Yuju POV
"Kau akan selamatkan??"
Aku terdiam sejenak...aku juga tidak tahu kalau aku selamat ataupun tidak... "kata kat adik beradik aku yang aku sayangkan mereka termasuk namchin mereka juga...jaga mereka kalau aku takda.."kataku...Air mataku jatuh...MinAh melihatku terus memegang kedua belah tanganku... "Aku doakan kau selamat...Yuju...aku nak kata"tiba-ii jantungku berdebar debar...apakah itu??
"Saranghae Yuju ah"
Aku tersentak...Apa ini mimpi??kenapa waktu-ii ini dia baru ingin katakan???kenapa bukan sebelum ini??Tiba-ii doktor menyuruhku bersiap...aku sekarang baring di atas katil di dalam bilik pembedahan... tut...aku mematikan talianku...aku menatap MinAh Unnie yang memakai mask... "semoga berjaya"katanya...aku tersenyum...aku juga berharap sebegitu...
Aku melihat lampu dipasang...aku menutup kedua anak mataku...air mataku menetes ke atas lantai..
"Nado saranghae Jungkook ah"
-------------------------------------------------------------
Sekarang Bangfriend berada di dalam wad Namjoon...seperti biasa mereka menunggu Namjoon bangun dari tidur lamanya...Eunha pula semakin hari semakin kurus...Nampak di bawah matanya gelap (like Tao) kerana kurang tidur disebabkan ingin menjaga Namjoon....genggaman tangan Eunha dan Namjoon dari tadi tidak terlepas....Hanya Tuhan saja tahu akan kesengsaraan yang Eunha alami...Ahli-ii lain pula hanya dapat berdoa dan bertahan sebak di dada mereka..."Korang,sampai bila kita nak macam ni?"tanya seorang namja iaitu Min Yoongi atau dikenali sebagai Suga yang sedang duduk di sebelah Yerin...Suga dari tadi mendiamkan diri...dia tidak tahu keadaan situasi sekarang...hanya dia tahu hanya Keadaan Namjoon serta Yuju...
"..."
Tiada sebarang jawapan dari mulut sesiapa...seperti angin yang berlalu....Adakah kehidupan mereka hanya begini??Atau adakah kehidupan mereka akan ada cahaya yang akan menolong mereka??
Taehyung tidak dapat menahan kesedihannya lalu pergi ke arah Namjoon yang terbaring di atas katil..sudah lama,ya memang lana Namjoon terbaring seperti cerita sleeping beauty..dia tidur seperti keadaan mati...Taehyung melihat wajah Namjoon hyung nya itu...rindu akan MONSTER nya,rindu akan LESUNG PIPIT nya,rindu akan GELAK KETAWA nya,rindu semua apa yang ada dalam hidup Namjoon hyungnya..
Setitis demi setitis air mata Taehyung mengalir semakin deras...Air mata yang tidak dapat ditahannya akhirnya mengalir...badannya terhinjut...Jin serta member-ii yang lain melihat Taehyung menangis di depan Namjoon terus menangis...Mereka rindu...Rindu yang teramat...Kenapa Orang tersayang akan menghidap penyakit begini???apa Tuhan menguji mereka??Apa Tuhan ingin melihat kesungguhan cinta akan sahabatnya walaupun lain jantina?
Jari sebelah kiri Namjoon bergerak sedikit membuatkan Eunha menatap Namjoon....Ya baru ini ada gerak balas daripada Namjoon... Dengan pantasnya Eunha memanggil Doktor yang baru saja lalu di wad Namjoon...dengan cepat Doktor menyuruh Bangfriend keluar daei wad tersebut...
17 minit kemudian
Doktor masih tidak keluar dari wad tersebut membuatkan ahli Bangfriend dalam keadaan gelabah...ya mereka takut akan keadaan Namjoon...Eunha menangis di dalam pelukan Sowon diikuti member lain..ditambah pula keadaan Yuju yang sekarang mereka tidak tahu...siang hingga malam mereka tidka lepas berdoa agar sahabat mereka akan selamat...Tapi mungkin tuhan lebih sayang dengan mereka...Mungkin sekarang takdir mereka untuk meninggalkan dunia tersebut...
Krekkk
Bunyi pintu Wad dari Wad Namjoon terbuka luas...Setubuh mayat yang dilitupi dengan selimut terbaring di atas katil bergerak...Bangfriend amat shocked lagi-ii Eunha...Eunha melangkah ke arah mayat yang dilitupi dengan selimut itu...semakin dekat hatinya semakin sakit tapi ditahan...Doktor dan nurse-ii yang lain memberi laluan untuk Bangfriend sebelum mayat tersebut dibawa ke bilik mayat...
YOU ARE READING
[C] BTS X GFRIEND
Romantiek[Are You Namja?]✔ Aku suka kau. Tapi aku tahu yang kau suka dia. Jadi aku hanya mendiamkan diri dan tersenyum melihat kebahagian kau. [#OURLIFE] Hidup kena ceria. Tapi sebalik senyuman itu ada kesedihan juga.⏪ ⚫V⚫ Cover by @HizatulAtul