5 tahun kemudian.....
"Abang Dania sayang abang", ujar Dania . "Abang pon sayang Dania ", balas Zain . Dua dua tersenyum manja . "Abang , kalau Dania ada terkata atau tercaci abang Dania minta maaf ya ", ujar Dania . "Alaa, mana ada memang abang patut kena pon , sebab abang hina sangat Dania . Abang memang patut kena caci and kena maki ", ujar Zain .
Ring!Ring!
Telefon milik Zain berbunyi menandakan panggilan masuk . Zain terus mengangkatnya .
"Hello , nie sapa ya?
-Zain Fikry-
"Hai,sayang u ingat tak I Hezriza
-Siti Hezriza -
"Kau nak apa Haa?
-Zain Fikry-
"U niey jangan marah marah nanti tak hensem lahh "
-siti Hezriza -Zain terus mematikan panggilan telefonnya . "Abang sapa tuu ? ", soal Dania . "Takder sapa sapa ",jawab Zain. "Hezriza kan ",teka Dania . "Mana ada ! ", ujar Zain . "Bohong ", kata Dania . "Eishh tak baik tuduh menuduh nieyy ", ujar Zain .
*************
"Ish Dania lapar lah abang ", keluh Dania kelaparan. "Okk sayang nak makan apa?",soal Zain . "Macam biasa , tomyam ", jawab Dania dengan selamba . "Amboi , semalam tomyam dah harini tomyam lagi nanti sakit perut baru tahu ", ujar Zain. "Tak kira nak juga ", jerit Dania . "Amboi makan tak ingat abang dah kat tepi nieyy ", usik Zain . "Alahh , Dania tengah bayang yang tomyam niey abang , kau Dania geram Dania makan.", Ujar Dania . "Ehh , geram kat abang ka?",soal Zain dengan hairan. "Mana ada Dania lapar ",ujar Dania . "Hmm yelatu ", kata Zain .
Keesokan harinya....
"Ehh abang nieyy cari Dania sampai ke butik nie kenapa?",soal Dania. "Dania , apa hubungan Dania dengan Amar ?",tanya Zain. "Apa niey abang , Dania mana ada apa-apa hubungan just friend jer kott ", ujar Dania . "Abang tak percaya, lepas niey jangan keluar rumah ", ujar Zain dengan nada serius. "What? Abang ! ", Panggil Dania namun Zain terus pergi dari situ .
********
"Amar apa masalah kau Haa?",soal Dania . "Masalah apa?", soal Amar . "Kau nie memang kurang ajar, yang kau bagitahu Zain yang kata aku ada hubungan dengan kau tu dah kenapa ?",ujar Dania dengan nada tinggi. "Marah ? Haha aku dah lama berdendam dengan Zain tu ",ujar Amar . "Ehh asal kau nak berdendam dengan Zain ? apa salah dia ?",tanya Dania . "Haha kau tak perlu tahu , aku cauu dulu ", ujar Amar. "Amar !", Jerit Dania."Aku tahu niey semua rancangan Hezriza. Kau memang tak guna "
-Dania Emelda -
"Tuan , ermm saya ternampak Cik Hezriza dengan Encik Amar kat depan pokok besar tu , macam bincang sesuatu tapi saya belum pasti diorang bincang apa", terang PA Zain . "Hmm takpa lain kali saya nak makluman tu complete bukannya sekerat . Faham ? ", ujar Zain dengan nada serius. "Faham", balas PA Zain .
"Dania abang minta maaf", ujar Zain . "Abang benda dah nak jadi nak buat macam mana ?",jawab Dania dengan tenang . "PA abang baru jer bagitahu yang semua tu plan Amar and Hezriza , lagipun diorang akan balik ke London",ujar Zain . "Hermm dah agak dah ", balas Zain sambil tersenyum."Abang kita nak pergi mana niey , bermerah merah bagai niey !", Keluh Dania . "Eh!adalah mana boleh tahu ", jawab Zain . "Haa dah sampai", kata Zain . "Mak aii lama nya ", ujar Dania .
"Sayang ", panggil Zain . "Ya", jawab Dania . "Sayang abang minta maaf kalau abang ada tersalah and tersalah faham", ujar Zain . "Abang niey , bukan hari raya lagi , okk Dania pon nak minta maaf ya , Dania tahu yang Dania niey cepat merajuk hehe tapi abang tetap sayang kan ? ", Ujar Dania. "Of course,", jawab Zain. Dua dua tersenyum manis . "Ehh kak Nia abang Zain cepatlah nak bergambar", jerit Naufal . "Eh, sibuk jer . Ok lah jom ", usik Zain .~Happy Ending~
Author tumpang happy sama haaha jangan lupa baca and vote ok 😊 nanti outhor akan buat cerita lain pula . Bubye Assalamualaikum😄
KAMU SEDANG MEMBACA
Dania Emelda
RandomDania Emelda seorang yang Hodoh dan selalu dihina oleh rakan rakan di sekolah terutamanya Zain Fikry . Dia ingin berubah apabila ia sudah besar dia akan balas penghinaan itu . Note: nie cerita kali kedua saya ,harap enjoy ! Selalu baca dan selalu l...