Sejak hari tu...kmi dah tukar status..panggilan pon dah berubah..hehe sweet xkitaorang...tp xde la kmi nk p heboh satu dunia..ko nk kena rejam..
Kt sekolah pon tetap sama...nk sweet2 pon kne make sure line clear..abg kim ni sgt2 caring mmg diakui...ni sifat dia yg baru aku hadam.ssgt la jelesnye...but aku suka coz aku tau dia syg aku sgt...n aku pon...
Aku sembang dgn cikgu pompuan yg dah kawin pon dia dah buat muka...olo sweet sgt..
"Syg buat apa kt meja rozana td?" Tgk ..terserlah kejelesannye...cikgu rozana tu anak 5 dah...aduyai
"Jeles sgt la abg syg ni...ni haa" aku tunjukkan buku rujukan yg aku pinjam daripada Rozana td sambil aku cuit hidung dia yg omey ngat tu..rs nk kiss jer selamat kt sekolah..
"Lama sgt..abg rindu tau" dia cuit balik idung aku..mmg cuit idung trademark kitaorang..
"Ololoo...meh nk cium" aku dektkn bibir aku nk kiss dia n dia cubit manja..
"Behave syg..." n kami sama2 tergelak...selamat kedudukn meja kami di belakg dan agk tersorok...hihi boleh la nk bersuwit2 manja sikit2...
Oh ya aku lupa nk bg tau..selain pj..abg kim ni jgk ajar subjek bm klas tingkatan 5..dia amik 2 kelas je sbb dia prefer ajar pj walau option major dia bahasa...cikgu laki kot..mmg suka benda yg outdoor la...
mcm aku kena redha je sbb bru tahun pertama..apa depa bg terima jer...aku ingt nxt year nk mtk ajar klas pj jgk..boleh sama2 ng cinta hati aku tu kalu kena p kursus ke..handle aktviti ke...haha...tgk xda keikhlasan dcitu...
"Syg..Abg ada xtra class pkul3...abg htaq syg blik dlu na.." sambil dia menanda buku pelajar..
"Xpe..syg tgu..ksian pulak abg nk patah balik." Aku cuit idung omey dia...kt area tempat dduk kami xde cikgu lain..klas kot.so boleh la kmi bersyg bagai...haha..
Dia senyum n usap lembut pipi aku..then meneruskan kerja msg2 sambil chit-chat manje...hehe korang yg bc jgn jeles or muntah hijau ok..
Pkul 2 kami p solat sama2 kt surau sekolah then mkn kt kntin 5 star..hehe..then kami berpecah dia ke kelas n aku ke bilik guru nk buat kerja2 aku sambil tggu cinta hati aku hbis kelas pkul 4.30...
Aku boleh jer sebenarnye nk tumpang cikgu halil yg sememangnya satu taman ng kitaorang...tp kalau aku balik pon xda buat apa..cinta hati pon xda...hehe...so better dok d sekolah leh buat kerja2 yg xpernah setel...nk isi mklumat apdm pelajar...sat g balik boleh suwit2 dalam kereta...
"Alfie...xbalik lg ka?" Terkejut tahap beruk aku.dh la staffroom time tu sunyi jer..makhluk mn pulak yang menegur ni..
"Sasha la...amboi pucat muka" ok kau tgur aku time sesunyi mcm ni mau tak tanjat boboi..
"Oh cikgu sasha..xbalik lg ka" nah amik balik soklan kau aku pulangkan.
"Oh..dtg balik ambik laptop tertingal..tgk alfie dok khusyuk buat kerja" sasha ni umur sama aku je tp dia dah 2 thun mengajar..budak matrik sbb tu posting awal...
"Oohh..." tu je aku mampu jawab..aku mmg xpenah nyembang ngan dia..
"Alfie lak dok buat apa rajin sgt ni?" Sambil tarik bangku tempat duduk abg kim...alamak dah duduk tu msti nk menyembang lama..dah la msa tu kami 3 org je dgn sorg cikgu cina duduk jauh jgk la dari kitaorg..
"Eh..dok isi mklumat pelajar dlm apdm ni..sambil tgu housemate ada xtra klas" mmg semua cg tau aku ng abg kim house mate...harap depa xtau la yg kitaorg jgk soul mate..haha..cpt la hbis klas my dear..
"Kalu nk tumpang sy jom la" pelawa sasha dan aku mmg xnk kot dah la rumh dia arah lain..
"Hehe..xpe..kim pon nk hbis klas dah" pgilan abg tu suwit kitaorg je..
"Jomla..xkan nk dduk tgu je" sambil dh tarik tgn aku..
"Eh..xpe..xmnis mcm ni..awak balik la dlu ye" aku dah panik si sasha ni main tarik2 tgn pulak..nmpak kudus je...tp xbrpa nk kudus rupanye..
Aku tutup laptop dan kemas brg2 aku lgpon abg kim dah nk habis klas dia...si sasha masih lg duduk ctu duk pjuk2 aku..aku layan gitu2 je la...meluat pulak aku..dh la aku xbrpa suka pompuan tgk dia trus aku pangkah pompuan..
Boleh pulak dia dok bercerita lg kt ctu..dlm hati aku berdoa..cpt la abg kim dtg...sambil2 dok kmas brg nmpk abg kim msuk staffroom..mula2 muka hepi jer..bila je tgk sasha trus berubah..matilanak..
" ha..sasha buat apa xblik lgi" di tegur sasha..suara kendur..
"Tmankan alfie ni..ksian sorg2 buat kerja" muka abg kim dah lain sgt..aku buat muka minta kesian n minta abg kim faham...
"Kitaorang nk balik dh ni..ke sasha nk tlg kunci pintu" sempat abg kim perli dia...
" eh..nk balik la ni..xde maknanya sy nk kunci bilik" trus dia blah dari ctu
"Nakal ye.."sepeninggalan sasha abg kim cuit idung aku n cubit manja perut aku..
Aku cubit dia balik..aku tahu dia xmarah sbb semua org tahu perangai sasha tu..xbleh nampak lelaki ensem..dulu suka dok kacau kim..sejak2 alfie ada..suka kacau alfie pulak..
Kitaorang terus blah dari situ lepas ttup lampu kipas aircond n sempat pesan kt mdm chua yg tgh ralit buat kerja tuk kunci pintu..tah kerja apa la cikgu cina tu buat..selalu balik lambat..
Selepas punchcard n masuk dalam keta trus di ciumnye aku..rindu sgt la tu..aku pun..hehe..slmt cermin keta tinted hbis...xnyempat2 balik umah..
"Ermmmm...syg sgt kt dia" sambil gigit manja pipi aku..
YOU ARE READING
CINTA BERSATU
RomanceHai geng..nama aku Alfie.Aku seorang guru..matematik..subjek yang dulu masa masa sekolah sangat la aku benci..xsangka pulak aku jadi cikgu n mngajar subjek bukan feberet aku...redha... Aku pon xtau macam mn nk start cerita kisah hidup aku yang xbera...