ARE YOU NAMJA?[P.7]

2.3K 160 54
                                    


"Kita buat apa kat sini??"tanya Jungkook... "ni lah yang selalu aku pergi...Ummi!!" Yuju memeluk seseorang iaitu Umminya... "wah Yuyu balik!!"kata Halabeoji dan halmeoni lain... Jungkook hanya tersenyum... "eh sape namja ni??namchin Yuyu erk??"kata halmeoni kepada Yuju.... "Omma?"tanya Jungkook kepada Ummi...

"Kookie??"

-------------------------------------------------------------

"Mwo?!! Jungkook tu anak Ummi??"tanya Yuju seakan tidak percaya tentang hal ini... "dia bukan Omma aku.."kata Jungkook dengan angkuh...Yuju melihat riak wajah Ummi yang sedih apabila Jungkook berkata begitu... "Jungkook! Kau tak hormat dengan omma kau erk?!! tak ada rasa bersalah ke??"tanya Yuju dengan geram... "huh,tak ada rasa bersalah??? Maybe not me but her!*tunjuk Ummi* dia pukul aku! Dia halau aku dari rumah sebab dengar cakap suami bodoh dia tuh!! Senang-ii dia tinggalkan Appa aku kat hospital yang setengah nazak tuh!! Nasib Cousin aku yang jaga tau! Dia ni tah dicall tak jawab dichat tak direply...itu nak katakan OMMA???" kata Jungkook dengan panjang lebar...terbeliak mata Yuju mendengar penjelasan Jungkook...Lidahnya kelu tidak tahu apa yang dia ingin katakan... Ummi pula menundukkan kepalanya apabila mengingati tentang kisah silam yang amat pahit dan tidak dapat dilupakan... "Jungkook,walaupun Ummi pernah berkasar dengan kau but Ummi still your mom...kau tak tahu rasa sakit bila Omma kau melahirkan kau di bumi...kau dah bersyukur yang kau sekarang dapat bernafas..."kata Yuju untuk memujuk Jungkook tapi tidak berguna juga kerana Jungkook keluar dari rumah Warga Emas tersebut...

Tiba-ii Yuju terbatuk batuk lalu berlari ke tandas...Ummi yang menyaksikan Yuju dalam keadaan tersebut pergi ke tandas juga... "Uhukkss uhukkss" Yuju melihat mulutnya dipenuhi dengan cecair darah lalu kepalanya sakit... "waktu macam ni kau nak datang!!" Desis Yuju... Tok Tok Tok "Yuyu ah,kamu baik-ii saja kan??" Tanya Ummi apabila mendengar Yuju batuk-ii di dalam tandas... Jungkook yang sedang menunggu diluar masuk ke dalam rumah warga emas itu semula...Hatinya rasa tidak enak lalu terdengar bunyi orang mengetuk pintu iaitu Ummi aka Ommanya dan terus menyusul.. "Yuju mana?!"tanya Jungkook dengan kasar... "Yuyu dalam tandas" kata Ummi lalu beredar kebelakang... Tok!! Tok!! Tok!! "Wey tomboy! Kau ok tak???" Tanya Jungkook... "uhukss uhukss!!" Bunyi batuk Yuju semakin kuat... "wey kau sakit ke?!! Nak aku temankan kau pergi hospital??"tanya Jungkook tidak puas hati... "aku..uhukkss...okeey!!uhuks uhukss"kata Yuju... "kau tak okay!!buka pintu sekarang!!"arah Jungkook tapi tiada gerak balas dan balasan jawapan dari Yuju... "hoi!!jangan kata kau pengsan!!"kata Jungkook dengan cemas...

Krekkk

Yuju keluar dari tandas....Mukanya pucat tapi tetap memberi senyuman yang sebenarnya senyuman paksa... "kau ok tak???apsal badan kau panas??kau demam??"banyak soalan yang diberi oleh Jungkook... "kau ni banyak cakaplah!dah jom balik...Ummi nanti Yuyu pergi sini.."kata Yuju lalu mencium pipi Ummi... "Jungkook,say something to your mother..."kata Yuju tapi Jungkook hanya mengendahkan lalu keluar dari rumah tersebut... "tak apalah Yuyu...hati-ii tau..."kata Ummi...nampak air matanya mengalir deras tapi dicoverkannya... "mianhee Ummi...Yuyu tak tahu pula si Jungkook tu anak Ummi...takpa,nanti Yuyu akan tolong Ummi satukan keluarga ni balikk.." kata Yuju...

UMJI AND JIMIN

"Chagiyaaa..."

Jimin duduk disebelah Umji sambil memeluk pinggang Umji tetapi ditepis oleh Umji...(ayat skema)... "Wae Chagi macam marah ni??? Period erk??"tanya Jimin kepada Umji tetapi tidak dijawab.. "Chagi kenapa ni???"tanya Jimin lagi lalu Umji berdiri dan beredar dari situ... "aku ada buat salah ke?? Arghh!! Stress!! My heart..arghh..." desis Jimin... tiba-ii Jimin ditegur seseorang... "hai Jimin oppa!!" Suara SinB membuatkan rambut Jimin yang tadi berwarna oren terus menjadi hitam😂😂...ok itu tak lawak... "hai SinB...tak payahlah jerit... mungkin Oppa dah terbang ke planet pluto tuh.."kata Jimin sambil mengatur rambutnya yang serabai... "owh..."kata SinB singkat.. "SinB,kenapa dengan saeng SinB???tetiba marah macam hulk je...Period ke??"tanya Jimin... "mwo??Umji marah?? Hmm...dengan SinB ok je or Oppa ada buat sesuatu yang tak baik dengan Umji...cepat cakap before kaki ni kat muka Oppa yang takda jams tuh.."kata SinB dengan ancamannya.. "ehh...Oppa takda buat salah pun...Hmmm..."kata Jimin...

[C] BTS X GFRIENDWhere stories live. Discover now