Bantu bapa

3.5K 227 6
                                    

Ada seorang bapa dari Sabah telah menulis surat kepada anaknya yg berada di penjara kerana di tuduh terlibat dalam perhimpunan haram

Si bapa : hasan, bapamu ini sudah tua, sekarang musim jagung dan kau di tahan di penjara pula, siapa yg mahu bantu bapa mencangkul kebun jagung ini?

Anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian...

Hasan : Demi tuhan, jangan cangkul itu kebun kerana saya telah menanam senjata di sana...

kata si anak dalam surat itu

Rupa-rupanya surat itu telah di baca oleh pihak penjara..maka keesokan harinya setelah si bapa menerima surat itu...datang 3 lori tentera..tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan sibuk seharian mencangkul tanah di kebun tersebut...setelah mereka pergi..si bapa terus menulis surat kepada anaknya...

Si bapa : hasan,setelah bapa menerima surat mu, datang 3 lori tentera mencari senjata di kebun jagung kita..namun tiada hasil..apa yg harus bapa lakukan sekarang? Si anak membalas surat tersebut...

Hasan : sekarang bapa boleh menanam jagung sudah kerana tanah tersebut sudah di cangkul oleh pihak tentera dan jangan lupa mengucapkan terima kasih kepada mereka...

Pihak penjara yg membaca surat itu terus pengsan....

Plz vote..tq

Koleksi Lawak PendekWhere stories live. Discover now