Bab 4

26 6 0
                                    

"Dania dah kemas barang?", tanya Pn.Nasya ." Dah mama!",jawab Dania ." Haa turun lah breakfast buat apa lagi tu ?",tanya Pn.Nasya . "Ermm okk Dania turun nieyy , "ehh before aku pergi bertolak aku kena pergi jumpa Nurul dengan Tasya" , ujar hati Dania perlahan lahan .

************
"Assalamualaikum Nurul ohh Nurul!",panggil Dania."Yapp",sahut Nurul ."ehh! Tasya kau pon ada kaa ? Haa baguslah tuu ", ujar Dania . "Ehh jap asal kau pakai cantik cantik nie kau nak gi mana?", tanya Nurul dengan rasa hairan sekali ."ermm takkanlah korang lupa kan aku kena pergi KL? ",Kata Dania sambil menundukkan kepalanya itu . "Ohh ya tak ya jugak ermm take care dear , kami kat sini akan tetapi rindu kau , kau kat sana jangan lupa kami kat sini pula , ingat lah selalu",ujar Natasya panjang lebar. "Haa sebelum aku pergi aku ada something tu korang . Nahh! Ambil niey jadikan kenangan bukannya letak dalam tong sampah k bila korang rindu tatap lah gambar niee k . Kalau rindu sangat fon aku k ", ujar Dania panjang lebar sambil memegang tangan Nurul dan Natasya . "Aku pergi dulu Assalamualaikum", Salam Dania .
"Waalaikumsalam",jawab Nurul dan Natasya dengan serentak.Mereka berpeluk pelukkan dan bersalam dalaman , maklumlah siapa yang tak sedih kalau sahabat mereka yang susah dan senang bersama tinggalkan mereka .

************
Dania terus menaiki kereta Alza milik papanya. Dania melambai lambaikan tangannya ke arah Nurul dan Natasya . Dania menangis teresak-esak."sayang janganlah menangis", pujuk Pn.Nasya. "alaa nanti Dania balik juga kan ",pujuk En.Rahim . Tetapi Dania tetap mendiamkan diri tanpa bercakap sepatah ayat pun dari mulutnya itu .

***********
"Dania , mama dan papa hantar Dania sampai sini tau ! Nanti Maksu dengan Hana datang ambil k , jangan pergi mana mana tau ",pesan Pn.Nasya panjang lebar sambil menggosok kepala anaknya itu . "Okay mama",jawab Dania. "Papa gan mama balik dulu yaa Assalamualaikum", Salam daripada En.Rahim . "Waalaikumsalam",jawab Dania . Pn.Nasya dan En.Rahim memang berat untuk melepaskan anak perempuannya seorang itu . Dialah satu satunya anak mereka , apakan daya dia harus juga belajar berdikari. Berlinang air mata Dania apabila teringat kembali Nurul dan Natasya yang selalu bersama sama ,mama dan papanya yang selalu memberi semangat.

Tun..Tun..

Telefon bimbit ip6 S Dania berbunyi menandakan ada satu panggilan yang terpapar nama Nurul . Dania terus mengangkat panggilan itu "weyh Nurul ", jerit Dania , "aishh mesti rindu niey ?",usik Nurul . "Ish of course lah ", jawab Dania . "Hmm, kau dah sampai ke belum?",tanya Nurul ."ermmm belum lagilah aku tengah tunggu Maksu aku dengan Hana", jawab Dania. "Ouh kklah aku nak tolong Mak aku kalau ada masa kita call balik k ! ", Ujar Nurul. "Ehh , jap mana Tasya ? ",Tanya Dania . "Ermm dia ada extra class ",jawab Nurul ."ouh k bye ", balas Dania . "Haa Emelda jom ",ujar seorang wanita cantik iaitu Maksu Dania yang bernama Zila . "Ehh Maksu , Hana sejak bila sampai?", Tanya Dania . "Baru jaa tadi ", jawab Pn.Zila . "Ehh dah dah ermm Mel meh sini beg kau aku bawa", kata Hana sambil mengambil beg Dania . "Ehh tak payah susah susahlah , ermm biarlah aku angkat sendiri . "Haish biarlah Hana nak tolong , ermm Hana boleh bawa meh Maksu bawa satu ", kata P.Zila sambil mengangkat beg Dania.

************
Tiba tiba air mata Dania terjatuh secara tiba tiba tanpa disedari . "Ehh Mel are you crying ?",tanya Hana . "Not , mana ada aku nangis", jawab Dania . "Alaa Melda lama lama nanti kamu akan rasa seronok sangat , happy sangat ",pujuk P.Zila . "Haa betul kan kita dah jadi , ingat tak?",tanya Hana . "Ingat !", Jawab Dania sambil sambil tersenyum kembali.

Bersambung.....

Note:tolonglah yaa baca dan vote cerita n

Dania Emelda Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang