CAST:
SOWON
YERIN
EUNHA
YUJU
SINB
UMJINAMJOON
JIN
YOONGI
HOSEOK
JIMIN
TAEHYUNG
JUNGKOOKBagaimana kisah kehidupan GFriend dan BTS apabila Manager mereka ingin pergi ke honeymoon bersama wife mereka😂😂..GFriend pula akan tinggal di rumah BTS kerana Manager GFriend tidak harap kepada Sowon kerana perangai GFriend mengalahkan namja😂😂...
Di saat mereka sedang tinggal bersama di dalam 1 rumah yang agak kecil tapi cukup untuk mereka,sesuatu telah berlaku terhadap mereka iaitu sedang dilamun cinta..Tapi yang menyakitkan hati adalah mereka mencintai orang yang sama...
Apakah yang akan berlaku terhadap cinta segi ini? Apakah yang akan berlaku terhadap mereka??Adakah disebabkan CINTA persahabatan mereka akan terputus di tengah jalan?
PART 1
Seseorang berada di dalam bilik mandi yang sedang menari tarian Fire sambil mandi serta menyanyi seperti orang gila...nasib tidak tersungkur di atas lantai..."Fire~~Fire~~~O E O~" kata seseorang yeoja itu...Yeoja tersebut adalah Choi Yuna aka Yuju salah seorang yeoja dari girlgroup GFriend...dia seorang main vocalist serta mempunyai banyak bakat... "Don't be afraid,Love is~"
"MWO?!!!!"
tanpa sengaja Yuju terjatuh ke atas lantai...punggungnya mencium anak lantai tersebut...Yuju menahan kesakitan... rambut yang masih lagi bersyampu dibasuhnya... "kacau line betullah" desis Yuju...Yuju membersihkan dirinya lalu memakai pakaiannya seperti ala-ii lelaki...rambutnya dibiarkan terburai...nampak 2 ton warna coklat asli yang membuatkan Author tertarik akan rambut Yuju..
Yuju keluar dari tandas...dia pergi ke ruang tamu...dilihatnya muka members nya yang sukar ditafsir...entah apa yang berlaku...Dilihatnya pula Managernya yang ditatap kelima-lima yeoja yang berada di hadapan managernya...Berpeluh seperti baru sahaja lepas habis berlari.. "waeyo??apa yang dah berlaku?"tanya Yuju dengan hairan...tapi tiada siapa yang menjawab..."takkanlah members aku dah bisu" kata Yuju di dalam hati..
Tanpa berlengah masa dia pergi ke arah membersnya...ditatapnya 2 tiket di hadapannya...tertera nama PARIS di tiket tersebut... "Paris??Manager pergi Paris??"tanya Yuju... Manager melihat Yuju,lalu dia mengangguk...Yuju membulatkan mulutnya seperti mulut O... "mwo?!!!Manager nak buat apa kat Paris?!"tiba-ii angin entah dari mana membuatkan rambut palsu Manager mereka bertebangan di ruang tamu..
Nampak kepala Manager mereka yang botak licin...tiada sehelai rambut pun di kepalanya... "janganlah jerit-ii Yuju,tengok rambut Manager dah terbang"kata Manager GFriend kepada Yuju... "tak,yang ada 2 tiket pergi Paris ni apa??siapa pula yang pergi??"tanya Yuju... Manager GFriend menarik nafas sedalam dalamnya... "Manager nak pergi honeymoon dengan wife manager"kata Manager dengan yakin...
Tapi tidak lama selepas itu,Manager melihat ke arah Yuju...Rasa ingin terkencing(pipis) di sofa berwarna coklat itu kerana wajah Yuju seperti hantu di dalam cerita The Conjuring 1 ... "Manager boleh pergi honeymoon,BUT BARU BEBERAPA HARI YANG LEPAS MANAGER PERGI KE AUSTRALIA KAN?!!TAKKAN TAK PUAS PULA!!!"jerit Yuju...Members yang lain hanya memberi glare ke arah Managernya...
"Ala bukannya selalu...waktu ni Manager ada duit,nak ajak wife kesayangan Managerlah pergi jenjalan...jebal jangan marah k...give me 1 more time with my Wife..."rengek Manager GFriend ke arah members GFriend...Yuju hanya memasangkan muka innocent nya... "haih...yelah..but jangan lelama...kita nak comeback ni.."kata Yuju akhirnya bersetuju... yang lain juga hanya mengangguk...
YOU ARE READING
[C] BTS X GFRIEND
Romance[Are You Namja?]✔ Aku suka kau. Tapi aku tahu yang kau suka dia. Jadi aku hanya mendiamkan diri dan tersenyum melihat kebahagian kau. [#OURLIFE] Hidup kena ceria. Tapi sebalik senyuman itu ada kesedihan juga.⏪ ⚫V⚫ Cover by @HizatulAtul