ARE YOU NAMJA?[P.8]

2.1K 164 39
                                    

Jungkook bangun dari tidurnya...dilihatnya Almari dan katil disebelahnya tiada orang...tiba-ii dia merasakan serba salah ke atas Yuju tapi perasaan bencinya terhadap Yuju masih ada... "arghh!! Ada aku lalek!"kata Jungkook... Jungkook pun pergi ke tandas untuk membersihkan dirinya... selepas dia membersihkan dirinya,dia pun memakai baju....dia tersedar bahawa ada sepucuk surat berwarna biru di tepi katil milik Yuju... "sampul apa ni??"tanya Jungkook kepada dirinya sendiri...lalu dia membaca isi surat tersebut...

Jungkook merasakan....

-------------------------------------------------------------

Di hospital

"Doktor macam mana dengan keadaan kawan kami??"tanya Jin apabila keluar dari wad ICU.. "Kim Namjoon telah menghidap penyakit paru-ii tahap 2..Sekarang dia baik-ii saja tapi mungkin tidak lama..."kata Doktor Isaac(abg Author😂..jkjk).. "boleh kami jumpa Namjoon sekarang??"tanya Suga yang tadi tercegat menunggu gilirannya bercakap dengan Doktor Isaac.. "boleh-iii...masuklah...tapi jangan bagi dia stress.."kata Doktor Isaac lalu BangFriend masuk ke dalam wad ICU😂...(maap Author tak pandai nak habaq lagi noh).. "Namjoon..."BangFriend amat sedih apabila melihat Namjoon yang sedang tersenyum pahit ke arah mereka...nampak muka Namjoon pucat tapi disembunyikan... "Wae korang??"tanya Namjoon... "Namjoon,kau ada penyakit paru-ii bukan??"tanya Jhope yang sedang menahan air matanya(terlebih drama pulak -,-).. "akhirnya korang dah tahu...maaflah kalau aku tak bagi tahu..."kata Namjoon... "Namjoon...aku sayang kau..Aku rasa bersalah sebab aku..hiks hiks...aku tolak cinta kau...sekarang aku dah putus dengan Kookie...baru aku sedar..hiks hiks..aku sayangkan kau..."kata Eunha sambil memegang tangan kiri Namjoon...Namjoon yang melihat keadaan Eunha terus mengelap air matanya... "Eunha...aku rela sakit demi kau...Aku rela mati demi kau bahagia dengan orang lain...aku tak sanggup orang yang aku sayang akan pergi....Maafkan aku Eunha...Aku terlampau sayangkan kau..."kata Namjoon... Eunha terkesima... "Tapi Namjoon,ni dah melebih..."kata Eunha sambil menangis... "Eunha,aku tak pernah marah dekat kau....walaupun kau happy dengan namja lain dan namja itu bukan aku,aku tetap happy bila tengok kau...Aku tak nak kau sedih...apa yang aku kata tadi,aku rela mati demi kau Eunha...demi Kau.."kata Namjoon...

"Mana Kookie??"tanya Namjoon apabila melihat ada kekurangan di antara mereka... "Kookie dah pergi tinggalkan kita...dia marah dengan Yuju...Jimin rasa dia dekat room sekarang.."kata Jimin yang berdiri di sebelah Taehyung...nampak perbezaan ketinggian mereka.. "Jimin,please bagitau kat Kookie jangan salahkan Yuju..ini semua salah Hyung...Hyung tak benarkan Yuju bagitau dekat korang...Hyung sayangkan korang..."kata Namjoon... "hyung,janganlah kata macam tu...ni bukan salah hyung...takda siapa yang salah dalam kes ni.."kata Taehyung... "Taehyung,please bagitau kat Kookie yang hyung sayangkan Kookie serta korang juga...uhukks.."Percakapan Namjoon terhenti apabila mulut Namjoon terkeluar cecair merah pekat... terbeliak mata Eunha serta yang lain... "hyung!!Panggilkan Doktor!!"kata Taehyung kepada Jin..Jin pun berlari mencari doktor... "Please...Hyung rela berlutut dan cium kaki korang supaya bagitau dekat kookie ini bukan salah Yuju...please.."kata Namjoon memohon... "Namjoon!Kau jangan buat macam ni...Jimin oppa nanti kau bagitau dekat Kookie please..."kata Umji.. "nei...tapi sekarang please berhenti bercakap Hyung..."kata Jimin...air mata BangFriend mengalir apabila melihat keadaan Namjoon...muka Namjoon semakin pucat...

Buukkk!

Terbeliak mata Bangfriend apabila Namjoon jatuh dari katil....di lantai berlumuran darah dari mulut Namjoon...Eunha menutup mulutnya dan menangis lalu terduduk di atas lantai....SinB menenangkan Eunha manakala Yang lain menolong mengangkat Namjoon baring ke atas katil... "Doktor,please selamatkan Namjoon.."mohon Eunha sambil melutut di depan Doktor Isaac... "Eunha...dah-ii...Kami keluar dulu ya Doktor...please selamatkan Namjoon.."kata Sowon lalu membawa Eunha diikuti yang lain keluar dari wad tersebut... degupan jantung Eunha semakin laju entah kenapa...sesuatu yang tidak diingininya akan berlaku tetapi apakah itu...

[C] BTS X GFRIENDWhere stories live. Discover now