ? ",tanya Aidil . "Laa fashion designer yang popular and lawa tu kan ", jawab Zain . "Haa kau tahu kan , haa dia ada kat sini , kau nak tengok tak ?", tanya Aidil . "Yaka? Haa boleh gak ",jawab Zain .

                   **********
"Haa tulaa ", jawab Aidil . "Jap aku nak gi ngorat ", kata Zain . "Amboi cepat bukan main lagi kau !", maki Aidil dalam hati . "Ermm hai Emelda Rahim nama secantik orangnya ", kata Zain . Tetapi Dania tetap tidak melayan Zain . "Ehh tepi sikit , baik baik sikit kalau terkena baju saya kotorlah ", ujar Dania sambil melanggar bahu Zain . "Amboi , bukan main lagi kau !", kata Zain kepada Dania. "Ehh aku nak tanya kau nie sapa ? Aku macam pernah nampak ",tanya Zain kepada Dania . Tetapi Dania tetap tidak membalas apa yang Zain soal . "Eh!eh ! Minah niey jual mahal",sindir Zain . "Eh eh kau tu kalau nak cakap dengan aku, kau kena cermin diri kau tuu , tiba tiba nak cakap dengan aku . Jap aku nak tanya kau ada cermin kan kat rumah so I think lah kau kena cermin dulu diri kau tuu ", maki Dania kepada Zain . Dania terus menaiki kereta Myvi nya itu lalu pergi dari situ . "Eh! Kurang ajar sungguh ", .maki Zain .

                     *********
"Mama tahu tak yang fashion designer terpopular tu datang sini , Mak aii berlagak nak mampus !", Kata Zain . "Sapa Emelda Rahim? Yang cantik cantik tuu ? ", Soal Pn.Faridah . "Of course lah Mama ", jawab Zain . "Kamu nak tahu tak dulu dia tu gelap , gemuk ,selekeh orang ejek dia , mama kesian tengok dia . Macam mama pula nak gi hina orang yang hina dia tuu . Bila dah besar ya Allah cantik ", ujar Pn.Faridah panjang lebar. "Mama ! Mama kenal dia ?", Soal Zain . "Ermm kenal lah tapi mama tak ingat nama panjang dia , ermm pandai pandailah cari kat Google ", ujar Pn Faridah . "Ok mama ", jawab Zain .

                      **********
"Ermm Google nak taip apa ehh , haa aku kena cari juga biodata di Emelda nieyy . Haa aku tau nak taip apa "Fashion designer terkenal ". Zain terus menekan butang enter itu terpapar gambar Dania . "Ermm aku kena cari biodata dia nieyy", bisik hati Zain perlahan lahan .

Nama:Dania Emelda Bt. Rahim .

Umur :23 tahun

Tarikh lahir : 27/3/1993

Pekerjaan: Fashion designer

Butik:Butik Emelda .

Nama ayah : Rahim B. Salleh .

Nama ibu:Nasya bt Ali

"Haa Dania ?" , Soal Zain pada diri sendiri .

Bersambung...

Note:mcm biasa bc n vote cita nieyy ok , tq siapa yang bc n vote n siapa yang letak cerita saya dlm reading list 😘

Dania Emelda Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang