Bab 7

39 6 0
                                    

"ehh Emelda dah nak balik dah kaa",tanya P.Zila . "Yapp Maksu , lagi pun rindu kat mama and papa . Hmm tq Maksu and Hana jaga Mel sampai lah Mel besar panjang, Mel tak tahu macam mana nak balas jasa Maksu and Hana yang selalu ada dengan Mel ",ujar Dania panjang lebar . " Weyh Hana tq tau ajar aku make up , jaga penampilan diri and macam macam . Hmm jaga hubungan kau dengan Wafiy, kalau nak kahwin panggil aku tau and kalau ada masa Maksu dengan Hana datang lah yaa .", Usik Dania. "Oii , aku akan ambil kau jadi pengapit aku hahax , ehh tah tah dia yang kahwin dulu , tengoklah",usik Hana "Ish kau nieyy ku tumbuk kau satgi hahx ", usik Dania kepada Hana. "Take care dear ",pesanan P.Zila . "Okay Maksu ", jawab Dania sambil bersalaman dan berpelukan dengan Hana. Mana tak sedihnya P.Zila agap Dania seperti anak kandung sendiri selama 11 tahun dia menjaga Dania . Hana seorang saja lah anaknya . "Bye bye ", Dania melambai lambaikan tangan kepada Hana dan P.Zila .

                    *********
"Aku akan balas balik Zain Fikry apa yang kau buat kat aku . Aku tak akan teragak agak nak maafkan kau buat wait and see ." Bisik hati Dania .

                    ********
"Abang tu Dania , Ya Allah rindunya mama kat anak mama soranv niey ", ujar Pn.Nasya sambil memeluk erat tubuh anak daranya seorang tu . "Mama Nia rindu mama jugak ", kata Dania sambil membalas pelekukkan ibunya itu . "Ehh Dania kamu dah cantik lah , dulu kamu gemuk , gelap, wahh sekarang putih gebu , badan langsing . ", Puji Pn.Nasya . "Ehh Dania dah balik ? Ehh nieyy betul ke Dania ? ", tanya En.Rahim kerana hairan apabila melihat gadis di depan matanya itu . "Papa niey Dania lahh ", jawab Dania sambil ketawa . "Haa jomlah masuk ", ajak Pn.Nasya . "Abang angkat beg Dania ", suruh Pn.Nasya . "Amboi , balik anak dara dia , hmm tak jadi kerja aduh ! ", Keluh En.Rahim .

                           *****
"Dania macam mana ? Okey duduk sana ? tanya En.Rahim . "Haha seronok sangat ", jawab Dania . "Ermm mama happy sangat tengok Dania berjaya, masuk dalam tv pulak tuu . Fashion designer terkenal pulak tu", puji Pn.Nasya . "Ahahax alhamdulillah",jawab Dania .

Ting ...ting ...
Menandakan mesej masuk . Dania melihat mesej itu daripada Nurul .

        "Woii kau dah balik ka"

  "Err dah,esok kita jumpa k "

"Okay"

"Ermm sapa tu Dania ? ", tanya Pn.Nasya . "Err Nurul ",jawab Dania .

                      **********
"Ehh awal awal pagi nak pergi mana ? ", tanya En.Rahim . "Nak pergi jumpa Nurul and Tasya , maklumlah lama tak jumpa bye bye papa mama", ujar Dania lalu memandu kereta Myvi nya itu .

                    *********
"Ehh mana Dania nieyy weygg", tanya Nurul . "Tulaa ", sambung Natasya. " Woii ", jerkah Dania . "Ehh sapa niey ? Ehh nie bukan ke Emelda yang popular tuu , hai Cik Emelda Rahim , nak minta outograf leh ? ", tanya Nurul . "Woii apa korang nieyy , aku lah Dania !", ujar Dania sambil ketawa . "Ehh Cik nieyy biar betul ?",tanya Natasya. "Aku Dania Emelda bt Rahim ngek Ngok sekalian ", kata Dania sambil ketawa . "Kau Emelda Rahim yang fashion designer terpopular tu kaa ? Kah biar betul , kau betul ke Dania asal lawa semacam nieyy putih melepak lak tu Ish betul ke nie ?",tanya Nurul bertubi-tubi. "Weyhhh betul lahh , kan aku dah kata aku nak ubah diri bila aku meningkat dewasa .", terang Dania . "Haalah kau betul betul cantik gila gila , baru leh balas balik dekat Zain haha", usik Natasya sambil ketawa terbahak-bahak. "Kan ", sambung Dania. "Jagalah kau Zain , aku akan balas juga hinaan kau kat aku ", bisik hati Dania .

Bersambung....

Note:wah2 ok mcm biasa jangan lupa bc n vote k . Tq sapa yg dh bc n vote .

Dania Emelda Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang