tamat

2.5K 118 40
                                    

.





....

Alhamdulillah....aku kembali lagi ke sekolah...masih di tempat yang sama...tawaran ke jpn tidak ku terima...aku masih ingin meneruskan bakti dalam bidang pendidikan...mengajar...yang sangat dekat dengan jiwaku...aku kembali ke sekolah yang sama setelah tamat pengajian sarjana ku...

Hari pertama di sekolah selepas tiga tahun....Aku berbelah bahagi untuk meneruskan langkah untuk masuk ke perkarangan sekolah....terasa jantung berdegup kencang...masa first posting dulu tak da pun rasa macam ni...entah apa yang aku gusarkan...yang pasti aku tak sabar untuk berjumpa dengan seseorang yang sangat aku rindu....masih disinikah dia...atau dah bertukar ke tempat lain???...rasa debaran yang maha dahsyat...rasa macam nak pecah dada aku ni...please stop..

Masih lagi mengajar subjek yang sama cuma di beri tambahan subjek pjk...ya...aku pernah berangan untuk mengajar subjek ni bersama-sama abang kim.....kami sama-sama meminati bidang sukan...berangan-angan untuk handle program sukan sama-sama....juga pernah cadangkan kepada pengetua untuk tubuhkan kelab cycling....sebab abang kim memang aktif join cycling...tapi kini hanya tinggal kenangan dan ianya akan sentiasa segar dalam memori ku.....basikal abang kim ada dalam simpanan aku..dan itulah tinggalan yang paling aku sayang...

Tempat duduk dalam staffroom dah berubah....aku terpaksa cari seat lain yang kosong....aku pandang tempat duduk ku yang dulu...juga tempat abang kim....kedudukan meja masih ditempat yang sama cuma ditambah partition....aku masih cam lagi tempat kami dulu sebab meja kami sahaja dulu yang tidak dialas....dan ia masih begitu dan masih di situ cuma sekarang dah di diami oleh orang lain...tetiba rasa syahdu...teringat kembali memori lama....di situlah antara tempat kami menyulam kasih...rasa sebak menggamit..aku tahan.....aku tengok pulak tempat duduk zafri....pelik....alas meja bunga-bunga...siap ada sarung bangku bunga-bunga jugak....sejak bila pulak mamat tu jadi mat bunga....

Ya selama tiga tahun aku tak contact dia...nombor telefon aku tukar....segala media sosial aku tak pernah update..tak pernah bukak pun...aku biar macam tu jer...sampai password pon aku dah lupa....kiranya...Sejak aku pergi dulu.....ibarat hubungan kami terputus terus...tapi ingatan pada dia tak pernah padam....tetap kukuh dalam hati....

Aku sedikit kecewa...sejak tadi langsung tak nampak dia....dia pindah kot...ye lah....mesti dia sangat kecewa dengan aku....cintanya tidak ku balas..walhal aku pernah menyintai dia bagai nak mati...puppy love..sebab dia lah lelaki pertama yang aku crush...korang tau kan betapa bengong nye aku sanggup tukar course sebab nak dekat dengan dia jer...tapi..bila dia dah sayang giler kat aku...sanggup cari aku balik...aku pulak menjauhkan diri...memang gila kau fie....

"Fie...." aku toleh melihat manusia yang memanggil namaku..

aku mengerutkan wajah...cuba mengingat kembali si pemilik suara tadi...

"Shasya...."

"Thanks god...you still remember me...wah makin handsome sekarang....rindu kat you fie....master you dah habis ker...?"

"Yes...3 years was gone so fast....staffroom banyak berubah yer...sekolah pon makin cantik...dah macam taman....merata pokok....tenang jer rasa..."

"Kan....banyak jugak yang berubah...Tempat duduk kat staffroom pon dan di ubah...kita kena duduk dalam kumpulan panitia masing-masing...you dah ada tempat belum..?"

"Not yet...so i panitia matematik mana tempatnya.." sambil mata ku melilau mencari...

"You follow me.....kat sana tu ada tempat kosong kat belakang...so..you duduk situlah..."

"K thanks shasya..."

"Welcome dear....i ada class right now...then kita borak lagi yer...rindunye kat you fie...." dan sempat kenyit mata dan senyum menggoda... hi aku senyum jer...perangai gedik dia tak berubah yer...

CINTA BERSATUWhere stories live. Discover now