22

2.5K 106 53
                                    

...
..
.

Gambar foto di tangan beberapa kali aku kucup...dan setiap kali itulah air mata ku mengalir...aku masih belum dapat menerima kenyataan yang dia telah pergi meninggalkan aku buat selamanya...belum puas menyulam bibik-bibik cinta...mengapa cepat benar waktu aku bersamanya...walau kuat mana aku sayangkan dia...takdir tuhan harus aku terima...itu takdir dia...aku.....tak tahu lagi kesusahan kehidupan ku..

Aku dan airmata ketika ini seperti sahabat yang sangat akrab....tak pernah lena  tidorku tanpa air mata...aku pun tak tahu...ibarat ada suatu penyesalan yang aku tangisi....menyesal kerana tidak menyintai dia dengan sepenuh hati....

"Sayang...awak ok tak ni...stop crying please..." dia peluk erat badan ku...dan cium rambutku...lama aku sembamkan wajah ku di dada nya...syukur saja insan ini masih di sisi...tak pernah gagal memberi kata-kata peransang buatku...

Tangisan ku masih tidak reda...malah makin kuat...setiap masa aku di temani air mata....

"Sayang...Awak sepatutnya hadiahkan arwah dengan doa..bukan dengan air mata...mohon supaya dia tenang di sana..." ya...benar kata dia...sungguh bodoh aku yang hanya terlalu mengikut perasaan...

"Terima kasih kerana mengingatkan saya...dan terima kasih juga kerana selalu bersama saya....kalau awak tak ada...tak tahulah bagaimana saya nak hadapi dugaan ini sorang-sorang...and terima kasih jugak kerana memahami..." aku genggam erat tangan dia....tanda terima kasih yang teramat sangat...begitu banyak dia berkorban untuk aku....

Tetapi di saat ini...sukar nak jelaskan perasaan aku...pemergian insan tersayang seolah telah menutup pintu hatiku buat yang lain....cinta dan sayangku hanya untuk dia...tapi Sayang nya..dia sangat jauh dari ku..sepatutnya dari dulu lagi harus ku tutup hati ku untuk insan lain...tapi...ketukan demi ketukan telah sedikit sebanyak mengundang cinta yang lain...

Terlalu asyik melayan perasaan..tak sedar bahu ku di sentuh seseorang...

"Sayang..ada orang nak jumpa awak..lap air mata tu..." dia menyapu air mata dan menatap wajahku seketika..ibarat memberi kekuatan dan semangat...

Aku bergerak keluar menemui manusia yang nak jumpa dengan aku tu..kalau ikutkan hati..aku tak mahu jumpa siapa-siapa pun sekarang ni...

Aku peluk tubuh insan yang berada di hadapan ku..dia menangis teresak-esak dalam pelukan ku...ya...selain aku...dia lah insan yang paling sedih..

"Saya datang ni nak bagi benda ni.." di hulurkan pada ku sebuah kotak baldu berwarna merah yang rasanya aku boleh agak apa isinya....berat hati aku nak bukak kotak itu...

Setelah melihat isi kotak itu..terus hatiku merasa sebak...dan buat kesekian kalinya..aku menangis lagi...terdapat 2 bentuk cincin yang terukir nama pada nya...satu nama ku...dan satu lagi nama yang sungguh tak ku jangka....



.........


.
"Abang sayang sangat fie tu.."

"Habis tu..jaga dia baik-baik...Abang tu kena la kuat..kesian tau tengok dia asyik menangis jer...dia susah hati tau tengok abang sakit.."

"Tapi...Abang rasa macam abang ni telah rampas kebahagiaan orang lain..Abang tak sanggup tengok dia macam....macam terpaksa jer sayangkan abang..."

"No la...perasaan Abang jer..dia Sayang sangat kat abang tu...masa abang sakit..hari-hari dia datang bagi semangat dan kekuatan kat abang..."

"Ye...Abang tahu...tapi..."

"Dah la bang...jangan fikir bukan-bukan...jangan layan fikiran yang mengarut tu..."

"Abang tahu..dia masih sayang kan zafri...dah lama abang tahu...sejak mula-mula zafri datang dulu..Abang syak mereka ni pernah ada hubungan..ya...memang betul sangkaan abang..."

CINTA BERSATUWhere stories live. Discover now