.....
...
..
Aku masih lagi berteleku di pusara yang masih lagi merah...masih tiada kepok...hanya timbunan tanah merah bersama dua ketul batu sungai sebagai nisan....aku memandang lemah pusara yang berada di hadapan ku...air mata susah nak berhenti..sejak hari aku menerima khabar ketiadaannya....hingga kini...air mata terus mengalir apabila mengenangkan dia.....tak ku sangka begini pengakhiran kisah kami...sekejap sangat rasanya...tak puas lagi bermadu kasih dan asmara....dia pergi mengadap ilahi dalam waktu yang sangat singkat...
Aku berasa badanku sangat lemah dan tak bermaya..aku tak kuat untuk mengharungi semua ni..aku enggan beralih dari situ..aku nak duduk kat sini..aku nak teman dia..aku masih belum bersedia untuk melepaskan dia pergi..mengapa secepat ini...
Ya allah kuatkan lah imanku..biarkan aku redha dengan pemergiannya..ya allah..mampukah aku??..tangisan aku susah nak berhenti..aku pandang dua batu nisan sementara yang letakkan di hujungnya..aku pegang dan kucup banyak kali..seolah-olah aku mengucup jasad yang berada di bawahnya...tanah merah ku ambil dan letakkan di dada...aku peluk erat...seolah-olah aku memeluk jasad yang berada di bawahnya.....makin laju tangisan ku
Yang ralatnya...aku langsung tak sempat berjumpa dengan dia buat kali terakhir...tak sempat untuk aku nyatakan pada dia yang aku sayang dia sangat-sangat...
Tenang lah kau di sana....wahai insan yang pernah bertahta di hati..semoga syurga menjadi Milik mu...
"Sayang...."
Aku peluk pemilik suara yang memanggil ku tadi...aku hamburkan air mata pada dia....dia hanya merelakan..dan sesekali mengucup dahi dan wajahku dengan penuh kasih...dapat aku rasakan betapa dia sangat sayangkan aku...aku pun...
"Syyy...sayang...sabar Ye...tak baik menangis macam ni...kesian arwah...."
Aku menangis lagi..namun dapat aku kawal sedikit...untung ada insan tersayang yang sentiasa memberi semangat dan kekuatan...aku peluk badan dia dengan lebih erat..
.................
"Terima kasih sayang...awak datang jugak..."
"Ish..awak ni...orang ramai kot..janganlah panggil macam tu..."
"Biarlah orang dengar...baru diorang tahu saya sayang awak.."
"Merepek la awak ni..."
"Betul la saya sayang awak..."
"Dah la..zaf...stop talking nonsense.." muka aku dah merona kemerahan...
"Baik sayang..." aku buat muka geram...dia gelak je...suka dia dapat mengusik aku macam tu...lagi-lagi muka aku dah merah..lagi dia syok mengusik aku...hai zafri...rindunya kita yang dulu-dulu...padan muka...masa tu dua-dua bodoh tak mahu mengaku perasaan masing-masing...
"Jom makan...hari ni awak tetamu istemewa saya...saya layan awak sorang jer..." di tarik nya tangan aku untuk membontoti dia...adui dia ni..aku reti la nak ikut...selamat la orang ramai buat tak tahu saja...diorang ingat kami ni best friend sesangat kot...sebab tu semua buat tak kisah jer
Abang kim tak dapat ikut sebab famili dia nak bawa dia pergi berubat kampung bahu dia yang patah tu...kecewa jugak aku...Ye lah ingat boleh melepas rindu yang teramat sangat ni..jadinya...dari aku mereput seorang diri kat rumah..aku datang lah jugak kampung zafri ni walaupun agak jauh..drive sorang terasa la jauhnya...tak pe la...aku faham...abang kim pun tak boleh menolak sebab famili dia dah set tarikh..so kena pergi jugak la...tak pe la...janji insan kesayangan ku itu sembuh..
Si zafri ni bagi layanan first class... siap ambik kan nasi untuk aku..segala makanan yang ada di ambik nya dan di longgokan di depan aku
"Mak aih...ni sapa nak habiskan..?"
"Awak la...awak kena makan..penat tau saya ambil....."
"Saya tak suruh pun...lagi pun saya boleh ambik sendiri..."
"No...awak special guest saya...saya kena layan awak....nak suapkan pun boleh...hehe" okay..dia dah jadi ulat bulu...aku geram plus suka..haha..
"Ngada yer...dah jom makan..awak pun kena makan jugak...banyak macam ni..tak larat saya nak habiskan..."
Dan kami pun makan sama-sama...sambil makan sambil berborak mesra...Mesra di sini sebab ada ketika tu dia acah-acah nak suap aku....gila tau dia ni..orang ramai kot...of course aku tak bagi..aku tampar-tampar tangan dia yang gatal tu..tapi dia tak putus asa..dapat lah sekali dua dia suap aku...bukan main happy dia...nak tergelak aku tengok perangai dia...aku geram plus happy..zafri pun langsung di tinggalkan nya majlis..layan aku seorang jer..tak pa katanya..adik beradik yang lain ramai lagi...kesudahannya..jadilah aku tetamu vvip dia...
Petang tu jugak aku bertolak balik..mulanya zafri memaksa aku untuk tidur di rumahnya...segan aku...beria-ria dia memujuk aku...sorry la aku tak biasa tidur di rumah orang yang aku tak kenal..maksud aku famili dia..aku kenal depa macam tu jer...biasa jumpa masa kami kat u dulu..tu pun tegur gitu-gitu saja even kami dulu kawan baik...so kesudahan nya aku tetap dengan pendirian aku untuk balik...
"Saya risau la awak drive sorang-sorang..dah nak malam pulak tu..saya ikut awak balik yer...."
"Hish..merepek Awak ni....takkan Awak nak tinggal majlis macam tu jer"
"Alah..tak pe...bukan Saya yang kawin..."
"Dah..tak payah nak merepek..saya p jumpa mak ayah awak dulu yer..." aku melepas kan tangan dia yang dok bergayut kat lengan ku dari tadi dan berlalu dari situ...aku jumpa mak ayah dia kejap..borak-borak sikit..salam...dan blah...
Aku cari zafri nak salam dan ucap terima kasih..tak ada pulak mamat ni..ada dalam rumah kot...tak pe lah...bagus jugak...takut nanti sayang pulak nak tinggal..tadi dah tengok dia puas-puas..next week la pulak...bongok fie..buat apa nak rindu si zafri tu..kau rindu abang kim dah la...
Aku berjalan perlahan-lahan menuju ke kereta...rasa sedih pulak nak berpisah seketika dengan zafri..aku toleh kejap tengok kot dia ada kat belakang ker..hampa...
"Okay...jom Sayang..." mak...terkejut tahap beruk aku..apa dia buat kat sini....
"Awak buat apa kat sini?"
"Saya nak ikut awak balik la..dah jom...saya drive yer..." di bawa nya aku ke bahagian penumpang...di bukakan pintu..dan paksa aku masuk...aku yang dah terkedu hanya merelakan..
Dia pergi ke bahagian driver..hidupkan enjin dan bersedia untuk bergerak...dan sempat pulak kiss pipi aku..
"Wait...Wait...apa ni..mana boleh awak tinggalkan majlis abang awak macam tu jer..."
"Tak apa..saya dah bagi tau ada hal nak setel...diorang faham..lagipun tugas saya dah setel..yang lain tu biarlah diorang urus...sebelum majlis saya dah pulun buat macam-macam..so diorang tak kisah la kalau saya ngelat sekarang ni..." panjang lebar dia explain di akhiri dengan sengihan yang sangat comel..adui rasa macam nak cium-cium pulak....sabar fie...
Aku angkat tangan tanda mengalah...dan dia senyum lagi lebar..suka laa tu dia...ha..kau pun suka kan fie...makanya..perjalanan pulang aku lebih menyeronokkan..tak bosan macam tadi..ye lah ada yang meneman...si zafri ni pulak macam radio buruk..ada saja cerita dia..tak apa aku suka..so layan ajer....muka dia memang happy sangat....sekejap-sekejap di pegang..di cium tanganku..adui terbuai aku dengan keromantisan dia...dia ni memang sangat sweet...aku tatap wajah dia dari sisi...ya...wajah tampan inilah yang telah memikat hatiku dulu...dan kini..aku masih lagi terpikat dengan nya....
"Jangan tenung saya lama-lama..nanti saya cair...tu phone awak bunyi tu..."
"Erk...alamak...macam mana boleh tak sedar ni..." aku jawab panggilan dari nombor yang tidak di kenali itu...sambil aku sempat cubit pipi dia...dan dia tarik manja hidung aku...
"Ye..apa??..ya allah...baiklah..." belum sempat aku nak bagi tau apa-apa....
"Zaf.....!!!".....semuanya terjadi dalam sekelip mata...seperti mimpi...ya...mimpi kah???....atau realiti????...terasa diri berpusing-pusing....terasa seperti tangan ku di tarik seseorang..tapi aku tak tahu siapa yang menariknya...pandangan ku gelap.......kelam....dan akhirnya senyap.......
Bersambung.....
Hai guys.....thanks atas sokongan uolls...lambat sikit update....cuti kan...haha...faham-faham laa korang yer....keep vote and comment yer...enjoy reading...
YOU ARE READING
CINTA BERSATU
RomanceHai geng..nama aku Alfie.Aku seorang guru..matematik..subjek yang dulu masa masa sekolah sangat la aku benci..xsangka pulak aku jadi cikgu n mngajar subjek bukan feberet aku...redha... Aku pon xtau macam mn nk start cerita kisah hidup aku yang xbera...