#OurLifeU[P.2]

1.6K 123 24
                                    

Krik...

Krik...

Krik...

Krik...

Krik...


BUUUUUUUKKKKKKMMMMMMMMM!!!

-------------------------------------------------------------

"Oh mak kau pink bapak kau hijau.erk!" Tiba-tiba Jimin melatah sambil memeluk pinggang milik Taehyung. "Yak! Aku masih dara!" Kata Taehyung sambil menjerit. "yak!kau tuh bukan dara!kau tu bujang!"kata Jimin pula lalu melepaskan pelukannya dari pinggang Taehyung. "Huaaa!!!Ada cicak macam dinasour kat dapur!!!" Jerit Jhope lalu menangis seperti kanak-kanak. "Woi!aku maknae Seventeenlah! Nama aku Dino!" Jerit Dinasour aka Dino.

"Tu..tu Dinasour!"kata Jhope lalu memeluk SinB.muka SinB menjadi merah bukan kerana malu tapi marah kerana baju SinB melekit akibat hingusan yang terkeluar dari mulut dan hidung JHope(lol). Jhope tersengih sorang-ii lalu menjauhkan dirinya dari SinB apabila melihat muka creepy SinB(pfft).

"Mianhee GFriend.Sebab kami punya Kuda ada pabo siket."kata Namjoon.Ya,Jhope sedang menari touch my body di hadapan GFriend kerana ingin menggembirakan SinB yang tadi dengan muka creepynya tapi lain pula yang menjadi.Muka-muka ahli BTS merah kerana menahan malu akibat melihat leader dancer mereka membuat perangai.

"Dahlah,mesti korang penatkan?takpa.Kami ada 3 bilik tapi bilik tu kecillah.maybe cukup untuk korang.and buat rumah ni macam rumah korang ok."kata Jin dengan senyuman yang terserlah di bibirnya. Maknae line dan Unnie line memandang sesama sendiri lagi-ii Yuju,SinB dan Yerin.Terdapat perangai yang akan dilakukan oleh mereka. "Jingja?macam rumah sendiri?"tanya Umji lagi. "Nei."kata Suga.

"Fire!"

Yuju menjerit sekuat hati lalu mereka(Gfriend) mengeluarkan barang apa entah daei beg mereka.Terbeliak mata BTS melihat monyet(pfft) sedang berlari sana sini serta membawa peralatan mereka seperti parang ,Besi, gincu,bahan make up dan pelbagai lagi. "Aku rasa nak tarik balik apa yang aku kata tadi."kata Jin kepada BTS. Sekarang,rumah tersebut amat bersepah dengan isi-isi bantal iaitu bulu-bulu ayam (erk)..

"Erk,apa yang kau buat ni?"tanya Jungkook tatkala Yuju menyorok ke belakang Jungkook. "Jadi penghalang untuk aku.hehehe.Yak SinB not Jessica meh datang!"kata Yuju sambil memberi smirk kepada SinB.SinB tidak memikir panjang lalu dia melontarkan sebiji telur mentah ke arah Yuju tetapi dihalang oleh Jungkook. Masalahnya,bukan Jungkook yang terkena,rupanya yang terkena adalah Kim Taehyung aka Alien.

"Wak!!alien kuning!"jerit Yerin lalu ketawa diikuti Yuju dan SinB(YuSinRin). "Yak Jung Yerin!kau ketawakan aku!kurang asam!"kata Taehyung. "Bukan kurang asam but terlebih asamlah wahai Alien hitam!"kata SinB lagi lalu Taehyung bertukar menjasi hulk(pfft).Taehyung mengejar SinB dan Yerin sampai keluar dari dorm mereka.

"Eunha,apa yang kau buat?"tanya Sowon apabila Eunha ingin membuka begnya. "Ani,nak cari senjata"kata Eunha. Lalu dibukanya begnya. "Arghhhh!!!!!!!!!!!!!!!!! Belut!!!!!"kata Eunha lalu dorm milik BTS terbalik apabila Eunha menjerit dengan sekuat hati. Yuju pula ingin membakar mercun di dalam dorm milik BTS. "Yak!!apa yang kau buat!"jerit Jungkook lalu dipeluknya dari belakang(backhug) untuk merampas mercun di tangan Yuju.

Tapi apakan nasib Mercun itu telah menyala.Jungkook memeluk erat badan Yuju lalu dirampasnya mercun di tangan Yuju dan dibalingnya ke luar dorm. "Ala!!!!Mercun aku!!"kata Yuju lalu dia memberi glare yang amat menakutkan kepada Jungkook. Naik bulu roma Jungkook serta ahli BTS melihat wajah Yuju semasa itu. "I will kill you tonight."kata Yuju dengan suara yang amat menyeramkan.

[C] BTS X GFRIENDWhere stories live. Discover now