"Haa dah sampai pon rumah kita , ermm Emelda agaplah nie rumah Emelda sendiri yaa, oklah lepas mandi pastu turun makan and lepas makan pergi tidur ok sebab esok nak daftar sekolah ! Good night ", terang P.Zila panjang lebar . " Ok Maksu ", jawab Dania. "Ehh Mel , ingat esok tau kita gi sekolah sama sama ", sibuk Hana. Hana dan P.Zila segera keluar membiarkan Dania berehat seorang diri.
Tung..tung ..
Telefon bimbit milik Dania berbunyi menandakan ada panggilan masuk , nama yang terpapar itu ialah nama mamanya , dia segera mengangkat panggilan itu . "Ehh mama,", jerit Dania . "Ermm Dania macam mana dah sampai ? ", tanya Pn . Nasya . "Ermm dah , esok Nia kena gi daftar sekolah .", jawab Dania . "Ermm Nia dah makan ke belum? Solat dah ke belum ?", tanya Pn.Nasya bertubi-tubi. "Belum Nia baru jaa sampai ", jawab Dania. "Haa okaylah take care dear , Assalamualaikum", salam Pn.Nasya . "Waalaikumsalam mama", jawab Dania . "Ehh jap baru aku ingat yang Tasya and Nurul suruh call mereka", ujar hati Dania . Dia segera mencari nombor telefon Nurul . "Haa dah jumpa",kata Dania perlahan lahan. "Hello , Nurul kan ? ", tanya Dania. "Ehh tak nie Mak dia niey sapa?",tanya ibu Nurul . "Ermm nie Dania , ermm makcik Nurul mana?",tanya Dania lagi . "Ermm Nurul pergi tidur rumah nenek dia",ujar ibu Nurul. " Aiyy ermm makcik, sekarang makcik ada kat mana?",tanya Dania lagi "makcik ada kat tempat kerja",jawab ibu Nurul ."ouw ok terima kasih makcik",ujar Dania."haa baik aku call Natasya", bisik hati Dania tiba tiba . "Hello , Assalamualaikum niey Tasya kaa ?", Tanya Dania . "Err yaa niey Dania kan ?", jawab Natasya. "Weyhhh beb , i miss u ",ujar Dania sambil tersenyum. "Ehh aku pun , weygg kau dah sampai ?",tanya Natasya. "Haa dah sampai dah , esok aku nak gi daftar sekolah baru ",jawab Dania . "Haa kkk lah kau gi lah tidur ada masa kita borak lagi ok ? Assalamualaikum",Salam Natasya. "Ok Waalaikumsalam", jawab Dania . Dania berasa lega kerana dia dapat jugak dengar suara orang yang tersayang kecuali Nurul.
*************
"Emelda wake up ", jerit Hana . "Ermmm nak buat apa ?", tanya Dania sambil menggaru kepala yang tidak gatal. "Ish!pergi sekolah", jawab Hana ."haa ? Sekolah? Alah! Yelah!", jawab Dania sambil menggeliat.***************
"Ehh jap asal korang dua orang jerr datang sekolah mana di gemuk doubel hitam tuu?", tanya Zain sambil ketawa terbahak-bahak. "Weyhhh , kah jaga sikit mulut kau tu k , sedap hati jer kata kat orang , kau dulu patut cermin diri kau ", balas Natasya dengan nada suara yang tinggi." Japp aku tanya dia gi mana ?", tanya Zain lagi . "I think kita tak payah layan mamat poyo nieyy , jom arghh ", ajak Nurul tanpa menghiraukan Zain .*******
"Wahh cantiknya sekolah nieyy , erm mesti sekolah kluster niey",ujar Dania dengan sayu senyuman . "Ehh tahlah niey sekolah biasa biasa saja ehehe ", jawab Hana sambil tersengih ."hahax nieyy belajar elok elok nanti boleh kerja elok elok ", usik P.Zila .Ring...ring...
"Ehh loceng dah bunyi dahlah ", kata Hana. "Haa'ah lahh ermm Emelda pergi masuk kelas dulu yaa nanti Maksu tanya guru kelas kamu yang kamu kena tetap kelas mana okay ?", Ujar P.Zila . "Ermm okay ",jawab Dania . "Ehh Mel jomlah ", ajak Hana .
***********
"Dania Emelda", panggil Cikgu Nana iaitu guru kelas 1 KPG . "Ermm cikgu Dania dah pindah", jawab Natasya . "Haa pindah? Ermm pergi mana ? ", tanya Cikgu Nana . "Pergi tong loji", ejek Zain yang menyibuk itu . "Zain Fikry saya tak tanya awak ! Awak nak ke berdiri tengah panas ? Saya boleh buat ", tanya Cikgu Nana dengan muka yang serius."taknak lah saya , nanti hitam macam Dania hahax", kata Zain sambil ketawa terbahak-bahak. "Hahax",satu kelas ketawa. "Zain Fikry ", jerit Cikgu Nana . Satu kelas itu diam tanpa berkata sepatah. "Zain get out , cepat ",kata Cikgu Nana dengan sedikit sopan. "Alaa cikgu ... ", belum sempat Zain meneruskan percakapannya Cikgu Nana merjerkah Zain . "I Said get out", jerkah Cikgu Nana .Bersambung...
Note:kalau dah follow tu rajin rajin lah yaa bc n vote . Tq sapa yg selalu bc cerita niey n vote cerita nieyy . Sorry kalau ada typo 😇
KAMU SEDANG MEMBACA
Dania Emelda
RandomDania Emelda seorang yang Hodoh dan selalu dihina oleh rakan rakan di sekolah terutamanya Zain Fikry . Dia ingin berubah apabila ia sudah besar dia akan balas penghinaan itu . Note: nie cerita kali kedua saya ,harap enjoy ! Selalu baca dan selalu l...