8

51 2 2
                                    

L U K E

Michael kruipt nog iets dichter tegen me aan en mijn glimlach word breder. Ik had niet verwacht dat dit zou gebeuren. Ik had uberhaupt niet gedacht dat ik ooit voor een jongen zou vallen. Maar het is gebeurt, en wat ben ik gelukkig. Ik mis Calum nog steeds met heel mijn hart, hij was er altijd voor ons. Het is nog steeds raar om zijn coupletten te moeten zingen, en zijn lege plek in de woonkamer te zien. We wonen met zijn zessen nu. Michael, Ashton, Melissa, de kinderen en ik. Melissa is gescheiden van Matt. Hij komt nogsteeds bij ons over de vloer, en we beschouwen hem ook als een goede vriend. Matt heeft zelf ook een nieuwe relatie. De kinderen hebben geen last gehad van de scheiding maar missen soms hun vader of moeder wel.

Ik glimlach met tranen in mijn ogen terwijl ik de brief nog een keer doorlees.

Lieve Calum
Het is zo,
We kunnen er niets aan veranderen.
Het is gegaan zoals het ging en we zullen het moeten accepteren. We zullen moeten accepteren dat we tot mijn grote verdriet je nooit meer zullen zien. Ik zal er mee moeten leven dat sommige mensen me niet zullen accepteren om wie ik ben. Maar dat betekend niet dat ik het ermee eens ben. Ik ben trots over hoe het is gegaan. Ik ben trots op Michael, dat hij erdoorheen is gekomen en dan toch volkomen uitkomt voor zichzelf. Ik ben trots op Melissa, ze heeft de juiste keuzes gemaakt. Ze woont bij ons en is onze beste vriendin, we houden van haar en zullen haar in de gaten houden voor je.
Ik ben trots op Ashton, hij heeft zijn verdriet goed verwerkt en accepteert het nu beter. Hij is uit de kast gekomen en ontzettend gelukkig met zichzelf, al mist hij jou natuurlijk vreselijk.
Maar ik ben ook trots op mezelf Calum. Ik mis je ontzettend. Ik zal ook nooit stoppen. Ik zal nooit begrijpen waarom je het hebt gedaan. Maar dat is oke. Ik accepteer het. Je hebt ons verschrikkelijk veel pijn gedaan, maar het is niet terug te draaien. En ik zal je bij me dragen Calum. Ik zal proberen mensen te helpen. Ik hoop dat niemand anders de pijn hoeft te voelen die jij voelde. Ik wil helpen

Liefs, Luke 💜



Lieve lezers,
Ik wil dat je weet dat je prachtig bent, een fantastisch persoon. Ik hoop dat je zoiets als 'Calum' in dit boek doormaakte niet hoeft te voelen. Ik hoop ook dat het niet zover komt als bij 'Calum' . Onthou alsjeblieft;

Someone who commits suicide doesn't end the pain, he or she just passes it on to someone else

Liefs, MelissaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu