17. Ontwaken

3.6K 136 3
                                    

Lisa's P.O.V

'Lisa! Sta daar niet zo en help me!' Roept Zayn naar me. Ik probeer naar hem te lopen maar dat gaat niet. Het is alsof ik aan de vloer genageld ben.
'Zayn!' Roep ik terug.
Zayn ligt in pijn op de grond. Er is niks te zien aan hem, maar toch is hij in pijn.
Ik hoor een deur opengaan. Jack komt uit de deur en houd een mes in zijn handen. Hij stapt af op Zayn. Hij kijkt niet eens mijn kant op.
Het is alsof ik er niet eens ben.

'Het is te laat Zayn, na al deze tijd ga ik je eindelijk vermoorden, na jou komt Lisa.' Zegt Jack, hij kijkt mijn kant uit. Ik voel mijn hart sneller kloppen en mijn ademhalen gebeurt nu onregelmatig.
Jack kijkt terug naar Zayn en loopt verder tot hij naast Zayn staat. Jack bukt zich totdat hij dicht genoeg bij Zayn is. Hij plaatst de punt van het mes op de plaats waar Zayn's hart zit.
'Nee!' Roep ik, omdat ik weet wat er gaat gebeuren. 'Neem mij! Niet Zayn!'
Jack draait zijn hoofd om.
'Wees maar gerust prinses. Jij bent de volgende.' Zegt hij en ik krijg het moeilijker om te ademen.
Hij lacht en draait zijn hoofd terug naar Zayn.
Hij duwt het mes naar beneden, ik hoor Zayn even gillen maar dan is het gedaan. Ik weet dat Zayn dood is als hij geen geluid meer maakt.

Ik merk pas dat ik aan het huilen ben als de tranen van mijn wangen glijden.
'Je bent ziek!' roep ik. 'Wie doet dat? Wie vermoord er nu iemand zo harteloos?'
Hij begint te lachen.
'Prinses, het beste van al is dat jij nu bent.'
Ik begin te paniekeren als hij dichter bij me komt. Zayn ligt nog steeds op dezelfde plek.
Mijn blik blijft op Zayn tot ik de punt van het mes op mijn borstkas voel. Op de plaats van mijn hart.
'Slaapzacht prinses.' Hoor ik hem zeggen voor ik het mes in mijn borstkas voel glijden.

Liam's P.O.V.

Lisa en Zayn liggen officieel een week in het ziekenhuis.
Zayn is aan het genezen van zijn wonden en hij doet het goed.
Hij heeft een gebroken rib en heeft zeer veel platte rust nodig.
Hij moet ook eens in de week met een psycholoog praten. Het trauma was te groot.
De eerste drie nachten werd hij meerdere malen wakker door nachtmerries. Hij schreeuwde, verpleegsters moesten hem wakker maken en geruststellen. Vervolgens wilde hij niet meer slapen, dus moesten de verpleegsters hem een spuit geven met een slaapmiddel.
Dit gebeurde drie keer en dan besloten de verpleegsters dat het genoeg was, dat hij een psycholoog moest zien.
Sindsdien is het beter, hij heeft nog nachtmerries maar hij wordt niet meer wakker 's nachts.

Lisa... Lisa is er erger aan toe. Lisa is niet meer wakker geworden sinds ze bewusteloos was. Ze is in een coma.
De dokters weten niet of ze wakker zal worden.
Ze had heel veel wonden. De jongens en ik hebben haar al elke dag bezocht. Zelfs Zayn.
Zayn is er kapot van dat Lisa in coma is en niet hij. Hij vond dat hij in coma moest zijn en niet Lisa.
Ik weet niet wat er gebeurt is tussen die twee, maar de laatste keer dat Lisa en Zayn in 1 kamer waren konden ze elkaar wel schieten. Maar nu staat Zayn telkens met tranen in zijn ogen als ze Lisa zien.
Morgen vliegen Perrie en Eleanor over naar Londen om hun vriend te bezoeken. Ze hebben elkaar nog niet gezien sinds het hele gebeuren.
Louis kan niet wachten voor hij Eleanor ziet. Zayn daarintegen, is minder enthousiast. Volgens mij dringt het nog niet goed door.

