"Dania Emelda bt Abd Rahim , nice too me you dear ", ujar Hezriza."kau nak apa?",tanya Dania . "I taknak apa apa I just nak Zain ",jawab Hezriza."heyy , Hez ,kau still tak sedar lagi kan ? Yang Zain tu dah kahwin, kau dah tak payah nak mengatai sangat ", marah Dania . "Ehh , hello you yang rampas dia k. And dia sudah sebenarnya nak kahwin dengan aku k bukan you ",ujar Hezriza sambil menolak Dania."ehh kau ni pehal Haa ? Dah dia tak suka , kau still terhegeh-hegeh lagi !",caci Dania . "Jaga sikit mulut You tu k. Bukan ke you yang tak suka si Zain tu Haa? ",Ujar Hezriza. "Malas layan orang macam kau nie buat menyemak",sindir Dania. Dania terus beredar dari situ .
Dania termenung kembali . Sambil memikirkan sesuatu.
"Aishh apa niey ? Tiba tiba aku nak sentap her. Bukan ka kau yang tak suka dekat si Zain tu ? Tak boleh niey ! Aku kena terus membenci bukan terus menyayangi! Tapi dia tu husband aku , apa yang aku boleh buat ? ",
-Dania Emelda-"Oiy asal niey termenung bukan main lagi ? ", soal Husna . "Hus apa yang aku perlu buat ? ",Soal Dania . "Buat gapo dio demo niey , cer citer ", ujar Husna . "Perlu ka aku hormat Zain ? ",Soal Dania. "Of course lah sebab dia husband kau ", jawab Husna . " Tapi ! ... ",belum sempat Dania menyambung ayatnya Husna terus menyibuk . "Haa, takdernya tapi tapi , aku tau kau suka kat dia kan ? ",Usik Husna . "Mana ada , ", jawab Dania . "Takyah bohong dari riak muka kau aku dah tahu , betul kan ?", tanya Husna . "Husna stop please !",marah Dania .
*************
"Dania abang nak tanya , Dania sayang abang tak ?", tanya Zain tiba tiba m "ape awak niey ?", jawab Dania dengan selamba . "Sayang kata apa ?", usik Zain . "Ops , hehe bie ", ujar Dania . "Sayang abang tak ?",tanya Zain . "Bie , saya sayang awak pelan pelan dulu , untuk ubat luka yang saya alami niey ok , saya nak tidur assalamualaikum", Salam Dania lalu terus beredar . "Sayang", panggil Zain sambil memegang tangan Dania . "Abang minta maaf pasal dulu ", ujar Zain . Dania terus pergi begitu saja tanpa menghiraukan Zain .Bersambung...
Note:sorry kalau tak best and pendek . Jangan lupa bc and vote ☺
KAMU SEDANG MEMBACA
Dania Emelda
RandomDania Emelda seorang yang Hodoh dan selalu dihina oleh rakan rakan di sekolah terutamanya Zain Fikry . Dia ingin berubah apabila ia sudah besar dia akan balas penghinaan itu . Note: nie cerita kali kedua saya ,harap enjoy ! Selalu baca dan selalu l...