17. Hotul de carti

1.1K 31 2
                                    

Hotul de cărți - Markus Zusak

Este anul 1939. Germania nazistă. Tara își tine răsuflarea. Moartea nu a avut niciodată mai mult de lucru, si va deveni chiar mai ocupata. Liesel Meminger si fratele ei mai mic sunt duși de către mama lor sa locuiască cu o familie sociala in afara orașului Munchen. Tatăl lui Liesel a fost dus departe sub soapta unui singur cuvânt nefamiliar-kommunist- iar Liesel vede in ochii mamei sale teama unui destin similar. Pe parcursul călătoriei, Moartea îi face o vizita băiețelului si o observa pe Liesel. Va fi prima dintre multe întâlniri apropiate. Lângă mormântul fratelui ei viata lui Liesel se schimba atunci când ea ridica un singur obiect ascuns parțial in zăpadă. Este Manualul Groparului lăsat acolo din greșeală si este prima ei carte furata. Astfel începe o poveste despre dragostea de cărți si de cuvinte pe măsură ce Liesel învăța sa citească cu ajutorul tatălui ei adoptiv care canta la acordeon. In curând va fura cărți de la încendierile de cărți organizate de naziști din biblioteca sotiei primarului si de oriunde le mai putea găsi.
Hotul de cărți este o poveste despre puterea cuvintelor de a crea lumi. Cu o scriitura superb maiestrita si arzând cu intensitate premiatul autor Markus Zusak ne-a dăruit una dintre cele mai durabile povesti ale timpurilor noastre.

Citate: "Oamenii observa culorile unei zile numai la sfârșit si la început, dar pentru mine este destul de clarca ea combina o multitudine de nuanțe si tonuri cu fiecare moment care trece. O singura ora poate consta in mii de culori diferite"
"Uneori oamenii sunt frumosi. Nu la aspect. Nu prin ceea ce spun. Ci prin ceea ce sunt."

Heiiiii. Îmi cer mii de scuze ca nu am mai reușit sa postez insa am avut parte de unele probleme si a trecut destul de repede timpul. Dar am revenit si sper ca v-a plăcut capitolul.

Top 50 carti de cititUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum