Lisa's p.o.v.
We zijn hier nu een week opgesloten en mijn wonden beginnen te genezen. Ze zijn al alle kleuren geweest, paars, blauw, geel,...
We krijgen elke dag de hoeveelheid eten en drinken als de eerste dag. Het is raar, want om de eerste keer eten en drinken te krijgen werd ik gemarteld. Het klopt niet, misschien heeft hij reactie gehad van mijn ouders, is hij blij en laat hij me daarom mee rust.Toen we de tweede dag wakker werden had ik hen allemaal verteld over Jack. Ze waren allemaal in shock toen ik hen vertelde waarom ze ons ontvoerd hadden.
Sinds de eerste dag is het gedrag van de jongens veranderd. Ze doen geheimzinnig. Ik weet niet wat het is, maar ik wil er zo snel mogelijk achter komen.
Het lijkt ook alsof ze veel minder energie hebben, in het begin waren ze nog vastberaden om hier uit te gaan. Nu lijkt het alsof ze weten dat ze hier blijven terwijl ik mijn energie en vastberadenheid terug krijg.
Ik krijg ook weer positieve gedachten want we moeten hier uit gaan.Op dit ogenblik ben ik als enige nog wakker. Ik lig al uren te piekeren over alles. Her gedrag van de jongens, plannen te bedenken om hier uit te gaan. Tot nu toe heb ik nog niks.
'Harry, jou beurt.' Hoor ik een stem, hoogstwaarschijnlijk Jack, zeggen. Ik kijk op en zie dat alle jongens wakker zijn.
'Wat is hier aan de hand?' Vraag ik aan iedereen. Harry blijft verstijfd staan.
Jack negeert me. 'Harry, je kent de gevolgen.' Jack beveelt Harry om verder te lopen. Harry knikt en loopt naar de deur. 'Wacht!' Zeg ik. Ik loop naar de deur maar iemand neemt me aan mijn taille vast. 'Laat me los!' Roep ik. Harry loopt door de deur en Jack doet de deur op slot.
Ik spartel in de armen van de persoon die me vast heeft, ik weet nog niet wie het is.
Als ik minder spartel lossen de armen zich. Ik blijf bevroren staan. Zou dit iets te maken hebben met hun geheimzinnig gedrag? Ik moet het weten.
'Wat is er aan de hand?' Vraag ik terwijl ik me omdraai. Zayn staat achter me, ik denk dat hij degene is dat me heeft vastgehouden. Louis, Liam en Niall zuchten. 'Je zult misschien beter gaan zitten.' Zegt Zayn. Ik knik en ga gaan zitten.
Liam zucht en begint te vertellen. 'De eerste dag werd je gemarteld doordat je het voor mij had opgenomen.' Ik knik. Deze dingen probeer ik zo snel mogelijk te vergeten, bedankt Liam. 'Die nacht werd ik wakker doordat een deur openging. Jack kwam binnen en hij ging regelrecht naar jou. Ik ging rechtstaan en zei "neem mij in haar plaats" tegen hem. Hij vond dit leuk, aan zijn grijns te zien. Hij nam me bij mijn schouder en samen liepen we naar de martelkamer. We maakten een deal. Hij zou mij martelen voor eten en drinken maar hij zou jou ook met rust laten. Hij zou er foto's van trekken en op internet zetten zodat iedereen weet dat het menens is.
Niemand van de jongens zou dit te weten komen, dat was ook een deel van de afspraak. Toen hij mij martelde was het enkel op alles behalve de zichtbare plaatsen.' Hij doet zijn trui omhoog om zijn buik te tonen, hij staat vol van de blauwe plekken. Enkele vervagen, maar sommige zijn nieuw.
'Toen ik terugkwam in deze kamer waren alle jongens wakker, ze waren doodongerust. Uiteindelijk biechtte ik alles op en we maakten met zijn allen een deal. We zouden om de beurt gaan en er nooit tegen jou over spreken. We wisten dat je het vroeg of laat te weten ging komen. We hoopten op laat.