Mijn gsm piept, dat wilt zeggen dat ik een berichtje heb.
Van: Carmen
'Ga je vandaag naar Lisa?'
Ik stuur meteen terug.
Naar: Carmen
'Ja, waarom?'
Van: Carmen
'Is het goed als ik eens meega?'
Naar: Carmen
'Ja hoor'
Van: Carmen
'Oké'
Naar: Carmen
'Ik zal nu vertrekken en dan pik ik je onderweg op.'
Van: Carmen
'Oké'

Ik vind het niet vreemd dat ze mee wilt gaan. Ze is al een aantal keer meegegaan.
Haar mama werkt in het ziekenhuis als dokter. Herinner je je dokter Jones? De vrouw die Zayn en Lisa hielp toen ze terug vrij waren? Ja, dat is ze. Dat is Carmen's mama.
Ik stap in de auto en rij naar Carmen's huis. We hebben al een aantal keer afgesproken deze week. We hebben elkaar ook nonstop berichten gestuurd. Ze is een fantastisch meisje.
Na een aantal minuten rijden, kom ik aan bij haar huis. Ze staat al buiten te wachten.
'Hey.' Zegt ze als ze instapt.
Ik lach en kijk naar haar. 'Hey.'
_____

Als we in het ziekenhuis komen nemen we afscheid van elkaar. Carmen gaat haar mama bezoeken en ik ga Zayn bezoeken.
'Hey.' Zeg ik als ik binnen kom in Zayn's kamer.
'Hey Liam.' Zegt Zayn terug, maar heel zacht. Het lijkt alsof hij ziek is, hij praat heel zacht.
Ik ga naar hem en zie dat hij bleek is. 'Zayn, wat is er?' vraag ik beangstigd.
'Ik...' Begint Zayn, even komt er geen vervolg. '...Ik hoorde de verpleegsters praten deze morgen. Het ging over Lisa. Ze waren in dezekamer aan het praten over haar. Mijn ogen waren nog dicht en het leek alsof ik sliep.' Ik wordt nu ook bang.
'Zayn, zeg het gewooon. Wat is er met Lisa?' Ik voel de kleur in mijn gezicht wegtrekken.
'Lisa's hart. Om de twee of drie uur klopt het veel sneller dan normaal. Al enkele dagen. Dat is niet normaal Liam. Wat als ze sterft? Wat dan Liam? Ik weet niet wat ik zou moeten doen. Het klink misschien stom, maar ik heb gevoelens gekregen voor haar. Ik ben verloofd met Perrie, maar ik heb gevoelens gekregen voor Lisa. Liam, wat moet ik doen?' Ik weet niet wat te zeggen. Zayn laat een traan lopen.
'Zayn. Lisa is sterk. Ze gaat dit overleven. Je mag niet twijfelen aan haar. We kennen haar al lang genoeg daarvoor. Wat heeft ze al allemaal niet meegemaakt? Heel veel. Heb een beetje vertrouwen in haar.
En het probleem met perrie moet je zelf oplossen. Dat kan ik niet doen voor jou. Misschien gaan je gevoelens morgen wel weg bij het zien van Perrie? Wacht nog even af.' Ik probeer Zayn gerust te stellen, maar ik heb zelf veel stress. Wat als ze niet meer wakker wordt?
Nee Liam. Lisa is sterk, ze overleefd dit wel.
'Zullen we naar haar gaan?' vraag ik aan Zayn.
Hij knikt en we gaan naar Lisa's kamer.
___
Lisa's P.O.V.
Zayn staat voor me. Handen vastgebonden op zijn rug en een strop rond zijn hals, maar de strop zit nog los.
Naast Zayn staat Jack. Naast Jack staat Max en Ryan. Max en Ryan hebben allebei een touw in hun handen, dat is verbonden met de strop rond Zayn's nek.
'Goed.' Zegt Jack. 'Je mag kiezen. Jij wordt opgehangen of Zayn wordt opgehangen, je mag kiezen.'
Nu voel ik voor het eerst de strop rond mijn nek. Mijn handen zitten ook vastgebonden op mijn rug.
Ik kijk Zayn in de ogen. Als ik zou moeten kiezen op de blik in zijn ogen zou ik zeggen dat ik hem moet kiezen. Maar ik kan het niet. Ik kan hem niet voor mijn ogen laten sterven.
'Hang mij op, Jack. Hang mij op.' Fluister ik. Hij glimlacht. Dit kan nooit goed zijn. Als hij glimlacht is er altijd iets verkeerd. 'Verkeerde keuze.' Zegt hij. Hij kijkt naar Max en Ryan en knikt. Max en Ryan beginnen aan het touw te trekken. 'Nee!' Roep ik. Ik kijk van Max en Ryan naar Jack en van Jack naar Zayn.
'Dit kan je niet menen.' Zeg ik.
'Toch wel.' Zegt Jack. Hij knikt en begint weer te lachen.
Ik voel het touw rond mijn nek omhoog komen. Het spant steeds harder en harder. Ik kijk voor me en zie dat ze net hetzelfde met Zayn doen. Onze voeten zijn al van de grond en we hangen te bewegen via onze nek. Het ademen gebeurt niet. We zijn aan het stikken en voordat ik het weet is alles zwart.
___
Zayn's P.O.V.

