1. Chloroform

8.1K 218 35
                                    



Lisa's P.O.V.

Met mijn witte Chuck Taylors loop ik naar huis. Ik doe dit elke dag, het is mijn vaste routine. Ik neem de lentelucht in me op, terwijl ik stap. De sneeuw heeft plaats gemaakt voor nieuwe planten en bloemen. De bladeren zijn weer helder groen aan de bomen en binnen de kortste tijd zal het weer zomer zijn. Dan zal het schooljaar er alweer opzitten en ben ik afgestudeerd. Ik ben tenslotte achttien.

Mijn skinny jeans is zoals altijd te groot, ik hou niet van te strakke kledingstukken. Als bovenstukje draag ik een t-shirt met lange mouwen. Marine blauw met witte strepen. Het is dun, warm genoeg, maar ook niet te warm.

Ik hou ervan om met muziek naar huis te wandelen.  Dan kan ik even alle gedachten uitschakelen, niet te hoeven denken aan de dagelijkse routine. Gewoon genieten van het nu en mijn muziek. Dat doe ik nu ook. Ik zing niet mee, anders zouden alle straatkatten naar me komen en dat willen we liever niet. Ik luister naar de alternatieve bands, niet veel mensen kennen mijn muziek, zoals 30 seconds to mars, alt-j, Bastille, All Time Low,... ze zeggen altijd dat ik een slechte muzieksmaak heb. Iets waar ik niet mee akkoord ga.

Alles is zo rustig terwijl er een donker blauw busje me voorbij rijdt en een tien tal meter voor me. Vreemd.
Het lijkt op een verhuiswagen. Het stopt voor een gewoon huis, dus dat lijkt me het meest voor de hand liggend. Als ik er voorbij loop gebeurd alles snel. Ik hoor de deur opengaan en ik denk dat ze naar het huis gaan. Maar dat gebeurt niet. Enkele seconden later voel ik iemand een arm rond mijn keel en mond slaan, een andere persoon houdt mijn benen vast. Wat gebeurt er? Mijn muziek wordt uit mijn oren getrokken en ik probeer te gillen. Ik werk zoveel mogelijk tegen maar ze zijn sterker. Ze trekken me het busje in en doen de deur meteen dicht. Als ze mijn mond los laten begin ik meteen te gillen. Ik beland in de laadruimte. Iemand doet een doek voor mijn mond. Van films weet ik dat het chloroform is en ik ruik de sterke geur van op afstand. Chloroform is een verdovend middel en maakt je binnen Enkele seconden bewusteloos. Als ze me toch laten slapen, zal dat niet gebeuren zonder verzet. Ik sla de persoon op zijn hoofd en hij haalt het doek weg. Ik hoor ook een kreun van pijn. Die was raak. Lisa 1, ontvoerders 0.

Een andere persoon neemt mijn ene arm en een nog andere persoon mijn andere arm. De enige optie is stampen met mijn benen. Tevergeefs, iemand gaat gaan zitten op mijn benen, voor ik ze kan gebruiken. Hoeveel zou die vent wegen?

Waarom moeten deze mannen (ik denk toch dat het mannen zijn) bivakmutsen op hebben? Da kon ik hen tenminste zien, en inschatten hoe oud ze zijn. Als ik zou ontsnappen kan ik hen aan de politie beschrijven, kan ik vertellen hoe ze er uit zien.

Ik kan me niet meer bewegen en ik geef het uiteindelijk op. Hun greep is te sterk. De eerste man doet terug het doek op mijn mond en zegt 'Slaapzacht.' alvorens ik in slaap val. Nooit gedacht dat chloroform echt zo snel zou werken.
-
Laat het alsjeblieft een nachtmerrie zijn. Een slechte droom, dit kan niet echt gebeurt zijn.
Ik doe mijn ogen open en kijk rond. Ik lig met mijn hoofd naar de muur dus ik kan niet veel zien. Ik zit nog steeds in het busje, dus het is geen droom. 'Waarom is ze wakker? Ze was maar weg voor tien minuten, Dat is niet lang genoeg. Ze zou langer bewusteloos moeten zijn. ' Zegt de eerste stem. Serieus? Dat is dezelfde stem als de man die 'Slaapzacht' zei. 'Misschien moest je die doek langer op haar mond houden!' Sist een tweede stem. Ik draai mijn hoofd en zie twee jongens. Jongens? En ik maar denken dat het sterke oudere mannen waren. Deze jongens komen me bekend voor. Ik heb hen al eens eerder gezien. Krullend haar en een blonde jongen. Denk Lisa, denk... Van school? Nee, dat kan niet. En dan weet ik het. Deze jongens zijn van One Direction. Ik ken enkele liedjes maar ik ben geen fan. Wacht. ONE DIRECTION?! Moeten ze niet optreden of zo? Geen handtekeningen uitdelen? Waarom ontvoeren ze een meisje van 18 jaar, hebben ze niks beters te doen?

Ontvoerd door One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu