Selepas beberapa minit di dalam tandas Namjoon pun keluar dari sana...alangkah terkejutnya apabila Yuju melihatnya.... "wae Yuju??"tanya Namjoon... "kau hidap penyakit paru-ii??"tanya Yuju...air mata Yuju mengalir setitis... "kau dengar apa yang aku kata''tanya Namjoon... "nei,aku dengar..."kata Yuju... "wae ko nangis" tanya Namjoon tiba-ii air mata Yuju semakin deras mengalir...
"Nasib hidup kita sama"
Terkejut Namjoon apabila Yuju kata begitu...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
"Apa maksud kau Yu..Yuju...Nasib hidup kita sama??"tanya Namjoon dan bertambah terkejutnya apabila Yuju terduduk di lantai...muka Yuju tertunduk...seperti kanak-ii perempuan bersama teddy barnya yang duduk di lantai... (creeppyy guyss)... "a...aku...tak ~" belum sempat Yuju ingin menyambungkan kata-iinya dia terpengsan dan terjatuh tetapi disambut oleh Namjoon...(NamJu part)..
Situasi Gfriend x BTS
Semua di antara mereka ketawa terbahak bahak...mereka bercerita tentang kisah mereka waktu kecil-ii... tapi bukan bagi Sowon dan Taehyung..
"Chagi yaa...wae macam tak selesa ni??"tanya Jin lalu semua menatap Sowon... "Sowon ko period erk??"tanya Jimin lalu diketuk oleh Suga... "woi!kau ni terlebih byuntae...gatal bebenor! Tengok tuh si Umji dah bagi jelingan killer kat kau"kata Suga... ya,Umji sedang merenung Jimin dengan pandangan killernya...amat menyeramkan bagi Jimin lalu Jimin tertunduk.. "ani,A...aku rasa ada something tak kena ni..."kata Sowon..."aku pun sama"
kata Taehyung....entah perasaannya dari tadi dalam keadaan kacau bilau... "wae Oppa??"tanya SinB... "ani...Oppa tak tahu macam mana nak explainkan..'' kata Taehyung... "jap,mana Yuju???dari tadi aku tengok Yuju takde??Yang Namjoon tu aku tahulah..."kata Jhope... "aaa...tadi Yuju pergi toilet tah sebab kepala dia pening sikit..." kata Yerin.. "tapi takkanlah lama sangat...sekarang dah pukul 9:34 a.m...dia pergi tadi maybe dalam pukul 9:15 a.m...toilet kat tepi sana je..tak jauh.."kata Jungkook... "Entahlah...mungkin Yuju jalan-ii kowt" kata SinB.. "tapi takkanlah Yuju jalan-ii tak ajak kita.."kata Eunha lagi... "kan selalunya Yuju tu suka menyendiri lagi~ menyendiri lagi~ disaat aku mulai mencintaimu~ berharap engkau jadi kekasih hatiku~ malah kau pergi jauh dari hidupku~ aaku inginkan dirimu~ datang" percakapan SinB terpotong disebabkan Taehyung menyambung pula "kembali padaku~ kanku~ katakan padamu aku sangat mencintai dirimu~"
Pppaaakkk!!
"Aduh!!" Terjerit 2 pelajar iaitu Sinb dan Taehyung... "appoo...sakit" kata Taehyung.. "korang dua ni senyap boleh tak??!"tanya Umji.. "apa salah aku??"tanya Taehyung serta SinB sambil buat muka innocent ..yang laen membiarkan...semakin dilayan semakin bertambah perangai ._____. "Korang tak perasan ke yang Namjoon oppa and Yuju nak jauhkan diri daripada kita??"tanya Yerin... "a'ah betul juga kata Yerin unnie..."kata umji... "or mereka sekarang couple??tak bagitau??"kata SinB...riak muka Jungkook dan Eunha berubah..entah hati mereka merasakan sakit apabila Namjoon dan Yuju couple?? "Takkanlah...Namjoon hyung anggap Yuju adek dia...dia kata kat aku... or mereka ada problem??"tanya Jimin..
"Bila masa pulak kau pandai ni Jimin??"tanya Suga... "ehh...betullah apa aku kata Hyung..salunya Namjoon hyung kalau macam tu dia selalunya ada problem yang tak dapat dielak.."kata Jimin .. "Yuju tu apahal pulak??"tanya Jhope.. "idk...Yuju tak selalu macam tuh.."kata Sowon...banyak pertanyaan di minda-ii mereka 11 pelajar tersebut...
Back to Namjoon and Yuju
Yuju tersedar dari pengsannya...sekarang dia berada di bilik rawatan... "kau ok tak Yuju??"tanya Rapmon yang sekarang di sebelah Yuju yang sedang duduk.. "hmm..ok..."kata Yuju... "kenapa kau nangis tadi??"tanya Namjoon.. "kau ada penyakit?"tanya Yuju tanpa memandang Namjoon... "nei.."kata Namjoon lemah... "penyakit paru-ii?"tanya Yuju acuh tak acuh... "..." tiada jawapan dari Namjoon.. "kau menghidap penyakit paru-ii kan??"kata Yuju sambil menatap namjoon... "nei aku menghidap penyakit paru-ii tahap 2.."kata Namjoon... "aku ingatkan kau sorang ja yang hidap penyakit yang tak dapat kita elak.."kata Yuju... "kau sakit apa??" Tanya Namjoon pula... "mungkin kau tak payah tahu kowt...btw kau dapat teruskan hidup.."kata Yuju... "jap-ii,aku tak faham apa yang kau kata ni"kata Namjoon..
YOU ARE READING
[C] BTS X GFRIEND
Romance[Are You Namja?]✔ Aku suka kau. Tapi aku tahu yang kau suka dia. Jadi aku hanya mendiamkan diri dan tersenyum melihat kebahagian kau. [#OURLIFE] Hidup kena ceria. Tapi sebalik senyuman itu ada kesedihan juga.⏪ ⚫V⚫ Cover by @HizatulAtul