We zitten een aantal minuten bij Lisa en haar hartmonitor piept normaal. Liam en ik zeggen niks en we kijken naar Lisa. Ze ziet vrij bleek. Ik neem haar hand en ze voelt vrij koud aan.
'Ik had je moeten beschermen.' Zeg ik zacht tegen haar. Ik weet dat ze me niet kan horen, maar ik kan het toch proberen.
'Het spijt me. Ik had het voor jou moeten opnemen en niet omgekeerd. Wordt snel wakker Lisa. Ik wil je leren kennen. De vrolijke Lisa, de Lisa zonder problemen. Niet de Lisa die we zagen toen we haar ontvoerd hadden, toen we samen ontvoerd waren. Deze Lisa had stress en vooral veel zenuwen.

'Zayn. Je hoort in je eigen kamer ze liggen. Je weet dat je nog moet genezen.' Hoor ik een verpleegster zeggen. Ik knik.
'Wordt wakker Lisa, doe het voor mij.' fluister ik nog voor ik weg ga.
'Tot de volgende, Liam.' Zeg ik als ik door de deur ga. Ik wacht niet meer op een antwoord.

'Kan het iets worden tussen jou en Lisa?' vraagt de verpleegster. Ik kijk naar haar.
'Ik ben verloofd.' Zeg ik tegen haar.
'Ze glimlacht. 'Met Lisa?' Ik schud mijn hoofd. 'Ooh.' Zegt ze. 'Jullie passen bij elkaar.'
Ik zeg er niks op want ik weet niet wat te zeggen. Ik doe mijn deur open en zie iemand op mijn stoel zitten. Perrie.
'Zayn?' Vraagt ze. Ik knik en de tranen springen in onze ogen. Ik heb haar zo veel gemist. ze staat op van haar stoel en loopt naar me toe. Ze slaat haar armen rond me.
'Niet te hard, schat.' Zeg ik tegen haar, ik heb nog steeds heel veel pijn.
'Sorry.' Zegt ze terwijl ze aan het snikken is. We stoppen met knuffelen en ze neemt een stap achteruit.
Als ze op armlengte afstand staat bekijkt ze me eens goed.
'Je ziet er slecht uit, Zayn.' Zegt ze. Ik lach eens.
'Jij ziet er nog steeds prachtig uit.' Ze bloost en kust me. Het is zo lang geleden dat we nog eens gekust hebben.

----------------
Bedankt voor alle ideeën!!! Ik heb een idee dat er nog niet bij was! en ja, ik heb inspiratie!!

Ontvoerd door One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu