5. Vertrouwen

5.2K 166 20
                                    

Lang geleden! Schiet me niet neer!
Examens... Hate it...
(Mijn hond is twee uur geleden ingeslapend ;/)
ENJOY!

_____

Liam's POV

'Zayn, beheers je.' Ik krijg alleen een boze blik van Zayn.
'Waarom? Zodat ze met onze voeten kan spelen? Het is niet omdat ze met jou voeten kan spelen, Liam, dat ze dat met de mijne ook kan doen!' Pijnlijk.
'Ze speelt niet met mijn voeten, ik heb alleen maar een klein deel van haar vertrouwen gewonnen om dat vertrouwen door JOUW kwijt te spelen!' Ik begin te roepen, dit gesprek gaat echt tot nergens leiden.
'Door mij? Jij kwam met het idee om haar die slaappil te geven op het vliegtuig. Ze haat jou waarschijnlijk even veel als mij!'
'Excuseer? Wie roept de hele tijd tegen haar? Wie sloeg haar? Twee keer? En wie heeft haar een blauw oog bezorgt? Wie was het die de "dare" kreeg? Ik niet, dat was JIJ!' Na mijn uitbarsting is Zayn stil. Niet veel later stormt hij de kamer uit.
'Zayn, ik bedoelde het n...' Voor ik mijn zin kon afmaken hoorde ik een deur dichtgaan.
'Liam, je ging echt te ver. Die "dare" was niet zijn fout. We hebben er allemaal in meegestemd, behalve jij dan.' Ik zucht. Ik weet dat het zijn schuld niet was, maar je kan toch wel verwachten dat als je zoiets doet, je zeker in de problemen komt?
Gemengde gevoelens zijn zo erg.
'Jongens, hebben we Lisa al iets te eten gegeven?' Vraagt Niall. Nu ik er zo over denk... Nee, ze heeft nog niks gekregen om te eten.
'Nee, ik denk het niet.' Zegt Harry. 'Ik zal wat spaghetti maken, misschien kan ze bij ons aan tafel eten?'
'Ja, dat is een goed idee.' Zegt Louis. 'Maar, zou Zayn dat wel willen?' Louis kijkt naar Harry.
'Van Zayn trek ik me niet zo veel aan. Ik vraag me alleen af of Lisa zelf bij ons aan tafel zou willen zitten.'
'We zullen het haar vragen als je klaar bent met koken, anders brengen we het naar haar kamer.'
'Goed idee.' Zegt Harry en hij gaat naar de keuken.
'Zullen we bellen naar Zayn dat het bijna eten is? Zodat hij terug kan komen?' Vraagt Niall aan mij.
Ik knik. 'Dat is een goed idee, hij moet ook wat binnen hebben.' Daarna valt het gesprek stil. Het is een ongemakkelijke stilte en hij lijkt eeuwen te duren, tot Harry de stilte verbreekt. 'Jongens, het eten is klaar. Wilt iemand bellen naar Zayn en iemand Lisa halen?'
'Ik zal Lisa halen.' Stel ik voor. Na een paar instemmende geluiden verlaat ik de kamer.
Als ik aan de kamer van Lisa kom, doe ik de deur open. Ze kijkt even mijn kant uit, maar als ze merkt dat ik het ben draait ze haar hoofd weg. 'Hey.' Zeg ik. Ik wacht enkele seconden tot ik zeker weet dat ik geen reactie ga krijgen. 'We gaan eten. Kom je mee naar beneden?' Vraag ik aan haar. Enkele seconden is het stil. Net als ik dacht dat ze geen antwoord zou geven, zegt ze iets. 'Waarom?' vraag ze. 'Om weer zo'n slaapmiddel binnen te krijgen?' Ja, dat vertrouwen zijn we zeker kwijt.
Ik zucht. 'Nee, je hebt nog niks gegeten sinds we... Je weet wel...' ze kijkt naar de grond. '...Sinds jullie me ontvoerd hebben.' Maakt ze de zin voor me af. Ik knik. 'Oké, ik ga mee, maar als er een slaapmiddel inzit, ga ik nog liever dood van de honger dan dat ik nog minstens één hap eten van jullie eet.' Mijn mondhoeken komen omhoog. 'Deal.' Zeg ik.

Lisa's POV.
Iedereen behalve Zayn zit aan de tafel. Ik hoop dat hij weg blijft. Ik laat mijn bord nog even staan tot de rest begint te eten.
'Ga je niet proeven?' vraagt Harry teleurgesteld. Ik schud mijn hoofd. 'Neen, geen honger.' Maar mijn maag verraad me als hij geluiden begint te maken. De vier jongens trekken hun wenkbrauwen op. 'Je vertrouwd ons niet.' Zegt Niall, het is geen vraag, meer een opmerking. Ik schud mijn hoofd. Louis zucht en neemt mijn bord. Hij neemt zijn vork en neemt een hap van mijn spaghetti. 'Zou ik het gegeten hebben als het vergiftigd was?' vraagt hij. Ik schud mijn hoofd, niet echt zin om te praten. Ik neem mijn vork en Ik proef van de spaghetti. Niet slecht.
De jongens stellen vragen maar ik antwoord op geen enkele vraag. Het enige wat ik wil is ontsnappen. Misschien kan ik op deze manier hun vertrouwen winnen? En dan is het gemakkelijker om te ontsnappen. Na lang aarzelen besluit ik toch eens antwoord te geven. 'Heb je een broer of zus?' Vraag Harry.
Ik knik. 'Ja, een broer en een zus.' De jongens kijken geshockt. Maar Liam vraagt verder. 'Hoe oud...' Maar voor hij zijn zin kan af maken gaat de deur open en komt Zayn binnen. De rest doet alsof er niks gebeurt is. 'Wat doen je ouders van werk?' Vraag Niall. Zou ik de waarheid zeggen? Ja. Hun vertrouwen winnen.
'uhm... Ze zijn de makers van Twitter.' Zeg ik zacht. Ik voel dat de tranen over mijn wangen beginnen te rollen.

Anoniem:
Dus die homo band heeft haar ontvoerd? Goed, nu moet ik alleen nog maar hun adres te weten komen en haar ontvoeren. Haar ouders bezitten het bedrijf van Twitter, het zijn miljonairs. Maar binnen enkele dagen ben ik de miljonair.

Mijn plan gaat als volgt: Ik kom het adres van die homo band te weten, ik ontvoer haar. Chanteer haar ouders, zodat ik het bedrijf krijg en zo wordt ik miljonair. Niet slecht, toch?
Maar... Als ik die homo band ook ontvoer, dan word ik nog rijker. Misschien kan ik het best nog enkele mensen aannemen...

Ontvoerd door One DirectionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu