"Assalamualaikum.."
"Waalaikummus salam...ekk"aku terkesima..aku sangkakan abang kim..rupanya..adoi..macam mana dia boleh tahu aku kat hospital ni..terbukti kebodohan aku disitu..aku ketuk kepala ku sendiri...satu sekolah kot tahu aku jatuh pengsan..even mak cik cleaner pun tahu tak kan la rakan sekerja tak tahu...rasanya dia orang terawal yang akan tahu...dia kan suka stalk aku..
"Dah boleh keluar ka..."
"Ha...ye..aa.."tergagap-gagap aku nak jawap..Dah nampak kan orang dok kemas barang..nak balik dah la...tak cakap la depan-depan dia..mengata dalam hati je
"Dah baik betul ka ni..asal muka nampak pucat lagi ni"dia cuba memegang wajah ku..aku mengelak
"Ko pehal bro...Aku dah ok la"tak semena-mena aku tercakap kasar dengan dia
"Oh..Sorry..marah benar ye awak dengan saya"sayu saja butir bicaranya
"Erk..aku yang patut sorry..tercakap kasar dengan kau"
"Tak..saya salah..dari dulu lagi saya yang salah..saya datang cari awak nak betul kan keadaan..nak baiki balik hubungan kita...saya tahu mesti awak marah sangat dengan saya..memang patut pun.." jeda seketika sambil dia memerhatikan lantai..
"Sudah la tu zafri...tak ada apa yang harus di betul kan..nothing was wrong..just be like nothing happen between us before..actually..not..we just know each other..never have something special"
"No..alfie..we have...and you realize it...please..im sorry"zafri terus merayu..Aku dah malas nak dengar..sayang ku cepat la datang..i need you now...please..you are my strength..
Tiba-tiba daun pintu di tolak dari luar..
"Oh..hai zafri..Dah lama sampai..alfie Dah boleh discharge hari ni.."sambil bersalaman..lega tatkala aku melihat kesayangan ku masuk..ku hadiahkan seulas senyuman yang paling manis buatnya..
"Oh..ye ke..bagus la.."kendur saja suaranya..aku lihat riak wajahnya nampak sedih sangat...Tiba-tiba timbul rasa kasihan..kalau dulu jika dia berduka..aku lah tempat dia mengadu..dan aku akan peluk dia and hiburkan dia sampai dia ok balik..ohh aku tak boleh tengok wajah suram dia..aku rasa nak buat macam dulu...
Tidak alfie..buah hati kau ada tu..nanti apa kata abang kim..nanti dia tahu la kisah silam aku
"Alfie balik dengan hakimi ka?"tanya dia menutup kesedihan nya sebentar tadi..
"Ya..we're housemate...memang patut la saya yang jaga dia kan" jawab abang kim macam beremosi sikit..aku pulak curi-curi pandang wajah mereka berdua nak tengok reaksi keduanya apabila abang kim berkata begitu...abang kim tu memang..bila ada some one yang care pasal aku..dia akan cepat cemburu..ku lihat wajah zafri keruh kembali...sedih pulak aku tengok...ishh..kenapa la aku mudah sangat rasa kesian dengan orang ni..please la hati..keras la sikit
"Oh..ok...macam tu saya balik dulu la ye..awak alfie jaga diri tau..jangan kerja kuat sangat..saya balik dulu ye..kalau ada apa-apa just inform me..i'll try to help you..since kita masih kawan kan"redup sahaja pandangan dia padaku..tangan ku di salam..lama dia pegang..aku hanya biarkan..semacam ada perasaan lain yang menyelinap melalui hangat genggaman tangannya...
"Sayang...kenapa ni...kalau sayang tak ok lagi..esok abang ambik cuti teman sayang kat rumah ye..."abang kim pegang wajah aku yang tetiba redup setelah zafri pergi meninggalkan kami...aku usap tangannya yang masih melekat di pipi ku..
"Tak de pape la..Dah jangan risau ok..sayang awak ni dah ok sangat dah ni..esok nak p sekolah la..tak mahu la sambung mc..boleh tak sayang"aku peluk lengan dia yang sesedap rasa itu dan aku buat muka manja
"Jangan nak mengada ye sayang..rehat jer kat rumah..tak payah buat rajin sangat la...tak de nye nak dapat apc.."dia cubit manja hidung aku dan berikan sebuah ciuman cinta di bibir ku..
YOU ARE READING
CINTA BERSATU
RomanceHai geng..nama aku Alfie.Aku seorang guru..matematik..subjek yang dulu masa masa sekolah sangat la aku benci..xsangka pulak aku jadi cikgu n mngajar subjek bukan feberet aku...redha... Aku pon xtau macam mn nk start cerita kisah hidup aku yang xbera...