JIMIN POV
"Apa?"
Tanya aku kepada kei
"Perlu ke awak tampar dia?"
"Dia tak cintakan saya,and dia nak ngan saya sebab saya idol je. Maknanya dia just nak famous semata-mata. Saya benci dipermainkan. Sebab ianya amat menyakitkan."
"Kalau awak marah sekali pon, tak perlu awak tampar dia. Dia perempuan."
"Hurmm,yelah mianhae"
"Jangan minta maaf pada saya,minta maaf pada dia"
"But.."
Tetiba hyung menyelit
"Betul jugak apa yang kei katakan. Pergilah minta maaf kat dia, kalau dia bagitau semua orang yang kau tampar dia mcm mne? Kan kau tu idol"
"Hmm yelahhh"
"Ha kan bagus mcm tu..good boy"
Huh,rindu pulak dengar kei panggil aku good boy. Selalunya lepas dia kata good boy mesti dia cubit pipi aku. But everything is change.
Aku terus berjalan untuk mencari seolhyun. Setelah jumpa,aku terus meminta maaf padanya. Selepas itu seolhyun memaafkan aku. Dan dia juga minta maaf.
Malas nak cerita macam mana jimin minta maaf
Sejujurnya aku cakap,aku bangga pernah dapat girlfriend yang macam kei tu. Terlalu baik. Tapi,satu je persoalan aku. Adakah dia masih mencintai aku?
END POV
(Manakala,keadaan kei dan suga)
Selepas jimin pergi mencari seolhyun. Tinggallah suga dan kei berdua sahaja.
"Kei,saya ada soalan nak tanya sikit."
"Apa dia?"
"Awak and jimin ada hubungan apa-apa ke?"
Mata kei terbeliak sedikit dengan soalan suga.
"Wae..waeyo? Kenapa tanya? Kitorg mana ada hubungan apa-apa aigoo"
"Anni, saya pelik je."
"Pelik?"
"Yup,saya pelik sebab awak panggil jimin 'good boy'.. so,saya pelik lah. Dan masa yang jimin peluk awak tu,kenapa dia peluk awak? Dan macam mana dia boleh tau nickname awak sedangkan korang belum berkenalan lagi. Lastly awak macam cuba melarikan diri dari dia lepas dia peluk awak. Please answer me,saya nak tau sangat-sangat."
Kei terkedu seketika dengan soalan yang suga lemparkan padanya.
"Sebab....sebabb"
Kei berhenti seketika. Dia menarik nafas dalam-dalam lalu kembali menjawab
"Sebab saya ex girlfriend dia. Saya dah lupakan dia dah semenjak saya tau dia dengan seolhyun."
Kei terus cangkung lalu dia meletakkan mukanya di lututnya. Lalu kei menangis.
Suga pula terkedu seribu bahasa. Suga sukakan kei dalam diam,dan dia nak bagitau kei tapi dia terlalu takut. Dia takut kei tak terimanya. Dia berasa yang cintanya memang takkan terbalas. Lihatlah jimin tu bekas teman lelaki kei. Dan kemungkinan besar mesti mereka saling mencintai.
"Betul ke? Awak da lupakan dia?"
Kei mengelap air matanya. Lalu berdiri.
"Nae. Semenjak awak jadi mentor saya,saya sudah pun lupakan dia"
"Ohh..kei,saya nak cakap sesuatu ni"
"em,apa dia?"
"ah..saya..erm nanti je lah tapi awak ingatkan saya tau."
"nae~ penting ke?"
"bagi saya penting sangat-sangat"
"bagi saya?"
"not sure..maybe awak takkan kesah pon pasal nih"
"okay..nanti saya akan ingatkan awak. jom la takkan nak duduk sini je."
"kaja~"
selepas itu,suga dan kei berlalu pergi dari situ. suga terlalu takut untuk bagitau sekarang. sebab itulah dia tangguh dahulu
--------
kalau ada typo or kesalahan tatabahasa abaikan.
thank you sebab always support me @fsyu17
and thank you for vote my story
YOU ARE READING
Only You~(KeiMin ff)
FanfictionWatak: -Park Jimin(BTS) -Kim Jiyeon,Kei(lovelyz) -Min yoongi,Suga(BTS) -Kim Seolhyun(aoa) Kei & jimin merupakan kawan dari kecil.Ketika mereka sekolah menengah,mereka sudah officially couple...mereka sudah bercinta hampir 5 tahun.mereka berdua suda...