13. kapitola

125 14 2
                                    

z pohladu Jacka:
Zdesene hľadíme na seba. No super. To tu budeme to večera. A najhoršie na tom je, že profesor West povedal, že tá dobrá vec nemôže byť sebaobrana. Ach jaj! Ale čo mám ako spraviť zo silovým poľom??? Ostatní sú na tom tiež blbo. Chvíľu tuho premýšľame. Zrazu sa Amy rozžiari. Určite ju niečo napadlo. Zavolá si nás k sebe.
,,Ludia! Spojme sa! Tie schopnosti sú o niečom, iba keď sú spolu. Som si istá, že ak budeme spolupracovať, vymyslíme niečo úžasné!" povie. Všetci sa nad jej slovami zamyslime. Má pravdu.
,,Dobre, ale čo spravíme?" ozve sa Chris.
,,Niečo už vymyslíme," odpovie mu Amy. Po chvíli rozmýšľania sa ozve Max. Páni, nečakal som, že sa ozve práve on.
,,Myslím," začne, ,,že by sme mohli urobiť motorový čln." Všetci naňho vyjavene kukáme.
,,To ako myslíš vážne?" spýta sa Chris.
,,A ako to chceš urobiť? Veď nemôžme používať žiaden materiál!" pripomeniem mu.
,,To je pravda. Lenže ja nechcem použiť materiál. Myslel som skôr na Amy," povie Max. S Chrisom sa na seba pobavene usmejeme, ale všimneme si, že Amy sa nesmeje.
,,Je to pravda. Neviem, odkiaľ to máš, Max, ale je to pravda. Dokážem meniť tvar tela. Myslím, že by som zo seba dokázala urobiť aj čln," zašepká. Toto nás všetkých ohromí. Amy hneď predvedie, že hovorila pravdu. Pred našimi očami sa zmení na čln s hlavou. Páni!!! To je úžasné!
,,Neviditeľnosť ešte síce ovládať neviem," povie Amy, ,,ale toto áno."
,,Dobre, toto je normálny čln. Ale ako z neho chceš spraviť motorový?" spýtam sa.
,,To je jednoduché. Viete predsa ako rýchlo viem teraz behať. Keď to bude vo vode, možem sa držať člna a tak rýchlo kopať nohami, že to bude ako motorové." povie Max.
,,To je super, ale ja som ta už prekukla, odkiaľ to máš. Videla som predsa rodinku Úžasných. Spravili tam presne to isté," úškrnie sa Amy. Tá rodinka úžasných je zrejme ten film, o ktorom Amy rozprávala na obede a ja som to nepoznal.
,,Áno, je to odtiaľ. Ale nezabudni, že sme štyria, takže ostatné úlohy pre ostatných som práve sám vymyslel. Jack bude zrejme stále v strehu, lebo som zistil, že silové pole sa môže vznášať a tak, keby sme sa skutočne plavili a po ceste by číhalo nejaké nebezpečenstvo (ako napr. žralok), mohol by celú loď vzniesť do vzduchu," povie Max. Tak ale toto už naozaj nie je možné! Ako mohol vedieť zas toto?
,,Odkiaľ to vieš? Veď to predsa viem iba jeden človek, čo tam bol so mnou!" poviem mu.
,,Proste to viem! Pozerávam veľa superhrdinovských filmov," povie mierne podráždene, akoby sme mu nedôverovali.
,,A čo ja?" spýta sa Chtis. ,,Nevyzerá, že by si tam mal úlohu aj pre mňa."
,,Za koho ma akože máš. Samozrejme, že mám! Amy bude pravdepodobne zima. Po chvíľke v napríklad Severnom ľadovom oceáne by kapitulovala. Ty sa vieš zapáliť aj pod vodou, však?"
,,Áno viem to! Ako to, že vieš tak veľa o našich schopnostiach? Všetko, co si zatiaľ povedal, je pravda!" povie Chris. Zabudnem od prekvapenia zatvoriť ústa. Ani neviem, co ma viac prekvapilo. Či to, že sa vie Chris zapáliť aj pod vodou alebo od toho, že aj toto Max vedel.
,,A keď sa vieš zapáliť aj pod vodou, môžeš tak zospodu Amy zohrievať. Tak vydrží dlhšie. Hlavu budeš však musieť mať na hladine, aby si mohol dýchať," dokončí svoj monológ Max. Všetci s návrhom súhlasíme, lebo je celkom fajn a nič iné nás nenapadlo. Ideme teda za profesorom Westom a povieme mu, že potrebujem na predvedenie toho, čo sme vymysleli veľa vody. Profesor odomkne dvere na druhom konci laboratória. Skoro odpadnem, lebo to, čo uvidím za dverami je úplne úžasné! Rozprestiera sa pred nami obrovský bazén a na jeho kraji sú aj rôzne atrakcie.
,,Tu mi to môste predviesť a potom si možte aj doniesť plavky a trochu si zaplávať," povie profesor West. Vidím, že Amy je v siedmom nebi. Zrejme miluje plávanie. Dobre vedieť :) Ale všetci vieme, že najprv to musíme predviesť. Keď sa dotknem vody zistím, že bol celkom dobrý nápad, že Chris bude Amy zohrievať. Tá voda je dosť studená. Keď tam vlezieme, Amy zo seba hneď spraví čln a ja doňho vleziem. Max sa oprie o zad člnu a Chris vpláva dole. Potom začne Max bežať asi nadzvukovou rýchlosťou a Chris sa rozhorí. Je to úžasne! Ani som nevedel, že sa to tak dobre vydarí. Ja si asi jediný plavbu užívam. Počas plavby sa treba vyhnúť len jednej prekážke - šmykľavke v rohu. Viem, že toto je moja práca. V tom strese, keď neviem, či to stihnem a ako to urobím, sa mi zrazu podarí urobiť najväčšie silové pole v živote, okolo celej lode. Cítim tlak na celom tele a silové pole začne stúpať. Zadržia dych. V poslednej chvíli sa nám podarí vyhnúť šmykľavke. Potom sa ešte chvíľu vozíme, ale potom už vylezieme.
,,Bravo," povie profesor, ,,úlohu ste zvládli na jedničku! Práve toto som chcel touto úlohou docieliť. Aby ste sa vedeli spojiť. Toto sa vám môže v živote často zísť. A teraz máte voľno!"

Nakoniec sme takí unavení, že si nejdeme plávať, ale iba si máčame nohy na okraji. Keď už ideme do izby, jedna vec mi nedá a musím sa spýtať: ,,Max, neverím, že si to o našich schopnostiach vedel iba z filmov. Ako to v skutočnosti bolo?"
,,No tak dobre, nebolo to tak. Poviem vám pravdu, ako to nikomu neprezradite. Našiel som kamerové záznamy. Tak dom si to kukol o každom z vás," prizná sa. Ale to, čo povedal, je zaujímavé! Kamerové záznamy!
,,Prosím, ukáž nám ich?" prosí Amy a urobí naňho psie oči.
,,No tak dobre, ale nesmiete na bonznúť!" povie Max. Všetci sa potešíme. Vedie nás rôznymi chodbami až k jednej miestnosti. Vojdeme malými dvierkami. V miestnosti nie je nikto okrem počítačov.
,,To je super. Oni to nechali úplne bez dozoru!" zvolá Chris. Každý sa rozbehneme k jednému počítaču. Postupne si pozerám záznamy všetkých kamošov, kde sú ukázané schopnosti. Sú fakt super. Potom je však už veľa hodín a musíme ísť na večeru. Ja však viem, že sa sem určite vrátim zas. Mám pocit, že tie záznamy skrývajú tajomstvo.

Prepáčte, že som už dlho nedala časť, ale blíži sa koniec roka a sú samé písomky. Viem, že táto časť bola nudná, ale ďalšia už bude napínavá! Sľubujem!
                                     NikiPrettyTiger

Štvorica nepredvídateľných (dokončené)Where stories live. Discover now