Habis jer kelas..aku bergegas ke staffroom sebab dah berjanji dengan kesayangan ku untuk breakfast sama-sama..abang kim janji untuk tunggu aku kat kantin...kantin sekolah ni sangat sempoi tau..ala-ala cafe gitu..makanan pun sangat sempoi..boleh ngoder jer nak makan apa...seat pun ala2 restoran 4/5 bintang..
Sampai jer kat kantin..nampak abang kim tengah ralik dengan phone ...
"Khusyuk nye..ucuk kita dok wat pe tu..?" Ambik kau manja tak aku dengan abang kim
"Sayang..tanjat abang tau..haha..ni ha..Dok tengok gambar sayang la..rindu tau"
"Ngada nye dia..hari-hari jumpa kan" aku cubit manja tangan dia..tak boleh over sweet..kat kantin time ni..ramai cikgu-cikgu dok bekpes..
"Setiap saat abang rindu sayang tau..." abang kim sempat mengelus lembut jemariku yang tersorok dengan buku rekod mengajar aku yang tebal tu..
Aku berikan dia senyuman aku yang paling manja sekali...padahal yang paling gedik...
Selesai makan..kitaorang bergerak ke bilik guru...dalam perjalanan kami berselisih dengan Zafri..dia Nak ke kelas kot..sebab dia bawa buku..dia tak tegur pulak aku hari ni..selalu pantang kalau terserempak dengan aku..dia akan senyum..tegur or say hi..hari ni lain pulak..dia cuma tengok aku dengan pandangan sedih...gosh aku lupa..aku baru jer bumped dia..gila betul aku...of course dia sangat sedih..tapi aku happy jer..macam tak da perasaan betul aku ni..tengok Zafri dah merana sekarang ni..
Ye...memang salah aku pun...kenapa aku cakap macam tu kat dia...??
Habis tu..tak kan aku nak cakap perkara yang dok berselirat dalam kepala otak aku sekarang ni...yes aku mengaku aku masih sayang dia...yes aku happy bila dapat tahu dia pun sayang aku...crush kot dulu..apa korang rasa bila orang yang sangat korang minat dan suka akhirnya mempunyai perasaan yang sama seperti anda.....oh..bahagia tak terkata rasanya...
Ya..aku nak sangat cakap yang aku pun masih sayang dia...masih ada jugak la rasa cinta..lebih-lebih lagi bila tahu yang dia pun sangat cintakan aku
Tapi..malangnya...dia tiba pada detik yang salah...ketika hatiku sudah dimiliki yang lain...tak sanggup aku nak melepaskan abang hakimi yang sangat baik..dan dia juga sangat sayang kan aku....kalau nak kira ikut peratusan..nak jugak aku tahu peratusan siapa yang paling tinggi sayangkan aku...
Oh jahat nya aku...fie ..sedar diri kau...kau dah ada abang hakimi..please lepaskan perasaan kau pada Zafri jauh-jauh...celik la mata hati kau...lihat betapa baik dan sayangnya abang kim pada kau..dia lakukan segalanya untuk aku...
Tapi...Zafri juga sayang aku... dulu dia sangat baik pada aku..dia selalu cakap dia sayang aku even waktu tu we are just friend....bff katanya...dia sanggup cari aku balik untuk nak meluahkan perasaan dia pada aku...tak kan sikit pun hati ni tak tersentuh..???
Tidak....!!!!...kenapa mesti nak bandingkan abang hakimi dengan zafri...
Sepanjang hari di sekolah...Zafri kelihatan sugul saja...kedudukan meja aku yang bertentangan dengan dia memudahkan aku untuk melihat dia...langsung dia tak tengok aku...rasa sedih pulak..selalu nya dia yang akan tersenyum-senyum...renyih-renyih macam kerang busuk...kenyit mata la...sekarang tak da dah gelagat nakal dia tu...rindu nya nak tengok dia mengurat aku...
Seketika dia terpandang aku..aku hadiahkan dia senyuman..namun di balas dengan redupan mata yang sangat sedih..Ya allah...kecil hati benar dia dengan aku...
Abang hakimi tiada di tempatnya..ada kelas sampai last period..aku keseorangan ketika ini..aku pergi ke tempat zafri jap..berkira-kira d nak pergi ke tak...tapi ku gagahkan hati..hal kerja tak leh campur dengan hal peribadi...
YOU ARE READING
CINTA BERSATU
RomanceHai geng..nama aku Alfie.Aku seorang guru..matematik..subjek yang dulu masa masa sekolah sangat la aku benci..xsangka pulak aku jadi cikgu n mngajar subjek bukan feberet aku...redha... Aku pon xtau macam mn nk start cerita kisah hidup aku yang xbera...