We wilden niet dat jij nog ooit eens gemarteld werd.' Ik was sprakeloos.
'Jullie deden dit allemaal voor mij, iedereen?' Vraag ik met een zachte stem.
'Zelfs Zayn.' Voegde Liam er aan toe.Na een stilte gaat de deur open en Harry wordt de kamer in geduwd. De deur gaat meteen terug dicht
'Harry!' roep ik en ik loop naar hem.
'Lisa.' begint hij. 'Je had dit helemaal niet moeten zien, ik durf te wedden dat je ons plan al weet.' Hij kijkt naar de rest en we ziet hen allemaal knikken.Er volgt weer een stilte tot ik deze besluit te verbreken.
'We moeten hier uit.' Zeg ik vastberaden. Ik kijk rond en zie hen denken, tot Zayn begint te lachen. 'Wat?' Vraag ik hem.
'Je denkt toch zeker niet dat wie hier uit kunnen ontsnappen? Want als je dat dacht, sorry dat ik je moet teleurstellen. Jack is niet de enige die ons gevangen houdt.' Ik neem een stap dichter naar Zayn.
'Dat weet ik ook wel, maar we zouden het kunnen. 's Nachts bijvoorbeeld. Ik wed dat de helft van zijn mannen slapen, als Jack binnen komt slaan we hem tot hij bewusteloos is. Met 6 moet dat toch lukken?' Ik was nu zeker van mijn plan.
Louis antwoord. 'Oké, stel dat het lukt. We krijgen hem bewusteloos en we ontsnappen uit deze hel. Wat gebeurt er dan?'Ik denk even na voor ik antwoord geef.
'Goede vraag. We zouden iemand kunnen vinden, de politie laten bellen, de politie komt. In het beste geval wordt Jack opgepakt en vliegt hij de gevangenis in. In het slechtste geval ontsnapt hij en komt hij achter ons aan.'Ze lijken er over na te denken. Louis is de eerste die spreekt. 'Goed, ik doe mee. We moeten elke kansen wagen, wie weet vermoord hij ons wel en hebben we onze kans nooit gewaagd.'
Harry is de tweede die iets zegt. 'Ik vind dat we het moeten doen. Net zoals Louis het zegt: we moeten elke kans wagen.'
'Ik doe mee.' Zegt Niall.
'Op mij mag je rekenen.' Zegt Liam.
'Goed. We doen het morgen. Ze mogen niets merken.' Zegt Zayn.
Een lach kruipt naar mijn gezicht.
'Goed. We mogen morgen als we gaan slapen niet in slaap vallen, maar ook geen geluid maken zodat we niet verdacht lijken. Jullie doen zogezegd jullie deal. Ik vermoed dat het aan Liam is?'Ik kijk naar hem en hij knikt.
'Goed. Jij gaat mee, als je bijna bij de deur bent probeer je aan zijn arm te trekken, als hij binnen is komen Louis en Zayn recht en lopen jullie naar hem. Met jullie drie proberen jullie hem bewusteloos te slaan. Als dat lukt zijn we weg.' Zeg ik vastberaden.
Iedereen kijkt alsof ik gek ben.
'Hoe kom je er op?' Vraagt Niall.
Ik lach voordat ik antwoord geef. 'het schoot me gewoon te binnen.'-----------
Hey hoi :)
Euhm ja. Ik heb weer een stukje (obviously) en ik beloof om vaker te updaten, maar na mijn examens. Jullie reacties wareb echt super op het vorige stukje!!! Bedankt daarvoor :)Als jullie vragen hebben, stel ze hier of volg mij op twitter :)
@5SOSLisa
JE LEEST
Ontvoerd door One Direction
ФанфикWat als je ontvoerd werd door One Direction? Blijf je of probeer je te ontsnappen?