2

5.8K 103 7
                                    

Sudah 3 bulan lebih aku mengajar di boys school ni n selama tu macam2 pe'el budak aku hadam belum pe'el pentdbir sekolah..parents lagi...adoi patutla kerjaya cikgu bukan kerjaya pilihan skrg ni...lebih ramai yg suka jadi retis jer..

Takat muka aku ni..lepas je nak jadi model suam2 nail..hihi..masuk bakul ko Alfie..

Tapi aku suka jadi cikgu..sebab..hmm nanti la aku cerita..oh ya lupa nak habaq aku housemate ngan abg kim..dia ajak aku dok skali umah dia sendiri..bagai orang nak lena disorong bantai kekabu ler..opkos aku nak ngan sewa murah..mklum la aku baru posting gaji pon xdapat lgi..harap duit yang daddy bagi jer..

Yang paling best dia xmintak sewa pon tuk 3 bulan pertama ni sebab dia tau aku xdpt gaji lagi..segan jugak la tp dah orang ajak plus memaksa jgak la sbb dia kesian aku berulang dari sp ke kulim..gila ko ingt dekat...akcely kt sp tu umah daddy..daddy ng adik dok johor..

Lupa lg nk habaq daddy aku tu single father and aku ada sorg adik lelaki yg stay ngan daddy..sejak mama xda dah 5 tahun dia macam xda hati nk kwin lain..aku ok je kalu daddy nk kawin tp adik aku tu yg manja gila even umur dah 16..takut ibu tiri katanye..

Ok sekian kisah my beloved famili..now about my life now...

Sabtu..n kitaorang pon xda aktiviti pape kt sekolh..abg kim ngajok aku p ngular...release tension katanye..

"Nk p mn bang?" Aku pun dah terpandai n tersuka loghat utara ni.
"Kta msuk pulau nk..abg bawa fie msuk ikut feri naa.."
"Hbis keta mcm mn?nk kna amik keta sewa ka cam ne?" Soalan jakun dariku mmndgkn aku xpnh kesana.
"Hihi..lawak la fie ni..kita bw keta skali la..feri bw kita ng keta..kita relax je ats tu.." sambil dia gosok kepala aku tgk muka blur aku..omaigad...aku suka dia wat gitu.

Maka slpas bekpes ala kandar pgi tu dia pon membawaku pergi dengan honda civicnye...

Sampai je kt jeti kami pon beratoq nk bayar tiket b4 kmi n keta naik ats feri..omg teruja bcoz xpenah naik n sistem dia sgt teratur even nmpak lama..tak lama selepas tu kmi pon berada dalam perut feri..abg kim mematikan enjin dan dia mngajakku keluar untuk melihat pemandangan diluar...

Sekali lgi aku teruja..kmi p ke bhgian depan feri n apalagi dok bselfie kt ctu la..byk jgk la gmbr selfie berdua ng abg kim...yg sweet2 pon ada siap bersentuh pipi lg..dia pon ok ja..konpius jap aku..ada jugak bila nk ambik gmbr yg dok rpt2 dia tarik pinggang aku spy dekat ng dia..lama pulak tu dia pegang..adoi..lemas dlm khylan jap...hehe

Bila dh dekat nak mendarat..abg kim tarik tgn aku tuk masuk keta standby tuk bergerak...blushing jap dctu..oh abg kim awat kau sweet sgt..

Abg kim bw aku p padang kota nak mkn pasembor katanye..aku ikut je..sebelum tu kmi jln2 jap tgk laut yg tenang je...org pon xramai haritu..

Dah penat kami duduk jap atas kerusi batu..rapat je kami duduk siap bersentuh peha..adoi tergugat iman aku..Aku dan dia bt tak tau je konon2 xda pape padahal...

"Fie 1st time ka masuk penang" setelah seminit krik..krik..
"A ah.." jawabku pendek
"Takkan la..tu ada rumh kt sp"
"Oo..hihi..fie pon bru tau daddy ada rumah situ.." sebetulnye mmg 1st time aku jejak utara tanah air..

Dia senyum and kami borak2 kosong lepas tu..pasai air laut la..pasai taik burung gagak..hihi sbb tmpat kitaorg lepak byk benar taik gagak..mmg port dia kata abg kim..

Lepas tu dia ajak aku makan pasembor yg kedai dia dkat2 ctu aje..dia amik satu pinggan yg dia pilih menu nye aku ikut je..kitaorg share..air abc..fyi time tu tengahari..so mcm lunch trus..nk mkn ns pon mcm kenyang lagi...

Dan masa mkn tu..

"Knape abg senyum?ada awek ek"
"Mcm budak2 la awak ni" dia amik tisu n lap mulut aku..aku rasa muka aku merah time tu..tp aku cuba cover

"Comot sgt ke"
"Tak la..comey je"dia cuit idung aku..yg ni pelik..nasib xda sapa perasan..aku senyum je..

Lepas makan kitaorg blah dan dia bawa aku p art museum la..toy museum..and mcm2 lg..sampai petang baru kami balik..sgt sweet je rasa hari ni..

Masa otw balik aku keletihn and tertido xsedar aku tertidur atas bahu dia..n dia biarkan..

CINTA BERSATUWhere stories live. Discover now