15

2.6K 86 13
                                    


Hai guys..thanks korang yang bagi idea yang best-best tu...aku hargai sangat...sayang korang...dapatan yang aku dapat..haa....macam ni la..haha..happy reading...dont forget to vote and comment ok...

......................................................................

Cuti...yes..masa yang dinanti...even dua hari jer...syukur sangat dah...aku rasa minggu ni minggu yang sangat meletihkan..penat badan..penat otak...aku just nak dok rumah dengan kesayangan sambil dia urut-urut manja badan aku...hihi...sedapkan..bila kita sakit-sakit badan macam ni...ada someone yang manjakan kita..lebih-lebih lagi orang yang kita sayang sangat..hmm..

"Sayang..bangunlah..."abang kim sayang datang mengusap-usap belakang ku yang masih berselubung dalam selimut...malas nau nak bangun..rasa nak tidur sampai petang jer..

"Tak mau..nak tidur..abang meh sini tidur sama.."..aku tarik dia masuk dalam selimut sama-sama...maigad..sedapnya peluk sejuk-sejuk macam ni..hangat jer rasa badan dia..ekcely..abang kim yang peluk aku..aku selitkan kepala aku celah ketiak dia..Haha nikmat sangat...kehangatan yang mendamaikan..lagi terasa malas nak bangkit...

"Manja sangat sayang abang ni..bangunlah...tolong abang masak..ada special guest hari ni..."abang kim usap manja kepala aku..sambil kiss pipi dahi...merata tempat la...suka hati dia jer...tak pe..aku suka..bau badan dia yang baru lepas mandi tu..lagi memberikan aroma yang menghairahkan di pagi-pagi cuti yang sejuk ni...but bila dengar ada someone nak datang...spoil mood cuti aku...abang kim ni pun satu...Cuti kot..tak yah la nak ajak orang datang rumah..

"Sapa..?"

"Adalah...Sayang kenal dia..."

"Sapa..?"nak berahsia pulak dia..bagitau je la..tak suka tau..

"Kalau nak tau sangat..cepat bangun..tolong abang masak..kemas rumah sikit.."

"Alah...nak kena kemas jugak ke..special sangat ke tetamu abang tu..siapa? Mak ayah abang ekk??"

"No..not my parents...yes special sangat..Haha..lekas bangun" di tarik nye badan aku...adoi..malasnya..nasib la ni rumah abang kim..terpaksalah ikut arahan dia..

Selesai mandi..and bekpes sikit..abang kim goreng mee..ala mamak gitu..sedap baq hang...untung aku dapat kekasih yang pandai masak..Haha..uolls jangan jeles yer...abang kim suruh aku tolong dia kat dapur..nak buat kari kepala ikan katanya...wah..kari abang kim memang terangkat..hai siapalah tetamu yang beruntung sangat ni..dapat layanan istimewa abang kim...

Aku tolong potong-potong boleh la..masak yang pelik-pelik aku tak pandai..setakat goreng sayur..goreng ikan boleh la..so abang kim mintak aku goreng sayur campur..

"Tak nak la...nanti Tak sedap..malu pulak kat tamu abang"

"Eleh..sedap la...masak macam biasa sayang masak tu la"

Aku pun buat la apa yang di minta cinta hatiku..kalau orang lain yang suruh jangan harap aku nak layan ok..Haha..aku pun dengan gaya ala juara the kitchen..tumis bawang putih dengan bawang merah banyak-banyak..then masuk isi ayam sikit..lepas tu..bila isi ayam dah masak..masuklah sayur-sayuran kesukaan...aku letak brokoli...cauliflower...ketiak jagung..carrot sikit sebab aku tak berapa suka carrot..tapi carrot susu aku suka..then letak la lagi sayur lain yang aku tak sure nama dia..Hehe..sorry ye..dah macam buku masakan pulak..

Dah siap masak.aku bagi abang kim cuba rasa..then dia kiss pipi aku..maknanya sedap la tu..Haha sweet tak kitaorang kat dapur..dia pulak bagi aku rasa kari yang dia buat...bertubi-tubi aku kiss dia..last parking kat bibir dia..mabeles..memang sangat sedap..abang kim ni..masak la apa pun semua sedap...

Dah siap masak..aku disuruh mandi dan bersiap wangi-wangi..apa kes la..makan jer pun...sebab tak mahu derhaka dengan kesayangan..aku ikut je la..memang patut aku mandi pun..peluh kot dok main masak-masak tadi..sepeninggalan aku p mandi..abang kim settel kan desert..Dah selesai mandi..abang kim minta aku siapkan apa yang patut sebab dia pulak nak mandi...sedang aku bertungkus-lumus kat dapur..dengar orang bagi salam...tetamu abang kim dah sampai kot..familiar betul suara tu..tapi sayup-sayup jer dengar..aku lantas pergi buka pintu

CINTA BERSATUWhere stories live. Discover now