Bab 6

33 6 0
                                    

"Alaa cikgu nie leceh ahh ,sikit sikit berdiri tengah panas,sikit sikit berdiri atas kerusi,apa lahh",bisik hati Zain.

***********
"Haa murid murid hari nieyy kita ada kawan baru ", kata Cikgu Lina . "Haa sapa ",tanya salah seorang murid dalam kelas itu. "Haa masuklah ", jemput Cikgu Lina kepada Dania. "Haa sekarang kamu perkenalkan diri kamu " , minta Cikgu Lina. "Ermm nama saya Dania Emelda",jawab Dania . "Ouh sekarang saya panggil awak ?",tanya Cikgu Lina."ermm Emelda", jawab Dania."okayy Dania awak boleh duduk tepi Hana , haa sebelum tu awak akan tetap kat kelas niey ok ? ", Tanya Cikgu Lina kepada Dania."ok ",jawab Dania . "Ermm hai salam perkenalan nama aku Wafiy ", ujar Wafiy yang ingin memperkenalkan dirinya . "Err Hai nama aku Dania Emelda bt. Rahim ", jawab Dania sambil tersengih . "Ehemm tiba tiba sakit tekak pulakk ehehe",usik Hana .

***********
"Abang tiba tiba saya rasa rindu sangat kat Dania , entah macam mana dia kat sana ", keluh Pn.Nasya . "Alaa , awak nie dia tahu lah apa yang dia akan buat bila dia kat sana , lagipun dia kan ada Zila dan anaknya Hana . Alaa buat apa awak nak risaukan . ", Ujar En. Rahim panjang lebar . Walaupun dia juga turut risau tentang diri Dania tetapi dia harus kuat supaya isterinya juga kuat menghadapi dan dapat menerima dugaan ini .

************
"Ermm kau dah siap dah homework yang Cikgu Lina bagi tu?",tanya Hana . "Ermm dah ",jawab Dania . "Amboi pandainya , ermm nak ", belum sempat Hana menyambung ayat niey Dania yang menyibuk. "Nak apa? Nak pinjam ? Ambil ahh , jangan kacau aku nak main telefon k ", ujar Dania panjang lebar . "Heeleh of course gi chat dengan si Wafiy tu kan ",usik Hana . "Hoi mana ada lah , aku dah tekad tak nak bercinta lagi pun misi aku belum berjaya lagi ",kata Dania sambil melihat skrin telefonnya."alaa Lex argh aku akan cuba untuk ubah kau k ,", ujar Hana panjang lebar .

*********
11 tahun kemudian......

"Mel ", panggil Hana . "Yapp , kenapa nieyy weyhhh ", tanya Dania. "Wafiy , nak masuk meminang aku weyhhh tak sangka nahh ", kata Hana sambil terlompat lompat macam monyet. "Uuu Alhamdulillah", ujar Dania. "Ermm kau bila nak balik Perlis?",tanya Hana . "Ermm next week ", jawab Dania . " Hmm ehh jom lahh gi lunch aku lapar nieyy ," keluh Hana . "Haa kk jomlah aku pon lapar gak nieyy macam tak makan 10 abad", usik Dania sambil ketawa .

*******
"Ermm i think Milo ais " jawab Dania . "Err sama lah ", kata Hana . "Ehh , korang wah wah makin cantik kau Mel amboi putih melepak dah nieyy ",usik Wafiy. "Ehemm...amboi yang tepi dia nieyy ?", sindir Hana . "Yang nieyy pon lawa tak lama lagi nak jadi milik I haha ", usik Wafiy kepada Hana . Dania hanya ketawa terbahak-bahak apabila melihat rakannya bahagia . "Ehh Mel bila kau nak balik Perlis ? tanya Wafiy . "Ermm next week eheh",jawab Dania . "Ehh Hana you tolong order kat I , I dahaga lah ", kata Wafiy kepada Hana . "Amboi sedapnya You minta sesuka hati ",perli Hana . "Amboi korang nieyy sweet couple ", usik Dania sambil ketawa .

Bersambung

Note: bc and vote lahh yaa , tq siapa yang baca and vote . Sorry kalau tak best or typo . Tq kerana sudi bc n vote cerita nieyy ok .


Dania Emelda Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang