Kei masih terkejut dengan jimin? chagi,oppa? Dia tak faham,apakah yang dah terjadi kepada jimin?
"chagi,oppa tanya ni siapa namja tu?"
"erm,jimin tu kan suga sunbaenim."
"mwo? siapa tu? oh,takpe lah chagi dah ada bf baru nampaknya. Dah tak panggil oppa pun kan."
jimin pandang ke tempat lain. I means merajuk.
"erm,jimin?"
jimin tidak membalas panggilan kei.
"jimin,awak ni kenapa? suga tu kan mentor saya,dia kan member bts sama macam awak. Dan suga tu takde apa-apa hubungan dengan saya punn"
"member bts? huh,nak menipu tak agak-agak. Kalau tak sayang saya,sudah lah!! pergi je dengan namja tu. Tau lah dia lagi putih dari oppa kan?!"
jimin meninggikan suara sedikit. Kei memandang suga. Suga juga memandang kei,mereka berdua betul-betul keliru. Jimin ni hilang ingatan atau berpura-pura.
"hoi jimin,kau pura-pura eh? dah lah lakonan kau tak menjadi pun~"
kata-kata suga itu menambahkan kemarahan jimin.
"kau datang sini dengan girfriend aku lepastu kau cakap aku berlakon?! kau gila ke apa? kim jiyeon is mine!!!!"
Setelah kei mendengar kata-kata jimin itu,baru dia faham. Jimin kan hilang ingatan,dan doktor tadi cakap jimin akan hilang beberapa ingatan nya. That's mean,dia hanya ingat kejadian 2tahun lepas dimana kei dan jimin sedang bercinta,Sebelum kei pergi USA. Itu sahaja yang dia ingat. Dan sudah semestinya dia tak kenal siapa itu suga,bts dan seolhyun.
"kau dah kenapa jimin? kau dengan kei kan dah-"
kata-kata suga terhenti kerana kei menutup mulut suga. Suga memandang kei pelik
"waeyo?"
"saya dah faham dah. Nanti saya bagitau"
suga masih blur.
"oppa,mianhae.. ni sebenarnya chingu oppa lah. Oppa tak ingat ke?"
"tak. Langsung tak ingat."
"oppa,chagi nak cakap ni...oppa sebenarnya lupa ingatan. Oppa kena langgar lari. Oppa ingat tak?"
"tak.."
"oppa ingat tak chagi pergi USA 2 tahun lepas?"
"mwo?!!! mana ada chagi pergi USA!! hajima!! jangan pergii"
"oppa,2 tahun lepas lahh..oppa ingat tak?"
"ohh...hehe..erm,mana ada. chagi ni menipu je. Yang oppa ingat,kita janji sama-sama nak jadi idol."
"jadi betullah tekaan saya. "
"apa ni? Saya tak faham lagi ni"
suga yang blur dari tadi terus tanya kei.
"sunbaenim,nanti saya cerita kat awak. Erm,sekarang kita kena bagitau doktor yang jimin dah sedar."
"nae,betul tu"
lalu,suga memanggil doktor. Beberapa minit kemudian,doktor datang lalu doktor itu terus memberikan beberapa soalan kepada jimin. Kei dan suga pula sudah keluar drpd bilik itu setelah doktor sampai.
Lalu kei menceritakan dari A sampai Z. Selepas itu baru suga faham mengapa jimin tidak ingat akan dirinya.
"eh,kejap.."
"apa dia?"
"awak cakap ingatan jimin sampai korang bercinta kan?"
"aah,waeyo?"
"em,but sekarang korang kan dah putus."
"takpe,nanti saya pura-pura jadi girlfriend jimin. Lepastu nanti saya cerita kesemuanya dekat dia."
"bila nak cerita dekat dia?"
"erm,nanti-nanti lah. Sebab sekarang kan ingatan dia belum pulih 100% kalau dia dipaksa untuk ingat,nanti benda lain pula yang akan jadi."
"erk,be..betul jugak apa yang awak cakapkan. Tapi,awak tak kesah ke?"
"kesah? nak kesah apa pulak?"
"iyelah,awak kan dah takde apa-apa perasaan terhadap jimin lagi."
"oh,entahlah. Saya pun tak tau dengan hati saya ni. Mulanya memang saya taknak berpura-pura jadi gf dia. Tapi,saya kesiankan jimin je. Dia sanggup gadaikan nyawa dia demi saya. Takkan lah saya nak biar dia macam tu je."
"hurm,awak ni terlalu baik lah."
"iye ke? Saya cuma buat apa yang mampu je"
Selepas itu kei membuka langkah untuk masuk semula. Tapi suga menghalang.
"Waeyo?"
"Kei,saya nak cakap sikit ni.."
"Apa dia?"
"Erm,nanti kan awak pura-pura jadi gf jimin kan?"
"Yes,so?"
"Erm,bo..boleh..tak..kalau awak tak terlalu ra..rapat dengan jimin?"
Sebenarnya suga malu nak cakap,tapi dia rasa macam nak mati kalau tengok jimin dengan kei bermesra.
"Erk,waeyo?"
Actually kei dah tau sebabnya. Sebab nya adalah suga suka dia dan mestilah suga cemburu.
"Because...i...love you"
"Erm,suga yah~ Saya rasa saya bukanlah perempuan yang sesuai bagi awak suga. Mianhae,saya takde apa-apa perasaan terhadap awak suga. Kita jadi kawan je ye?"
Bagi suga,kata-kata kei itu telah membuatkan hidupnya semakin gelap. Terlalu banyak perempuan yang tolak dia.
"Erm,suga yah. Awak jangan sedih ye~ Saya rasa jimin perlukan saya sekarang. Saya masuk dulu ye. Annyeong."
Selepas itu kei terus masuk ke dalam semula manakala suga terdiam seribu bahasa.
"Again?!! Please lah. Aku tak kuat lagi!! Kenapa?! Aku tau lah aku tak hensem,comel macam lelaki lain!! But please lah. Aku perlukan seseorang..aku tak kuat nak tampung semua benda ni sendiri. I need someone. Jebal.."
Suga berkata-kata di dalam hatinya. Selepas doktor keluar,suga masuk dan dia hanya duduk di depan pintu sahaja. Manakala kei sedang menyuapkan jimin bubur. Air mata suga terus jatuh ke pipinya.
"Aku tak kuat~ i can't. You're my destiny.The gravity that pulls me. I can't look away. You're all I see. You're my destiny. I can never leave you. You're my Earth. The center of my day.
For once, if I could stand between you and him. To hand you the ring of light.For once, just once.If I could block him from you. And fly through your day"Kata suga di dalam hatinya. Lalu dia terus keluar kerana tak sanggup melihat kebahagiaan KeiMin(kei & jimin)
-------
Hoho,selitkan lirik lagu destiny sikit.
For me,destiny punya lirik lagu tu sama dengan my life kot.💩😂
Ok forget it. Sorry for typo. And keep vote for me thanks♡
YOU ARE READING
Only You~(KeiMin ff)
FanfictionWatak: -Park Jimin(BTS) -Kim Jiyeon,Kei(lovelyz) -Min yoongi,Suga(BTS) -Kim Seolhyun(aoa) Kei & jimin merupakan kawan dari kecil.Ketika mereka sekolah menengah,mereka sudah officially couple...mereka sudah bercinta hampir 5 tahun.mereka berdua suda...