CHAPTER 19(THE END)

336 29 2
                                    

Auww,so sweet KeiMin. Suka betul tengok diorang ni. ><
Kalau yang tak ship tu,sorry~

-----------

JIMIN POV

Aku sudah pun ingat semua memori aku 100%. Tapi,aku tak bagitau sesiapa pun yang ingatan aku dah pulih.

Bukannya apa,tapi aku cuma nak tengok adakah bila aku sakit macam ni kei akan jaga aku ataupun tidak.

Sebab apa? Sebab kei pernah cakap yang dia memang tak boleh tengok orang sakit sebab dia,so aku amik kesempatan sikit. Nak test je hehe^^

Sekarang!! Aku memang terkejut!! Because kei layan aku dengan baik sekali. Aku tak pasti lah sama ada dia betul-betul sayangkan aku ataupun dia masih berpura-pura.

Jadi,hari ini aku nak tanya dia betulkah dia mencintai aku?

Hehe^^ ada suprise sikit. Selalu nya mesti orang akan tipu betul? Jadi,aku akan buat 'something' yang akan membuatkan dia jawab dengan sejujurnya.

Aku sedang menunggu kei di hadapan rumahnya. Lama jugak dia ni bersiap-siap.

Tiba-tiba pintu rumah kei dibuka oleh seorang gadis yang penuh dengan aegyo nya.

Kei mendekati aku.

"Annyeong chim~"

"Annyeong jiyeonnie"

"Haha,dah lah jom. Awak kata nak bawa saya pergi jalan-jalan."

"Yup,kaja"

Lalu,aku dan kei terus masuk ke dalam kereta ku. Aku mula memandu kereta.

Kami berdua hanya diam sahaja dari tadi. Tiba-tiba kei memecahkan kesunyian,maklumlah kei ni jenis yang suka cakap sikit.

"Jimin,kita nak pergi mana?"

Aku tersengih sedikit apabila kei menanyakan soalan itu.

"Erm,secret~"

"Alah,cakaplah"

"Secret.."

"Cakap jelah!!"

"Alah,bukannya penting sangat pun. Awak just ikut je."

"Penting!! Penting sangat-sangat!! Mana lah tau awak nak culik saya ke"

Aku tergelak kecil dengan kata-kata kei.

" w...wae? Kenapa gelak? Betulkah a..awak nak culik saya?"

Muka kei dah mula risau. Seriously lawak tengok dia macam tu.

"Tak de apa lah. Saya nak ajak awak pergi jalan-jalan dekat kawasan taman yang indah. Cehh takdelah indah mana pun."

"Betul eh? Kalau awak cuba nak tipu saya,siap awak eh.."

"Haha,kenapa? Takut eh~"

Aku tayangkan muka yang agak menakutkan.

"Yahh! Jangan cuba nak buat apa-apa kat saya eh!!"

"Kei,kei. Mana ada saya nak buat apa-apa pun. Haih,saya kan idol kena lah jaga tingkah laku saya ni."

"Yelahh~"

Kei mula memandang ke luar tingkap kereta. Aku dari tadi cuma tergelak je. Comel pulak tengok dia takut sampai macam tu sekali.

"Erm,kei~ boleh saya tanya sesuatu?"

"Hm,apa dia?"

"Erk,sekarang..betul ke awak sayangkan saya?"

Kei terdiam sebentar,dan aku nampak reaksi muka kei yang agak terkejut dengan soalan yang aku berikan pada dia. Mesti dia dah tak sayangkan aku lagi kan?

"Sa...saya...haih,mestilah saya sayangkan awak lagi^^"

Senyuman dia tu. Aku tak pasti sama ada itu senyuman yang ikhlas ataupun sebaliknya.

Kei meneruskan kata-katanya.

"Awak kan namja chingu saya. Mestilah saya sayangkan awak. Aigoo park jimin~"

"Hmm,betul ke ni?"

"Erk,be..betullah. Takkanlah saya nak tipu pulak kan. Awak tak percaya kan saya ke?"

"Erm,takde apa lah. Tanya je. Dah nak sampai kejap lagi."

"Okay~"

Aku terus memandu. Dan aku mula 'parking' kereta aku. Kei macam tak yakin masa jawab tadi. Hmm betulkah dia masih sayangkan aku?

Selepas itu,kami berdua terus keluar dari kereta. Dan menuju ke suatu taman. Bukan playground ye tapi taman nya macam taman rekreasi yang jarang orang ada.

Kalau ada orang nanti kantoi lah yang aku ni idol. Habis kena serang. Okay abaikan.

Aku terus mengajak kei untuk duduk di suatu bangku. Aku rasa amat gementar. Dari tadi jantung aku ni tak habis-habis berdegup laju. Tolonglah buang perasaan gementar ni.

"J..jimin? Kita buat apa kat sini?"

"Kei.."

Aku memegang kedua-dua tangan kei. Aku berhenti bercakap sebentar. Arhh!! Nervous nya!!

"Apa dia jimin?"

"Sa...saya....huhhh"

Aku menghembus nafas. Lalu,aku mengeluarkan sesuatu di dalam poket seluar aku. Aku terus melutut di hadapan kei.

Kei agak terkejut apabila aku melutut di hadapan dia.

"Yah,jimin buat apa ni?"

"Kim jiyeon,sudikah awak menjadi peneman hidup saya sehingga akhir hayat saya?"

Aku terus mengeluarkan kotak cincin dan membukanya. Ya! Aku baru sahaja melamar kei sebentar tadi.

"M..mwo?! J..ji..jimin. Saya..saya.."

Air mata kei menitis. Entah mengapa. Terharu? Sedih? Happy? Aku masih menunggu jawapannya. Kei mengelap air matanya lalu dia menjawab soalan ku.

"Saya..terima awak park jimin"

Mwo?!! Ke..kejapp!! Aku terkaku sebentar. Yelah aku fikirkan dia akan tolak aku. Adakah dia masih sayangkan aku?

"Saranghae park jimin~"

"Jinjja?!! Awak betul ke ni terima saya?"

Kei mengangguk. Aku terus menyarungkan cincin pada jari kei. Disebabkan aku terlalu teruja sebab kei terima aku,aku terus peluk dia.

"Y...yah!! Awak ni,main peluk-peluk pulak. Kalau ada orang nampak macam mana? Lagi-lagi A.R.M.Y"

"Aigoo kim jiyeon. Tempat ni 100% takde orang lahh"

Aku melepaskan pelukan. Lalu,aku mencium dahi nya. Dan dia juga mencium dahi ku >< Lepastu aku bagitau kei yang sebenarnya ingatan aku ni dah pulih,takkanlah nak menipu sampai mati.

~~~~~

Selepas itu mereka berdua berkahwin. Jangan sedih pulak sebab jimin dah kahwin. Seolhyun pula sudah dipenjarakan. Cerita ini rekaan semata-mata

~the end~

------

Hoho. Dah the end. Simple je ending nya. Maklumlah takde idea...

Kejap!! Suga apa citer?

Nak tau cerita pasal suga? Nantikan lah book2..

Tapi nanti book2 pasal suga je. KeiMin maybe ada selit sikit-sikit.

Thanks untuk yang vote dari chapter 1 until the end.

Terima kasih untuk fsyu17 , nur_shazreen and ninaxw sebab support me. Gomawo and saranghae chinguya♡

Only You~(KeiMin ff)Where stories live. Discover now